Giriş
(2)

Hazırladığım uygulamanın beta sürümü için tester olur musunuz?

sekizdokuzon
Son birkaç aydır boş zamanlarımda SAT, IMAT, CEnT-S ve AP öğrencileri için bir matematik uygulaması geliştiriyorum.İlk beta sürümü artık hazır. Uygulamayı deneyip bana geri bildirim verebilecek birkaç gönüllü arıyorum.Yardımcı olmak isteyen yazarların mail adreslerini Google grubuna eklemem gerekiyo
Son birkaç aydır boş zamanlarımda SAT, IMAT, CEnT-S ve AP öğrencileri için bir matematik uygulaması geliştiriyorum.

İlk beta sürümü artık hazır.

Uygulamayı deneyip bana geri bildirim verebilecek birkaç gönüllü arıyorum.

Yardımcı olmak isteyen yazarların mail adreslerini Google grubuna eklemem gerekiyor. O yüzden uygulamayı indirmeden önce email adresinizi bana mesaj atabilir misiniz?

Edit: Email listesine eklediğim arkadaşlara uygulamanın linkini ayrıca göndereceğim.

Teşekkürler.
+2
sekizdokuzon
(14.06.26)
hocam ganaydın. Ben yeni okudum mesajı :( link kurbağa olmuş veya uçmuş. Yenileyip haber edebilir misiniz, kaçırmayayım bu sefer :)
Ömer 05059143795
0
abbabaabbaababbabaababbaabbabaab
(18.06.26)
Link kırık
0
yakalayamadığın.ışıklar
(20.06.26)

kitap önerisi, kötülük problemi

deartheodosia
altay cem meriç’in kötülük problemi’ni okudum. konuyla ilgili (görüş fark etmez) kitap önerileriniz var mı? tercihen islam felsefesi temelli.
altay cem meriç’in kötülük problemi’ni okudum. konuyla ilgili (görüş fark etmez) kitap önerileriniz var mı? tercihen islam felsefesi temelli.
0
deartheodosia
(8 dk)
(1)

Temizlikçi kadın sigortası

Buddrick
Şirket değilse bunların sigortasını temizliğe çağıran kişi mi yapıyor? Bu iş nasıl oluyor bilginiz var mı?
Şirket değilse bunların sigortasını temizliğe çağıran kişi mi yapıyor? Bu iş nasıl oluyor bilginiz var mı?
0
Buddrick
(18 dk)
E devlete girip ev temizlikçi yaz. Çıkan en üstteki linkte anlatıyordu.

Orada bir form vardı. Onu dolduruyorsun. Mobil bankacılıktan da SGKya az bir para yatırıyorsun, bir gün için.
0
Mirket
(12 dk)
(4)

Kaan Urgancioglu yakisikli mi

Purple life
sizce nasil?10 üzerinden puanlar ve yas+cinsiyet belirtirseniz sevinirim.
sizce nasil?

10 üzerinden puanlar ve yas+cinsiyet belirtirseniz sevinirim.
0
Purple life
(41 dk)
3
0
üğpoıuy
(28 dk)
Yaşım 38, kadınım.

Oynadığı karaktere göre yakışıklılık algısı değişiyor bende.

Kara Sevda dizisinde çok yakışıklı ve çekici bulurdum.
Yargı dizisinde tipini de, olmayan cazibesini de, kişiliğini de beğenmedim.

Yargı'da favorim Pars savcıydı. Hem yakışıklılık, hem karizma hem de kişilik açısından.
0
anaphylacticshock
(28 dk)
anaphylacticshock +1


Çocukluğumdan beri izlerim, bazen çok beğenirim bazen sıradan bulurum.
Kampüsistan'da çok beğenirdim şimdi o haline bakınca beğenmiyorum demek o döneme göre iyiymiş.
Aşk 101'de hoştu ama Yargıda ben de beğenmiyordum mesela.

8 verilir ya yüzü güzel bir bey.

38 Kadın
0
mutekebbir
(3 dk)
yok ya ortalama altı bence maks 4 veririm.
benim için türkiye'de yakışıklı diyebileceğim oyuncuların başında seçkin özdemir geliyor ama son yıllarda o da bozdu. bir aşk hikayesi zamanı falan uf ne biçimdi. hele hülya avşar'a katıldığı programda hülya avşar bile aşık olmuştu dkfdfkgfdkfg
0
matilda
(34 sn)
(3)

Bazı elektronik cihazlar neden çoklu uzatma kablosuna bağlanamaz?

anaphylacticshock
Merhaba, Buzdolabı, kurutma makinası vb cihazların çoklayıcı uzatma kablosuna bağlanmaları neden istenmez? Mesela buzdolabı, mini fırın, bulaşık makinası falan hepsi beraber üçlü uzatma kablosuna bağlansa ne olur ki? Bu durum cihazlara zararlı mıdır ve niye?
Merhaba,

Buzdolabı, kurutma makinası vb cihazların çoklayıcı uzatma kablosuna bağlanmaları neden istenmez?

Mesela buzdolabı, mini fırın, bulaşık makinası falan hepsi beraber üçlü uzatma kablosuna bağlansa ne olur ki?

Bu durum cihazlara zararlı mıdır ve niye?
0
anaphylacticshock
(49 dk)
çoklu prizden ziyade amper korumali priz isteniyor sanirim.
0
designer
(41 dk)
kaldırmaz, standart 3lü prizler 16 amper, 3000 watt kaldırır norrmalde ama malzeme kalitesini falan düşününce buna bile güvenilmemeli, ısınma ile beraber sıkıntı olabilir. bahsettiğiniz cihazlardan sadece 1 tanesi zaten 2000 watt çekiyor, iki tanesi takıldığı anda sorun çıkar.
0
atom karincanin torunu
(34 dk)
Ama bazı cihazlar mesela buzdolabı tek başına bağlanacak olsa bile uzatma kablosu kullanmayın diyorlar.

Yani o uzatma kablosuna başka hiçbir cihaz bağlanmayacak olsa bile uzatma kablosu önermiyorlar.

Hatta direkt duvardan klemens ile bağlantı oluyor bazı cihazlarda.

Bu durumun sebebi ne?
0
🌸anaphylacticshock
(11 dk)
(2)

Araba tercih

alibaba06
1.400 civarına citroen c4 veya chery omoda 5 arasında gidip geliyorum. Kullanan varsa hangisi daha iyi bir tercih olabilir? Teşekkürler.
1.400 civarına citroen c4 veya chery omoda 5 arasında gidip geliyorum. Kullanan varsa hangisi daha iyi bir tercih olabilir? Teşekkürler.
0
alibaba06
(1 saat)
fransız alınmaz. bunu bilir bunu söylerim.
0
summerjam0306
(56 dk)
hyundai kona da alternatif olabilir bunlara. sanki bir tık daha iyi olur gibi
0
duyulmasi gerektigi kadar
(50 dk)
(9)

bakırköy de gözleri oyulan adam

trablon
şimdi ben nasıl hataye yatacam abi korkuyorum alın link :https://video.memurlar.net/video/1447/gozleri-oyulan-hasta-icin-saglik-bakanligina-dava.html
şimdi ben nasıl hataye yatacam abi korkuyorum alın link :

video.memurlar.net
-1
trablon
(2 saat)
Bakırköy Ruh ve Sinir'e mi yatacaksın?
0
gabe h coud
(1 saat)
hayır üsküdar numune de
0
🌸trablon
(1 saat)
üsküdar numunede olmamış ki o olay.
0
runaway
(60 dk)
la olm deli orada da var
0
🌸trablon
(59 dk)
sen doktora git,
öyle herkesi yatiş yapmazlar,
kapida sıra vardir,
0
designer
(46 dk)
Bu yalnız yıllar öncesinin olayı ve psikiyatri servisinde gerçekleşen bir olay. Bundan sonra güvenlik önlemleri çok ekstra arttı zaten.

Şu anda bu duyuruyu açabildiğinize göre, bir psikiyatri servisinde yatsanız dahi psikotik vakalarla aynı odaya verilmeyecekseniz.

Psikotik bir vaka olsanız dahi, artık güvenlik önlemleri daha sıkı; zarar verecek hastalar kimseyle aynı odada kalmıyor.

