{
}
public class House : Asset
{
}
public class C
{
public void MyMethod(Asset a)
{
Console.WriteLine("Asset");
}
public void MyMethod(House h)
{
Console.WriteLine("House");
}
}
Elimizde yukarıdaki sınıflar olsun.
Şu kodu çalıştırırsak
Asset objA = new House();
C c = new C();
c.MyMethod(objA);
Konsola 'Asset' yazılacak. Fakat şu kodu çalıştırırsak
Asset objA = new House();
C c = new C();
c.MyMethod((dynamic)objA);
konsola 'House' yazılacak.
Sorum şu. Neden? İlk kodda neden overload edilmiş metodlar içinde base classlı olanı seçiyor. İkincisinde dynamic cast i yapınca neden House oluyor bu?
Overload resolution deniyor bi konsepte. Hangi durumda hangi fonksiyonu çağıracağına nasıl karar veriyor dil gibi.
Muhtemelen ortada bir "kararsızlık" olduğunda (dynamic kullanman gibi), en spesifik olan eşleştirmeyi yapıyordur. Yani normalde "asset"'i seçiyor çünkü onu explicit verdin, ama kararsızlık durumunda kendisi gidip en spesifik olanı, yani "house"'u seçiyor.
Dökümantasyon okumak faydalı bu gibi sorular için: learn.microsoft.com
ilk sorunun cevabı tanımlamada gizli.
Asset objA = new House();
Asset olarak tanımladığın için Asset' e gidiyor.
ikinci olarak nesnenin type'ı house olduğu için dynamic onu House olarak yeni bir hafıza bölümüne oturtuyor ve onu pas geçiyor.