[]
tablo satin alarak zengin olmak
nasil oluyor? nereden almak lazim? tablonun degerlenip degerlenmedigini nasil anliyoruz?
bu isi yatirim amacli yapanlarin ya iyi bi sanat tarihcisi yatirimcisi oluyor ya da danismanlar tutuyorlar, sonra onlar inceleyip müzayedelerden parcalar sunuyorlar, müzayede merkezine göre londra, new york etc gibi yerlere gidip acik arttirmaya katiliyorlar ve belli sinira kadar teklif verip, eger teklif kendi sinirlarini gecerse cekiliyorlar, bazen tamponlari oluyor teklifi arttirabilmek icin.
sonra ürünün otantikligi kesinlestirilip bürorasisi hallediliyor.
türkiyeye getirilmez genelde ürünler ama o ülkede kalir ya da gecici olarak ordaki istiraklerde birakilir.
bunun disinda o uzmanlarin eli kulagi olur, sürekli bilgi akisi olur bu insanlara bu iste olanlardan örnegin bi sekilde bir sarrafa elyazmasi kitap gelirse onlar cevreye haber ucururlar, sonra el altindan islemler yapilir.
kriz zamanlarinda yatirim yapilir genelde, zaten kriz dönemleri büyük ilgi ceken müzayedeler olur, o sirada batan ailelerin ya da holdinglerin elinden cikarmaya calistiklari ürünler olur, yeni büyüyen krizi firsata ceviren aileler alir ve degerlendirmeye birakilir.
bazi ürünlerin ne oldugu nerde oldugu belli degildir, bi aileye gectikten sonra kaybolur, bilerek saklatilir, ürünün degeri arttikca artar, birde kayip olanlar var bazisi imha olmus , cogu kayip olarak nitelendirilir asil para bunlardadir, paha bicilemezler, araniyor bunlar hala.
secki
en.wikipedia.org
bence bazilari gün yüzüne cikmayi bekliyor.
sonra ürünün otantikligi kesinlestirilip bürorasisi hallediliyor.
türkiyeye getirilmez genelde ürünler ama o ülkede kalir ya da gecici olarak ordaki istiraklerde birakilir.
bunun disinda o uzmanlarin eli kulagi olur, sürekli bilgi akisi olur bu insanlara bu iste olanlardan örnegin bi sekilde bir sarrafa elyazmasi kitap gelirse onlar cevreye haber ucururlar, sonra el altindan islemler yapilir.
kriz zamanlarinda yatirim yapilir genelde, zaten kriz dönemleri büyük ilgi ceken müzayedeler olur, o sirada batan ailelerin ya da holdinglerin elinden cikarmaya calistiklari ürünler olur, yeni büyüyen krizi firsata ceviren aileler alir ve degerlendirmeye birakilir.
bazi ürünlerin ne oldugu nerde oldugu belli degildir, bi aileye gectikten sonra kaybolur, bilerek saklatilir, ürünün degeri arttikca artar, birde kayip olanlar var bazisi imha olmus , cogu kayip olarak nitelendirilir asil para bunlardadir, paha bicilemezler, araniyor bunlar hala.
secki
en.wikipedia.org
bence bazilari gün yüzüne cikmayi bekliyor.
- kurnaz (03.02.15 15:47:09)
Bu işler için bile deli sermaye gerekiyor, para parayı çekiyor kısaca. Ama ben şunu biliyorum 20-25 yaşında sergi salonlarında sergi açan ne kadar genç varsa dışardan biri gelip mutlaka beğendiği bur tabloyu ucuza alıp atıyor kenara sonra zaman içinde o kişi ün yaparsa seninde işine geliyor. Birde öldükten sonra 75 yıl telif hakkı işi bar asıl ölümden sonra baya pahalanıyor, müzayede mantığı budur. Müzayedelerde öyle çok ünlü kişilerin tablosu satılmaz adını duymadığımız resim çevrelerince bilinen öldükten sonra değeri bilinen kişiler. Ama bu işi yapmak için ciddi miktarda ilgi ve bilgi gerek sonrasında para ve kovalamaca
- vosvos3131 (03.02.15 15:51:39)
ekliyim bir de, 1900 lü yillarda asil deger kazanma olayi olmustur, cogu kisi en garanti ve iyi yatirim gözüyle bakar sanat eserlerine.
www.youtube.com
güzel aciklayici bir belgesel buda.
nazilerin cok ciddi eser toplama yarisi olmus zamaninda, toplamislar bazisini da imha etmisler baskasinin eline gecmesin diye.
en.wikipedia.org
en.wikipedia.org:Looted_Art_-_German_loot_stored_at_Schlosskirche_Ellingen_-_Ellingen_(Bavaria_-_Germany).jpg
www.youtube.com
güzel aciklayici bir belgesel buda.
nazilerin cok ciddi eser toplama yarisi olmus zamaninda, toplamislar bazisini da imha etmisler baskasinin eline gecmesin diye.
en.wikipedia.org
en.wikipedia.org:Looted_Art_-_German_loot_stored_at_Schlosskirche_Ellingen_-_Ellingen_(Bavaria_-_Germany).jpg
- kurnaz (03.02.15 15:53:33 ~ 15:55:45)
1