Her türlü rahat olabilirsiniz yani.
0
fraise
(44 dk)
uyurken gözlerimin oyulması sadece bir psikopata bakıyor.of anam of
0
🌸trablon
(43 dk)
Birşey olursa tazminat açabiliyorsun
0
hebanon
(42 dk)
ula göz gittikten sonra napiyim tazminatı
0
🌸trablon
(40 dk)
(5)

Acil schengen lazim

baldur2
Herhangi bir yolu var mi ayin 10'u gibi almanya'ya gidebilmem icin. Para vs yedirmeye raziyim. Bir sekilde en kotu vize basvurusunda bulunmam lazim.
Herhangi bir yolu var mi ayin 10'u gibi almanya'ya gidebilmem icin. Para vs yedirmeye raziyim. Bir sekilde en kotu vize basvurusunda bulunmam lazim.
-1
baldur2
(2 saat)
daha önce hiç schengen aldın mı?
0
jelly bear
(2 saat)
aldim ama 13 sene once.
0
🌸baldur2
(1 saat)
Çıkma ihtimali var, paranın çöp olma ihtimali de var
Büyük firmalara vize konusunda VIP acenta hizmeti sağlayan kurumlar var
ATG- TURKEY

Telefon açıp bilgi alabilirsin.
0
HellKeePer
(20 dk)
hem almanya hem 15 gün içinde başvuru ve sonuç... immmmkansız.
0
chanandler bong
(14 dk)
isveç norveç finlandiya bu ülkelerden randevu bulursun. danimarkada da bulursun da yetişmez işlem süresi. hemen bak. başka da zor.
yunanda biri iptal ederse belki. bu hafta randevu buldun buldun.

çalıştığın şirket gönderirse ticari vize randevusu da kolay olabilir.
0
jelly bear
(7 dk)
(7)

burada milletvekili cocugu vb var mi?

huseyin3
onumuzdeki 2 yilda gayrimenkul fiyatlarina ne olacak? usd/eur bazindabisey duydunuz mu? :D
onumuzdeki 2 yilda gayrimenkul fiyatlarina ne olacak? usd/eur bazinda

bisey duydunuz mu? :D
-7
huseyin3
(2 saat)
Mv çocuğuyum, henüz gelen bir bilgi yok
+1
yakalayamadığın.ışıklar
(2 saat)
babam amerikada senatör, bize de gelmedi ama gayrimenkül türkler için yatırım aracı olur, amerika borsalarına yatırım yapsın dedi babam.
0
kveldulv
(2 saat)
faizler düşmeden, kredi alınması rahatlamadan reel fiyatlar yükselmez.
0
gabe h coud
(2 saat)
Istanbul'da gayrimenkulüm. 2 yıl içinde fiyatımı arttirmayacagim.
+4
hububrad
(2 saat)
geçtiğimiz iki yılda ne olduysa o olacak
-1
elorelia
(2 saat)
Genelde emlak/gayri menkul işlerinde Cihat (leşber) dedeyi takip etmek lazım, en son dünkü videosunda artık Türkiye'de yatırımlık ev alınmaz, ya başınızı sokacak ev arıyorsanız alın (onu da mümkünse krediyle) ya da hiç bulaşmayın, kiracısıyla şusuyla busuyla uğraşmaya değmez dedi.

Yani özetle şu an leşber dede ev almayın diyorsa ev alma dönemi bitmiştir, bekleme zamanı gelmiştir.
0
solo
(38 dk)
değerlenecek bölgeler olacağını düşünmekle beraber 2 yıldır gayrimenkuller enflasyona oranla geride kalıyor, almak isteyen için fırsatlar da veriyor bence ama benim görüşüm yanlış yerlerde yapılacak yatırımlar zarar ettirir.
öyle oradan buradan tarla alayım, arazi alayım yatırımları zarar ettirir bence, ev yatırımları semt bazında dahi değişir. benim 2 yıl projeksiyonuna baktığımda, istanbulda yükselen yerler var mesela aşırı seviyede, bunları gözlemleyerek görebilirsiniz ama öngörmesi biraz zor, yol yakınlığı gelecek yol projeleri o projelerde yolların nasıl bağlanacağına bakarak iyi yatırımlar yapılabilir, mesela kanal istanbul prjesi şu anda kanal hariç her şeyi yapılıyor bu bölgede bazı şeyler çok değerli olsa da hala ciddi fırsat verecek yerler vardır, belirlenen sanayi bölgelerine falan bakarak, hiç başlanmamış yol projelerine bakarak, tren yolu projesinde durakları öğrenerek ciddi kazançlar elde edilebilir 5-10 yılda ama 2 yılda olmaz.
-1
atom karincanin torunu
(27 dk)
(1)

3.5 aylık bebekle yolculuk

sacrilegious
Merhaba, 3.5 aylık bebeğimizle ve arabayla ilk kez ankara-ist yolculğu yapmamız gerekiyor. Normalde uyanıkken arabada pusetinde 45 dklık yolculukta bile çok ağlıyor. Pusetinden çıkarmak zorunda kalıyoruz. Buna rağmen susmuyor. Ayakta gezdirilmek istiyor hep, öyle bir bebek. Bu yolculuğu en az hasarl
Merhaba, 3.5 aylık bebeğimizle ve arabayla ilk kez ankara-ist yolculğu yapmamız gerekiyor. Normalde uyanıkken arabada pusetinde 45 dklık yolculukta bile çok ağlıyor. Pusetinden çıkarmak zorunda kalıyoruz. Buna rağmen susmuyor. Ayakta gezdirilmek istiyor hep, öyle bir bebek. Bu yolculuğu en az hasarla nasıl atlatabiliriz? Bir de bu güzergahta nerelerde mola verebiliriz?

(Otele check-in saat 2’deymiş o yüzden yola gece çıkmak bir opsiyon olmayacak sanırım :()

Teşekkürler şimdiden.
0
sacrilegious
(2 saat)
zaten en fazla iki saat uyanık kalabilir gündüz diye düşünüyorum 4 aylık bi bebek.
pusette de1-2 saatten fazla yatması sağlıksız. yani max 2 saatte bir yarım saat mola verip kucağa ya da sert zemine yatırmak gerekli.

yola çıkarken uyku anına denk getireceksiniz. uyuyacak. uyanınca mola vereceksiniz. tekrar arabaya binince emzireceksiniz.

3,5 aylık bebek de anne kucağı hariç başka bi şekilde oyalanamaz zaten.
0
elorelia
(2 saat)
(3)

cam balkon fiyatı

inheritance
geçen komşulardan biri cam balkon yaptırdı. benim de yaptırma niyetim var, yapanlara tahmini fiyat sordum. ölçü almadan (sitedeki cam balkonların çoğunu bunlar yapmış, oradan biliyorlar sanırım) tahmini 55-60 bin lira dedi. kısa kenarları 1.5 metre, uzun kenarı 5 metre, yükseklik (tavandan korkuluğa
geçen komşulardan biri cam balkon yaptırdı. benim de yaptırma niyetim var, yapanlara tahmini fiyat sordum. ölçü almadan (sitedeki cam balkonların çoğunu bunlar yapmış, oradan biliyorlar sanırım) tahmini 55-60 bin lira dedi. kısa kenarları 1.5 metre, uzun kenarı 5 metre, yükseklik (tavandan korkuluğa kadar) 1.6 metre olan U şeklinde balkon için fiyat normal mi? (toplam uzunluk 8 metre, toplam alan 12.8 m²)

internette hesaplayıcılar var, biri 85 bin lira, diğeri 50 bin lira çıkardı. malzemeye ve kaliteye göre değişir biliyorum da, bu kadar fark olması normal mi?
0
inheritance
(4 saat)
malzeme olabilir mi, eve yaptırdığımızla köye yaptırdığımızın kullanılan malzemesi çok farklı. köy için rüzgar alan yerde olduğu için normal olmaz alüminyum destekli bişeyden bahsetti ve yaptı. evdeki daha plastik gibi, köydeki daha demir gibi cam olmayan kısımları.
0
eja
(3 saat)
en az 3-4 yerden fiyat almadan yaptırma. camı çerçevesi her şeyi fark eder. bu sektörde çok uçuk fiyatlar var. geçen yıl mayıs ayında 3m*1.70m cam balkon için 12500 tl verdim.
0
jelly bear
(3 saat)
Malzeme fiyatı inanılmaz etkiliyor, kendi evimden biliyorum, mutfakta cam balkon var, evi aldığımızda yapılmıştı, hiç bir işe yaramıyor ne sesi ne soğuğu ne de sıcağı kesmiyor, kendimiz ön ve arka balkona yaptırdık çift/renkli cam tüm camları kapattığımızda dışarıdan en ufak bir ses duyulmuyor (bulvar üstünde ev) ayrıca camlar arasında bilmem ne gazı basılı olduğundan dışarısı buz gibi soğukken bile içerisi ılık kalıyor, sıcakta da tam tersi.

Şöyle bir örnek vereyim, biz yaptıralı neredeyse 3 sene oluyor, o dönemde standart cam balkon ile bizim yaptırdığımız arasında metre başına 7-8K oynuyordu, şimdi bu miktar kim bilir kaç katına çıkmıştır.

Özetle, cam balkon bir kere yaptırılır iyi malzeme ve iyi ustayı tercih edin, ucuz malzeme kullanmayın.
0
solo
(32 dk)

27 haziran 2026 Şebnem Ferah Istanbul Konseri

Mükü
27 Haziran Şebnem Ferah konseri için 2 adet genel giriş bileti satılıktır. Biletler orijinaldir ve dijital olarak teslim edilecektir.Istanbul içi yüz yüze teslim veya havale sonrası transfer mümkündür.
27 Haziran Şebnem Ferah konseri için 2 adet genel giriş bileti satılıktır. Biletler orijinaldir ve dijital olarak teslim edilecektir.
Istanbul içi yüz yüze teslim veya havale sonrası transfer mümkündür.
0
Mükü
(4 saat)
(5)

Acemi sürücüye güvenli araç bakıyoruz.

mahmuttt
Güvenlik kaza testleri vs araştırdık. Bir de mümkün olduğunca park dar sokak sürtme vs riskini azaltacak şekilde. (bütçe sorunu yok. kaza değer kaybı önemli değil. sadece güvenli sürüş yapabilsin istiyoruz) Chatgpt şunları önerdi: sizce onun bu liste nasıl? Siz içlerinden hangisini hangilerini il
Güvenlik kaza testleri vs araştırdık. Bir de mümkün olduğunca park dar sokak sürtme vs riskini azaltacak şekilde. (bütçe sorunu yok. kaza değer kaybı önemli değil. sadece güvenli sürüş yapabilsin istiyoruz)

Chatgpt şunları önerdi: sizce onun bu liste nasıl? Siz içlerinden hangisini hangilerini ilk sırada önerirsiniz? veya bu liste dışından?


En doğru ikinci el stratejisi

Ben sizin yerinizde olsam şu sırayla bakardım:

2024–2025 Toyota Corolla Cross Hybrid Passion X-Pack
2020–2024 Mazda CX-30
2020–2023 Volvo XC40 T3/T4
2022–2025 VW T-Roc Style/R-Line
2024–2025 Toyota C-HR Hybrid üst paket
2023–2025 Renault Austral Esprit Alpine
2021–2025 Toyota Yaris Cross Hybrid üst paket

En doğru sıfır stratejisi

Sıfırda benim sıralamam:

Toyota Corolla Cross Hybrid Passion X-Pack
Yeni VW T-Roc Style/R-Line
Toyota C-HR Hybrid üst paket
Renault Austral Esprit Alpine / Full Hybrid
Toyota Yaris Cross Hybrid üst paket
Lexus LBX Elegant / Emotion
Kia Sportage Prestige / GT-Line
Nissan Qashqai e-Power Skypack
Mercedes A200 AMG
Hyundai Tucson Elite Plus
+1
mahmuttt
(5 saat)
kriterleriniz birbiriyle çelişiyor.
güvenli ile kastettiğinizin olası bir kazayı araç içindekilere zarar gelmeden atlatmak olduğunu farzediyorum. mesela siz sarı ışıkta yavaşlarken, arkadan gelen kamyonun durmak istemediği için hızlanması ve size çarpması. bu senaryoya uygun araç genişçe, belirli bir boyutun üzerinde oluyor.
"mümkün olduğunca park dar sokak sürtme vs riskini azaltacak şekilde" bir araç ile de küçük, manevra kabiliyeti yüksek, içinde oturanın etrafını rahatça görebildiği bir aracı kastettiğinizi düşünüyorum.
bence bu iki istek birbiriyle çelişiyor. önceliklerinizi kullanım alanınıza göre yeniden belirleyin.
0
tnz
(3 saat)
kriterleriniz çelişiyor + 1. listenizdeki araçların çoğu suv veya sedan. bunlarla dar sokak, kolay park yapamazsınız. bunun için a ya da b sınıfı araç bakmanız lazım.

bir de acemi sürücüye sıfır mercedes, lexus vs. alınmaz bence (param çok diyorsanız o ayrı)
+1
inheritance
(3 saat)
"Güvenlik kaza testleri vs araştırdık. Bir de mümkün olduğunca park dar sokak sürtme vs riskini azaltacak şekilde. (bütçe sorunu yok. kaza değer kaybı önemli değil. sadece güvenli sürüş yapabilsin istiyoruz)"

bunun için acemi sürücüye araba kullanmayı öğretin ilk önce.

çoğunlukla nerelerde ve hangi amaçla araba kullanılacak sorusundan başlayın.

zamanında kaza test laboratuarında staj yaptım. belli hızdan sonra euroncap vesaire anlamı kalmıyor :)

---

bence tam öğrenene kadar vurup, kırıp parçalayacağı, kaporta / far / tampon gibi parçaları her yerde bulunup da montelenebilen araba almakta fayda var.

----

not: 2010'da sıfır km 2009 astra h ile araba kullanmayı öğrenip de acemiliğimi attım.

üstüne 230 bin km koydum arabaya.

not 2: arabayı ilk kullandığım an geri geri giderken annemin arabaya dokundum adşnasöfmbnasönf
+1
rain when i die
(3 saat)
acemi sürücü suv kullanmasın bence. hatchback küçük araç bakın.
0
jelly bear
(3 saat)
yaris,
i20,
punto,
manuel viteslisinden.
0
designer
(40 dk)
(2)

amfi tamiri istanbul

kisa
Merhaba,HK3770-BT amfinin bir kanalından az ses geliyor. bunu tamir edebilecek güvenilir bir elektronikçi biliyor musunuz. mümkünse anadolu yakası
Merhaba,
HK3770-BT amfinin bir kanalından az ses geliyor. bunu tamir edebilecek güvenilir bir elektronikçi biliyor musunuz. mümkünse anadolu yakası
0
kisa
(6 saat)
cemal çelik - retrosound. kartal'da.

www.facebook.com

bir arayıp model vererek sor. sayfada telefonu var.
+1
kibritsuyu
(1 saat)
Adam neredeyse komşu çıkacaktı :)
dijitale bakmıyormuş, aramaya devam
0
🌸kisa
(50 dk)

Coburg Deep Purple konser bileti

kiwi kraze
27.06.2026 tarihinde Almanya Coburg'ta gerçekleşecek Deep Purple konserine gidemeyeceğim için iki biletimi uygun fiyata bırakacağım. C blok 8. sıra 10 ve 11 koltuklar.
27.06.2026 tarihinde Almanya Coburg'ta gerçekleşecek Deep Purple konserine gidemeyeceğim için iki biletimi uygun fiyata bırakacağım. C blok 8. sıra 10 ve 11 koltuklar.
0
kiwi kraze
(6 saat)
(9)

2 tane futbol sorusu

baldur2
1- kalecilerin ceza sahasi icerisindeki adama atarak ya da oyuncunun kaleciye atarak oyunu baslatmasindaki mantik ne? yine baski yiyorsun? hatta daha fazla baski yiyorsun. dun irak kalecisi mesela hata yapti ve boyle gol yedi. yani illa niye ceza sahasi icerisindeki oyuncuya veya kaleciye atiliyor k
1- kalecilerin ceza sahasi icerisindeki adama atarak ya da oyuncunun kaleciye atarak oyunu baslatmasindaki mantik ne? yine baski yiyorsun? hatta daha fazla baski yiyorsun. dun irak kalecisi mesela hata yapti ve boyle gol yedi. yani illa niye ceza sahasi icerisindeki oyuncuya veya kaleciye atiliyor ki pas? ve niye butun takimlar bunu yapiyor istisnasiz? baska taktik kalmadi mi?

2- bir de oyun baslarken ayagindaki top rakip takimin tac bolgesine atip oraya baski yapmaktaki mantik ne? ayagindaki topu verip tekrar kapmaya calismak kadar sacma bir sey az gordum. o zaman her topu rakip sahadan taca atsinlar?

nedir yorumlariniz?
0
baldur2
(7 saat)
modern futbol işleri
1. set oyunu kuruyor takım, kaleci stopere veya oyun kurucuya verir kimi zaman bu kalecinin vuruşları kötü olduğundan oyunu başlatmak için de ihtiyaç duyulur ama genelde kaleci stopere pas verir rakip ön alanda pres için orta sahayı boşaltır, rakibin defans orta sahaya yaklaşır böylelikle 3. bölgeye yani hücum - rakibin kalesine daha hızlı iner.

2. rakibin özellikle boş alanlarda hızlı oyuncusu varsa onun olduğu alanda bu şekilde yoğunluk yaratıp oyuncuyu kitlemeye yönelik işler. ÖR: PSG - Bayern maçında Olise müthiş etkili ve hızlı bir oyuncu olduğu için PSG kalecisi tüm kale vuruşlarını olise'nin olduğu yere doğru taça attı. Bayern oyuna o bölgeden başlamak zorunda kalınca Olise'yi etkili kullanamadı gibi
+2
croswell
(7 saat)
kesin guardiola icat etmistir aw
0
🌸baldur2
(7 saat)
1. futbol bir alan yaratma ve bu alanlardan yararlanma oyunudur en temelinde. Geriden oyun kurmanın avantajları ve dezavantajları var. Rakip oyuncuları daha geniş bir alana çekmek, onların bloklarının arasındaki boşluklardan yararlanarak daha hızlı bir çıkış yakalamak ya da kendi set hücumu planını uygulamak gibi avantajları var. Tabi bunun için ayağı temiz bir kaleciye, oyun kurabilen, oyun görüşü yüksek kaleci ve stopere ihtiyaç var.

2. topa sahip olmanın her şey demek olmadığını türkiyenin oynadığı iki maçta da görmüş olduğumuzu düşünüyorum. İlk başta dediğim gibi, futbol temelde alan yaratma üzerine kurulu bir oyun. Topu rakibe verip ani baskı ile topu ondan almak, hücum pozisyonundaki rakibi savunmaya geçemeden aralardaki boşluklardan yararlanmayı amaçlar. Rakibi dengesiz yakalamak için yapılır. Tamamen kapanmış defansa da yapılacak olan şey, topu çok hızlı çevirerek, ani kanat değiştirerek rakibin defans bloklarını çalkalamak ve arada boşluk yaratmayı amaçlamaktır. Topu rakibe verip aniden ondan almak da aynı şeyi amaçlar; rakibi dengesiz yakalamak.
+1
thracia
(7 saat)
1. tutturdular iyi ayaklı kaleci diye o zamandan beri süper kurtarış yapan buffon gibi adamlar çıkmaz oldu. sebebi, oyunu geriden kurarak rakibi üstüne çekip rakip takım sahasında boşluk arama. topu kaleci direk dikse rakip sahada topu indirip kazanma ihtimalin daha düşük.
2.yetenekli bir takım değilsen bunu yaparak şansını artırıyorsun. modern futbol şeyleri. artık her şey istatistik. opta vb. gibi firmalarla çalışıyor takımlar. xg falan var(beklenen gol). bu iş istatistiğe yöneldiğinden beri topçular aşırı pragmatist oldu. nerde pirlo, ballack nerde o eski registalar. bu işin anasını ağlatan gevşek guardiola.
0
mikahakkinen
(6 saat)
birinci soruyu geçenlerde ben de sormuştum, gelen cevaplar belki faydalı olur:

(git: 1620250)

hala anlamıyorum. tamam abanıp karşı sahaya rastgele şişirme ama en azından yakındaki stopere pas vererek oyun kur. 2 metre yanında duran adamla ceza sahası içinde karşılıklı paslaşıp adamları kendi kalenin önünde üstüne koşurtturmanın ne alemi var?
0
kibritsuyu
(6 saat)
@kibritsuyu
E yediler iste golu dun.

Isin komigi adam kaleciye pas veriyor kaleci yine degaj yapiyor ama baski aninda yaptigi icin top kisa dusuyor, daha tehlikeli oluyor aslinda.
0
🌸baldur2
(6 saat)
1) Geriden oyun kurmak ama çok iyi stoper ve bek ikilisi olmalı. Guardiola çıkardı evet. Bunları iyi yapamazsan golü yersin, yaparsan arka taraf otoban, rahat gol. Forvetlere nasıl hizmet ederiz diye kaleciye kadar ağza sıça garantili oyun.

2) kesinlikle yanlış bakış açısı. Fatih terim’in 2.videosunu izleyiniz izletiniz

Rakibi dengesiz yakalamak da bir parçası.
0
baldan kaymak
(4 saat)
2. sorunuz için görüşüm şu; topu rakibin defans bölgesine (3. bölge) atıp rakip taç atışı kullanırken o bölgede yoğunlaşıyorsunuz. Alan dar ve rakip açısından riskli bir bölge olduğu için hızlı oyuncular ile kalede tehlike yaratma ihtimaliniz artıyor. Ayrıca rakipten bir oyuncu taç kullanacağı için aslında o 1 kişi pratikte eksik gibi duruyor. Elbette bu taktik her seferinde sonuç vermez ama bir maçta 5 kere denersiniz, bir seferinde de golü bulursanız amacınıza ulaşıyorsunuz işte. Her takımın uygulayabileceği bir anlayış değil; hızlı oyuncular, çok iyi pozisyon alma ve pas becerisi gerektiriyor ancak yapabilen takımlar, bu taktiğin uygulanabileceği rakipler olduğu sürece neden olmasın? Tüm bunlar araştırma ve analiz sonucunda ortaya çıkıyor. Birdenbire yapılan oyunlar değiller yani.
+1
burka
(1 saat)
1- önde kalecinin ağzına basan takımlara karşı büyük avantaj oluşturuyor, kalecinin ağzına basabilmek için takım boyunu kısa tutmak zorundalar, defans çizgisini orta sahaya hatta daha da öne taşımalılar. ilk baskıdan çıktıktan sonra dikine oynayan bir takım çok kısa sürede karşı kaleye inebiliyor. orta blokta bekleyen takımlarda ise topu dikip %50-50'ye girmektense oradan oyun kuruyorlar. bir de eskisi gibi pivot santraforlar yok, topu diktin, indirdi, dağıttı falan çok riskli. istatistiğe bakmadım ama stoperlerin kafa vurma oranı daha yüksektir bu durumda.

2- adam adama yapmayı ve alana yerleşmeyi biliyorsanız, elinizde de tackle ve pas kabiliyeti yüksek oyuncular var ise çok çok verimli olabiliyor.
0
duyulmasi gerektigi kadar
(54 dk)
(7)

Erkekler yaz aylarında özel bölgelerine hangi kremleri sürmeli ?

HellKeePer
Nem, pişik ve sürtünme gibi problemlere karşı kullandığınız neler var ?
Nem, pişik ve sürtünme gibi problemlere karşı kullandığınız neler var ?
0
HellKeePer
(8 saat)
Baliden getirdiğim özel karışımlar, aloaveralar falan. Hocam her gün suyun altına 10 dakika girsen böyle dertlerin olmaz zaten.
-2
gobekliraki
(8 saat)
travazol
+1
baldur2
(8 saat)
Erkeklerin özel bölgelerinin düşmanı sıcaklık ve nem değil tam aksine bunların barınmasına ayrıca kirlenmeye rahat ortam sağlayan boxerdir .
O nedenle yara vs. hususlar dışında bir şey kullanan hiç duymadım .
-1
diyecevaplandı
(7 saat)
Petrol türevi naylonu çok don giymediğiniz, aşırı dar kıyafetlere itibar etmediğiniz, kıl tüy temizliğini düzenli yaptığınız, her gün de duş aldığınız sürece birşeycik olmaz. İlave tedbirlere gerek yoktur.
+1
Mirket
(6 saat)
Youtubeda erkeklerle ilgili kozmetik hijyen kanallarında bunun için pudra önerildiğini görmüştüm. Yabancı kanallarda aratırsan çıkar muhtemelen
0
grimavi
(6 saat)
Hiçbir şey tabi
+1
benaslindayohum
(5 saat)
Uzun yürüyüşler ve sürtünme gibi durumların neden olacağı tahrişi önlemek için bisikletçilerin kullandığı anti-şaf kremleri tavsiye edebilirim. Şamua yağı gibi.
www.cyclingweekly.com

Terleme ve mantar oluşumunu engellemek, bölgenin kuru kalması hedefse, pers-mant jel iyidir. Yine talk pudrası uygulanabilir.

Hali hazırda pişik olmaya başlamışsa ya da başlayacağını düşünüp korunmak istiyorsanız çinko ve vazelin içeren bir pişik önleyici kullanabilirsiniz. Çok marka var. Popolin mesela.

Ama normal koşullarda bölgeyi temiz ve kuru tutmak ve ℅95 ve üstü pamuk, modal yahut bambudan günlük temiz iç çamaşırı kullanmak dışında bir şey gerekmez.
0
yadigar
(19 dk)

27 haziran 2026 hayko cepkin & kızılordu korosu konser bileti

gotik sirin
Herkese merhaba,26 Haziran'daki hayko cepkin & kızılordu korosu harbiye konserine ait 5 adet biletimiz var. Grupça yaşadığımız bazı aksilikler nedeniyle maalesef konsere gidemiyoruz.Bu yüzden biletleri devretmek istiyoruz. Biletler kişi başı 2.700TL hepsini birden almak isteyen olursa fiyat konusund
Herkese merhaba,
26 Haziran'daki hayko cepkin & kızılordu korosu harbiye konserine ait 5 adet biletimiz var. Grupça yaşadığımız bazı aksilikler nedeniyle maalesef konsere gidemiyoruz.

Bu yüzden biletleri devretmek istiyoruz. Biletler kişi başı 2.700TL hepsini birden almak isteyen olursa fiyat konusunda elimden geldiğince yardımcı olurum.

5.Kategori P Blok
İlgilenenler özel mesaj atabilir 😊
0
gotik sirin
(8 saat)
(2)

Asos bölgesi ve Kuzey Ege

erty_ksk
kuzey ege asos bölgesinde deniz tatili için otel konaklama ve restoran tavsiyelerinizi duymak isterim.
kuzey ege asos bölgesinde deniz tatili için otel konaklama ve restoran tavsiyelerinizi duymak isterim.
0
erty_ksk
(9 saat)
bu haftasonu sokakağzına sokakagzı hotele gideceğiz. Seviyoruz o koyu biz, yemekleri de oldukca guzeldi restoranının daha once 2kere gitmiştik.
0
solenkol
(8 saat)
az önce başka bir arkadaşım daha tam olarak bu soruyu sordu. ona verdiğim cevabı buraya da bırakıyorum. geçen yaz gidip memnun kalmıştık. www.instagram.com
0
veddin vele biddin
(4 saat)

Lazer (Erkek)

tithousand
Selamlar,Sırt kıllarınız için başvurduğunuz, memnun kaldığınız bir yer oldu mu?Seans, fiyatlandırma, cihaz konusunda bilgi paylaşır mısınız?Ayrıca merak ettiğim, erkeklerde genital (etek) lazer oluyor mu? Oldunuz mu?Teşekkürler.
Selamlar,

Sırt kıllarınız için başvurduğunuz, memnun kaldığınız bir yer oldu mu?

Seans, fiyatlandırma, cihaz konusunda bilgi paylaşır mısınız?

Ayrıca merak ettiğim, erkeklerde genital (etek) lazer oluyor mu? Oldunuz mu?

Teşekkürler.
0
tithousand
(10 saat)
(3)

Otomobil dünyasında neden toyota gibi başka bi marka çıkmadı?

Lh12
Toyota başarılı ve popüler bi marka olmasına rağmen, neden başka şirketler "biz de toyota gibi üretelim" kafasına girmedi?
Toyota başarılı ve popüler bi marka olmasına rağmen, neden başka şirketler "biz de toyota gibi üretelim" kafasına girmedi?
0
Lh12
(10 saat)
Çünkü Toyota’daki olay bir kültür. Kar etmek isteyen bir şirketin kültür koşturması çok da anlamlı değil. Yalın üretim, kaizen, 3S, 5S vs.
Ayrıca Toyota da artık rekabet edemediği için bazı sorunları telafi edilebilir görüp üretim hattını durdurmayacak ve kalite kontrolde sorunu düzeltecek şekilde değişikliğe gitti. Eskisi kadar sorunsuz olmayacak yani.
0
artıküyeolmakistiyorum
(10 saat)
öncelikle @artıküyeolmakistiyorum + 1, kaizen kültürünün doğduğu yerdir toyota, toyota tarzı kitabını okumanı tavsiye ederim.

Diğer taraftan Toyota bir aracın a noktasından b noktasına seni sorunsuz şekilde götürmesini hedefler, bunu yaparken de araçtaki her donanımın kusursuz şekilde uyumlu olmasını hedefler, diğer otomobil üreticileri gibi şık dursun kafasında değil, tüm araçlarında 10 yıldır aynı multimedya ekranını kullanıyor, MSDOS ekranı gibi ama iş görüyor, diğer araçlara bakıyorsun boing kokpiti gibi, toyota bilmez miydi oraya her yerinden neon ışıklar saçan display monte etmeyi ama yapmıyor çünkü her kablonun bağlanacağı devre, her civatanın gireceği delik onlarca mühendis tarafından kim bilir ne kadar analiz edildi, araştırıldı, test edildi.

Özetle Toyota candır.
0
solo
(9 saat)
bu bir kültür meselesi. elektronik sektöründe de sony gibi markada çıkmadı. bu japon kültürü.
toyota sağlamdır ancak konforsuzdur. türkiyede memur garantici arabasıdır.
0
mikahakkinen
(8 saat)
(6)

Başka sektörlerin toyota sı nedir?

Lh12
Uzun ömürlü, kullanışlı, sempatik ve lüks olmayan markalar neler? Giyimde, beyaz eşyada, mobilyada, elektronikte....
Uzun ömürlü, kullanışlı, sempatik ve lüks olmayan markalar neler? Giyimde, beyaz eşyada, mobilyada, elektronikte....
0
Lh12
(10 saat)
Apple
Daikin
Başka aklıma gelmedi
-1
artıküyeolmakistiyorum
(10 saat)
Sony
-1
duster
(9 saat)
izeltaş
0
antihero
(8 saat)
Decathlon
-2
hububrad
(8 saat)
(bkz: muji) (giyim, kirtasiye)
(bkz: uniqlo) (giyim)
-1
Sour
(7 saat)
Saat casio
0
grimavi
(5 saat)

Fethiye marmaris temakul fiyatlı temiz

Lh12
Otel, pansiyon tavsiyesi alınır. Ucuz değil lüks te değil. makul lütfen. Mutlu bi gün olsun hepinize.
Otel, pansiyon tavsiyesi alınır. Ucuz değil lüks te değil. makul lütfen. Mutlu bi gün olsun hepinize.
0
Lh12
(11 saat)
(1)

Saçtaki kırıklar

strawberry first
Saçlarım oldukça kalın telli. Ancak uçlarda kırıklar var. Kuaföre gitmek istemiyorum. Evde kendi başıma bu kırıkları nasıl temizlerim? Yöntem ya da alet vb?
Saçlarım oldukça kalın telli. Ancak uçlarda kırıklar var. Kuaföre gitmek istemiyorum. Evde kendi başıma bu kırıkları nasıl temizlerim? Yöntem ya da alet vb?
0
strawberry first
(16 saat)
Uçlar için ben bunu denedim görece idare ediyor ama aralar için birinin alması lazım: youtube.com
0
Amaranta ursula
(15 saat)
(1)

ebay'dan ürün satın almak

cezzard
kargo dahil 60 dolarlık bir ceket sipariş etmek istiyorum. gümrüğe takılacağı için doğrudan ebay'dan alamıyorum. amerikanpostam kapandı diye biliyorum. bu tarz hâlâ hizmet veren bir site bilen var mı acaba ? nasıl alacağım ben bu ürünü.
kargo dahil 60 dolarlık bir ceket sipariş etmek istiyorum. gümrüğe takılacağı için doğrudan ebay'dan alamıyorum. amerikanpostam kapandı diye biliyorum. bu tarz hâlâ hizmet veren bir site bilen var mı acaba ?

nasıl alacağım ben bu ürünü.
0
cezzard
(17 saat)
shopbyamex diye bir site var. Kurumsal bir yere benziyor.
0
tadartatmaztadantatar
(17 saat)
(7)

Almanya’da cidden klima yok mu?

messina123
Duyduğuma göre almanyada klima taktırmak için belediyeden duvar delme izni, komşulardan da gürültüye dair izin alınması gerekiyormuş. Trenlerde, otobüslerde bile klima açılmıyormuş. Yazın pek çok kişi tren yolculuğunda baygınlık geçiriyormuş. Almancı birileri teyit edebilir mi bunlar kolpa mı doğru
Duyduğuma göre almanyada klima taktırmak için belediyeden duvar delme izni, komşulardan da gürültüye dair izin alınması gerekiyormuş. Trenlerde, otobüslerde bile klima açılmıyormuş. Yazın pek çok kişi tren yolculuğunda baygınlık geçiriyormuş. Almancı birileri teyit edebilir mi bunlar kolpa mı doğru mu?
0
messina123
(18 saat)
Kolpa.
0
enteg
(18 saat)
gecen yaz 1 hafta berlin'deydim. hava baya sicakti. klima sikintisi yoktu.
otosubler falan gayet serindi.
atmasyon.
0
cooperr
(18 saat)
Kaynak: x.com
0
🌸messina123
(18 saat)
Hava uzun süre sicak kalmiyor.
2-3 hafta senede belki klima kullanacak kadar sicak oluyordur.

Klima cogu yerde yok. Bizim sirkette yok mesela. Yeni bina 2020 yapimi falan. Trenlerin yarisinda var yarisinda yok.

Sikayet edilecek bir durum bence yok.

Perdeyi cami acmadigin sürece evin icin iyi mesela su an. Cünkü izolasyon iyi. Gündüz erkenden hava soguk bile yani ceket giysen olur. Kaldi ki su an heatwave var. Ben gecen hafta kazak giyiyordum.
-1
Purple life
(17 saat)
Evet yok. Çok yeni yapılmış binalarda olabiliyor. Bizim enstitüde de yok, bir tek enstitü direktörlerinin ofislerinde var. Otobüs ve tramlarda eski tip değilse var ama çoğu dışarısı 37c bile olsa camları açıyor.

Daha önce sıcak hava dalgası vurup 2-3 gün tavan yapıp duruluyordu ama şu an 2 haftadır bitmek bilmeyen bi 35C+ sorunsalı var. Benim ev çatı katında ve gece dışarısı 23Clere de düşse evin içi hala 30C gösteriyor. Ben şahsen kendi adıma baygınlık geçirmek üzereyim ve bu konuda yalnız olmadığımı düşünüyorum :D
+2
truf
(16 saat)
truf +1
ben de eski bina+cati kati kombosundayim. evin ici sogumadigindan dolayi hep sicak. ve evet nadir yeni binalar disinda pek klima yok. olsa da bizdeki gibi usutecek kadar calistirilmiyor (en azindan benim deneyimim bu sekilde)
tramvay ve trenlerin bazilarinda klima var, ama cogu hafiften ufuruyor ya da bir tarafi calisiyorsa diger tarafi calismiyor. oyle trene bindim ohh serinledim olayi yok.
dun tramvayda nefes alinmiyordu sicaktan ve kalabaliktan mesela.

bulundugunuz yere gore de degisiyor sicaklik. hessen bu hafta 38 derece, berlin icin ortalama 35 diyor, hamburg 30-32 arasi. yani hamburgdaki birinin iyi ya abartilacak bir sey yok demesi benim icin bir mana ifade etmiyor :)
+1
65 derece
(6 saat)
Almanyada evimde de isyerimde de klima yok ancak bence sadece cati alti daireler sorun yaratiyor.En sicak gunlerde bile alt katlar yeterince serin olduyor bence.
ALmanyada cati alti daire kesinlikle tavsiye edilmez.Yazin sogumaz, kisin isinmaz
0
turkuaz
(5 saat)
(15)

Mutsuzluğunuzun temel sebebi nedir

sekizdokuzon
Benimki beni aşağı çeken hiçbir şeye ya da kimseye karşı dik duramamam, kendimi savunamamam. Kendimi başkalarının benim hakkındaki fikirleri üzerinden değerlendirmem. En ufak bir etkileşim, yakınlık için bütün sınır ihlallerine ok olmam.Sizinki nedir?Teşekkürler.
Benimki beni aşağı çeken hiçbir şeye ya da kimseye karşı dik duramamam, kendimi savunamamam. Kendimi başkalarının benim hakkındaki fikirleri üzerinden değerlendirmem. En ufak bir etkileşim, yakınlık için bütün sınır ihlallerine ok olmam.

Sizinki nedir?

Teşekkürler.
-1
sekizdokuzon
(19 saat)
Şu an kız arkadaşımı çok özledim

Normalde mutsuzluk sebebim Toyota fiyatları
+1
baldan kaymak
(19 saat)
butun tuslara basmama ragmen bazi seylerin bir turlu istedigim gibi gitmemesi, normalde kolaylikla olmasi gereken seylerin bir turlu olmamasi.

etrafimda kimse mukemmel degil, hatta vasat. ama herkes benden mukemmel ve hatasiz olmami bekliyor. cok garip.
+1
cooperr
(19 saat)
Akp.

Ekonomik durum, güvensizlik, korkularım, fırsatsızlık, belirsizlik, gelecek kaygısı…

Temele inince aynı noktaya varıyorum.
+6
mutekebbir
(18 saat)
kiminin ekmegi yok,
kiminin pastası küçük,
ama sabah erkenden disari cikip ,
aydinligin serinliginde havayi tenefüs etmek mutlu ediyor.
+1
designer
(18 saat)
işsizlik
geleceğimin belli olmaması
bir de flört bile yok be

ilkini çözsem, gerisi gelir bence.
0
rain when i die
(17 saat)
Beni belirsizlikler mutsuz ediyor.

Gecmisten gelen kötü olaylar travmalar da mutsuz ediyor. Ama su sira düsünmüyorum. Az biraz zaman önce her gece uyumadan agliyordum. O yönümü hiç sevmiyorum.
0
Purple life
(17 saat)
kendim
0
Rondak
(17 saat)
Belirsizlik, mesleğimi yapamamak.
0
ekimoloji
(16 saat)
Haksızlık. En büyük sebebi bu benim için.
0
truf
(16 saat)
çalışacağım yer ve bölüm belli olmasına rağmen göreve çağırılmamak.
0
suicmeyenadam
(15 saat)
Mutluluğu kovalayan bir insan değilim. Fakat benim adıma sevinemeyen, mutlu olduğum anları (tatlılıkla süsleyerek de olsa) sitem etme fırsatı olarak gören insanlarla görüşmeye devam etmek mutsuzluk kabulu olur.
0
sadegazoz
(14 saat)
Kendim, kendimi demoralize etmekte üstüme yok.
Ve nezaket yoksunu, bencil, kötü niyetli insanlar, maalesef özellikle iş hayatında sürekli maruz kalıyoruz kabalığa.
0
umutt
(11 saat)
olaysız geçmeyen ömrüm ve maddi zorluklar.
0
art cat chocolate
(7 saat)
eşim ocak ayında işten çıkartıldı ve çok iyi cvsi olmasına rağmen iş bulamadı.
aylardır bu bizi çok üzüyor.
onun dışında fena değiliz.
-2
matilda
(5 saat)
(3)

vps nereden bulayım?

duyurukullanıcısı
hosting'de hostgator kullanıyorum ama vps'i 2000usd falan. benim en az 4 databaseli website kurmam gerekiyor.nereden gidip alsam en mantıklı olur?
hosting'de hostgator kullanıyorum ama vps'i 2000usd falan. benim en az 4 databaseli website kurmam gerekiyor.

nereden gidip alsam en mantıklı olur?
0
duyurukullanıcısı
(19 saat)
digitalocean, linode
0
enteg
(17 saat)
hetzner kullanıyorum fiyatları uygun ve güvenilir, sadece kayıt süreci biraz zahmetli diğerlerine göre.
0
solo
(9 saat)
digitalocean +1
0
false pretension
(8 saat)
(9)

Hayvanlar aracılığıyla tanrıdan mesaj almak

genki
Arkadaşlar hayvanlardan ve doğa olaylarından mesajlar çıkarıyorum yani anlamı var gibi geliyor. Mesela bazen uçak bir kelebek veya öyle gelip karşıma duran bir kedi bana tanrı aracılığıyla gelmiş ve birilerinin ruhu veya bir çeşit mesaj taşıyor gibi. Bir de doğa olayları deprem fırtına sıcaklar yağm
Arkadaşlar hayvanlardan ve doğa olaylarından mesajlar çıkarıyorum yani anlamı var gibi geliyor. Mesela bazen uçak bir kelebek veya öyle gelip karşıma duran bir kedi bana tanrı aracılığıyla gelmiş ve birilerinin ruhu veya bir çeşit mesaj taşıyor gibi. Bir de doğa olayları deprem fırtına sıcaklar yağmur ya da başka bir şey gök gürültüsü şimşek benim için oluyor gibi geliyor kendimi sorumlu ve yetkili hissediyorum neden bilinmez bayadır böyle ruhsal olarak bok gibiyim. Bir de korkularım var mesela sokakta arabalar veya yayalar beni takip ediyor ya da insanlar sürekli dedikodumu yapıyorlar ayağımı kaydırıyorlar ve arkamdan konuşuyorlar diye hissediyorum çevremde arkadaş kalmadı herkes uzaklaştı doktora da gidiyorum eskiden beri dönem dönem oluyor bunlar bir iğne ve 2 ilaç kullanıyorum ama korku takıntım hep var sosyal medyamı kapattım çünkü paylaşımları vb üzerime alınıyorum x ünlüsü paylaşımı benim için yaptı ya da tv de geçen bir haber tanrının bana bir şekilde mesajı gibi geliyor. İlaçlar iyi gelmiyor ayrıca çok takıntılarım var göz kırpma yutkunma gibi tikler var. Doktor devam edelim diyip yeni ilaç yazdı. Askerden muaf oldum ama işsizim mesela hayat boş geliyor. Ne yapmalıyım sizce.
0
genki
(19 saat)
Sıcaklardan oluyor fazla terleyince böyle şeyler olabilir, bol bol su iç.
+1
kizil karga
(19 saat)
ilaçların iyi gelmediğini konuştun mu doktorunla? sana iyi gelmediyse doktorunu değiştirebilirsin.
bir de iş bulman lazım en yakın zamanda.
0
unabomber
(19 saat)
doktorunuzla veya trsm hekimiyle görüşün. anlattığınız düşüncelerin hepsi hastalığınızın bir semptomu. ilacınızın dozu değişince iyi gelecek. tedaviniz ihmal edip kendinizi ve ailenizi üzmeyin.
+2
unalub
(19 saat)
Hastaneye yatarak tedavi olsan daha iyi gibi geldi. Çok zor durum geçmiş olsun
+1
artıküyeolmakistiyorum
(19 saat)
dostum,
hepimizde olan şeyler,
havalar çok isininca,
bu duygular yükselebiliyor,

sosyal olmaya çalis,
düşüncelerini burada paylaşman guzel birşey.

aklina takilan birsey oldugunda doktora gitmeyi ihmal etme.
-3
designer
(19 saat)
galiba antipsikotik ilaçlara ihtiyacın var, verdiği ilaçlardan fayda sağlayamıyorsan doktorunu değiştirmeyi dene.
+3
antihero
(19 saat)
olanzapine.
0
thetruenorthstrongandfree2
(17 saat)
bipolarların dönemlerinde de oluyor bunlar. İyi bir psikiyatriste ihtiyacın var. Doğru ilaçla hızlıca toparlayabilirsin. İstanbuldaysan göztepedeki prof. Süleyman yalçın hastanesi psikiyatri kliniğini öneririm. Kalabalık ve ilgililer
0
gadlemler
(17 saat)
Farkındalığınızın olması iyi. Doktorunuzun verdiği ilaç kullanımı ile birlikte, bu düşüncelerin sizinle ilgili olmadığını kavrarsanız iyileşmeye gidiyorsunuz. Ne hayvanların hareketlerinin, ne doğa olaylarının size doğrudan bir mesaj verme ihtimali yok. İnsanların da genel olarak umrunda değil mesaj vermek veya ima etmek. O kadar düşünceli veya akıllı değiller. Özetle, şu sıralar size doğrudan söylenmedikçe hiçbir şeyi dikkate almayın. İnsanların umrunda değil. (Not: Doktordan memnun değilseniz doktorunuzu değiştirin. Referanslara dikkat edin.)
0
tadartatmaztadantatar
(2 saat)
(1)

500 Euro banknot döviz bürolarında bulunur mu?

gadlemler
yaygın mıdır kadıköy'de bulabilir miyim?
yaygın mıdır kadıköy'de bulabilir miyim?
0
gadlemler
(20 saat)
elime bir tane geçti, bozduramadım. bu paranın basımı bitti ve türkiye' de çok sahtesi var, yanaşmıyor döviz büroları.

en sonunda gidip o parayı euro hesabıma yatırdım. 2 gün sonra gidip çektim, bozuk verdiler.
0
galahad reloaded
(7 saat)
(3)

Aspirin alerjisi nedeniyle stent takılamama durumunu yaşayan var mı?

my fault
babam kalp krizi geçirdi. anjioda iki damarında %80-90, bir damarında %98 darlık görülmüş. ama asa alerjisi olduğu için stent takmadılar. stent takıldığı zaman kan sulandırıcılarla birlikte en az 1 yıl aspirin kullanılması gerekiyormuş. bu damarların çapı 2mm küçük olduğu için zaten takılamazdı tarz
babam kalp krizi geçirdi. anjioda iki damarında %80-90, bir damarında %98 darlık görülmüş. ama asa alerjisi olduğu için stent takmadılar. stent takıldığı zaman kan sulandırıcılarla birlikte en az 1 yıl aspirin kullanılması gerekiyormuş. bu damarların çapı 2mm küçük olduğu için zaten takılamazdı tarzı bir şeyde dediler. şuan kan sulandırıcı verip medikal tedavi önerdiler. ayrıca asa desensitizasyonuda önerdiler ama o da yapılamıyor.
benzer durumu yaşayan oldu mu ? nasıl bir yok izlediniz?
0
my fault
(20 saat)
Tek başına plavix’in yetmesi lazım diye biliyorum. Birden fazla hekime danıştınız mı?
0
dilemma of subscribtionability
(18 saat)
Yakınıma açık kalp ameliyatı önerilmişti fakat sağlık sorunları yüzünden yapılmadı. Damarları özel hastanede balon ile kısmen açıldı. Kullandığı ilaçlar arasında aspirin var mıydı hatırlamıyorum. Çok geçmiş olsun.
0
boyalı kuş
(18 saat)
Yalnız allerji değil, bazı hastalarda direnç de olabiliyor mesela. O zaman başka seçenekler kullanılıyor.
Mutlaka başka bir kardiyologa da danışın.
0
pro9it9is9
(18 saat)
(6)

Birini gördüğünüzde kalbiniz küt küt atar ya... O heyecan ne zaman kaybolur?

stringer
İlişki yaşayamayacağınızı biliyorsunuz ve hayatınıza devam ediyorsunuz. Fakat onu her gördüğünüzde, uzun bir ilişki yaşamış da ayrılmış gibi hissediyor, sanki bir kez daha ayrılıyorsunuz ondan. Bu ne zaman sonlanır? 1 yıl geçti, hâlâ aynı. Hiç ümidiniz olmamasına rağmen sürüyor. Etrafınızda kızlar d
İlişki yaşayamayacağınızı biliyorsunuz ve hayatınıza devam ediyorsunuz. Fakat onu her gördüğünüzde, uzun bir ilişki yaşamış da ayrılmış gibi hissediyor, sanki bir kez daha ayrılıyorsunuz ondan. Bu ne zaman sonlanır? 1 yıl geçti, hâlâ aynı. Hiç ümidiniz olmamasına rağmen sürüyor. Etrafınızda kızlar da var, boşlukta da değilsiniz fakat hisleriniz fazlasıyla gerçek.
0
stringer
(20 saat)
Geçmez, geçmiş olsun
-4
arbre
(20 saat)
Mevcut durum aynı kaldıkça devam eder. Küllenmez.
Kızar, soğur yahut tiksinirseniz iş değişir. Yoksa, platonik devam ettikçe atacak o kalp küt küt…
0
dilemma of subscribtionability
(18 saat)
Ilgi duyacak yeni biri bulana kadar.
+1
inte17
(18 saat)
kaybolmuyor tayfasıyım.

neredeyse 5.5 yıl aradan sonra eski sevgilimi gördüm.

ayrılmamışım gibi hissettim.

iyi ki tanımışım.
0
rain when i die
(17 saat)
Yanlis anlama ama biraz drama queen türk dizisi kafasi bu.

20li yaslarin basinda degilsen kimseye böyle seyler hissetmezsin. Iliskileri anlamli kilan birlikte edindigin tecrübeler ve gelecek planlarin. Anlattiginda ikisi de yok.
0
Purple life
(17 saat)
yarım kaldığı için böyle hissediyorsunuz. kafada tamamen bitirecek kadar kavga dövüşlü ya da 0 sevgiyle ayrılsaydınız geri dönüp bakmazdınız.
0
rayde
(7 saat)
(8)

Duyuru fazla mı zengin adam dolu

gobekliraki
Herkeste sanki inanılmaz paralar, yatırım için bekleyen "boşta" paralar. Bana mı öyle geliyor?
Herkeste sanki inanılmaz paralar, yatırım için bekleyen "boşta" paralar. Bana mı öyle geliyor?
-1
gobekliraki
(20 saat)
duyuruda zengin değilde akıllı adam çok. akıllı adamda iyi para kazanıyor. yani emeğiyle para kazanan, iyi para kazanan insanlar var. baba parası yiyenler buralara girmez.
-2
mikahakkinen
(20 saat)
Algıda seçicilik olmalı sanırım.
Bizde ne yoksa onun hayali daha cazip.
Burada fatura , çek, dekont, banka uygulamasından bir screenshot gördüğümüz yok. Birilerinin hayali de olsa yatırım tavsiyesi veriyorum bazen .

Paranın gelmesinden ayrı olarak, nereye gittiği de önemli. Haliyle kötü para kötü yollara gidiyor .
0
diyecevaplandı
(20 saat)
O konular açılınca o insanlar ortaya cikiyor, bende para yok mesela, boyle ornekler de var sadece cok vurgulamiyorum yerli yersiz.
+1
mbond
(19 saat)
duyuruda gercek zengin oldugunu sanmiyorum, birkac wannabe var gibi.
0
cooperr
(18 saat)
neye zengin dediginize gore degisir, duyuruda cok fazla 35 yas ustu insan var, bu yaslarda 20-30 bin dolara yada 200-300 gram altina sahip olmalari cok normal. yani algi meselesi, sizde olandan cok her zaman zengin gorunur. ben daha bir kac milyon dolar net varligi yada nakit parasi olana rastlamadim.
+2
cairo
(15 saat)
Duyurudaki adamların alayı eski ekşi sözlük kadrosu, eski moderetörler vb, alayı 40'ını devirmiş aklı başında adamlar, bir çoğu dünyalığını yapmış, kıytırık işlerden elini eteğini çekmiş, sözlükteki trol ordusuyla uğraşmak istemediği için ya da zamanında sözlük yönetimine küsmüş olduğundan entry girmeyen, tek amacı insanlara fayda sağlamak olan bir güruh, bundan olsa gerek. Zengin ama gönlü zengin diyelim.
+4
solo
(9 saat)
@solo özetlemiş. 27 sene önce kuruldu sözlük. o zamanlar üniye yeni başlamış ve liselilerden oluşuyordu. o zamanlar en yaşlı yazar hukukçu justinianus diye biriydi ve galiba 50 yaş üstüydü. şimdi ise o ve sonraki nesillerin hepsi 40 üzeri. benim gibi 50 üstü de epey var. şimdi bunlar on yıllarca ortalamanın üzerinde eğitimli oldukları için para kazandılar, biriktirdiler, evlenip eşleri ile de birikim yaptılar. keza bir çoğunun anne babası öldü miras falan da kaldı. ister istemez ortada devasa olmasa da bir maddi güce sahip oldular. kaldı ki ezici çoğunluk muhalif kanattan ve kendi çabaları ile bir yerlere gelmiş insanlar var burada. son olarak yutddışında yaşayan yaşamasa bile yurtdışından para kazanan insanları da koyarsanız durum daha da net anlaşılır.
+2
ground
(5 saat)
İlaveten şunu söyleyeyim:
Sözlük yazarlarından ilk dört nesilde olup da aileden çok zengin olan da gayet vardı. Zirvelerde, mail gruplarında ve birebir tanışmalarda bunu görebiliyorduk.

Bence duyuruda maddi anlamda en iyi durumda olanları, aksine, bu tarz konularda ağızlarını açmayanlar içinde.
0
yadigar
(33 dk)
(3)

Duyuruda görünmeyen ama +1 olarak görünen cevap

yakalayamadığın.ışıklar
Neden böyle olur? Sitenin hatası mı?
Neden böyle olur? Sitenin hatası mı?
0
yakalayamadığın.ışıklar
(20 saat)
kendi duyurunuz değilse, sizin engellediğiniz ya da sizi engelleyen birinin cevabı olması sebebiyle öyle görünüyordur.
+2
lil siztah
(20 saat)
Benim duyurum.
0
🌸yakalayamadığın.ışıklar
(19 saat)
yeni kaydolan kişilerin yazdığı ilk cevaplar mod onayından geçtikten sonra görünür oluyor diye biliyorum. Kısaca yeni hesap cevabı.
+3
eileengray
(18 saat)
(8)

Saçları beyazlayan erkekler boyatıyor musunuz?

adivar
Bazı boyatan arkadaşlar görüyorum çok doğal daha mat duruyor, kiminde hafif beyazlıklar da duruyor. Kiminde ise çok koyu, boyandığı çok belli. Var mı kullandığınız doğal görünümlü ürün? Ya da yaptırdığınız bir işlem?
Bazı boyatan arkadaşlar görüyorum çok doğal daha mat duruyor, kiminde hafif beyazlıklar da duruyor. Kiminde ise çok koyu, boyandığı çok belli.
Var mı kullandığınız doğal görünümlü ürün? Ya da yaptırdığınız bir işlem?
0
adivar
(20 saat)
3 ay önce boyamaya başladım. şıvarzkof 70 numara kullanıyorum. hemen hemen saçımın doğal rengi.
0
yurtsuz john
(20 saat)
erkek adam modifiye yapmaz. sakallar ve saçlarda yer yer beyaz bölgeler var. boyatmam.
0
mikahakkinen
(20 saat)
bol beyaz var, 50/50 yi gectim hatta galiba.
boyatmadim, boyatmam. kellik baslarsa ektiririm.
beyaz sacin ekmegini yedim, sikinti yok.
0
cooperr
(18 saat)
kendine bakmak iyi birsey lakin boyatmayi hiç düşünmedim,
gerçi boyayacak kadarda kırlaşmadik daha.
0
designer
(18 saat)
Saç dökülmesi daha büyük tehlikeli. Beyazlama sorun değil.
0
HellKeePer
(18 saat)
ilk beyazı 23 yaşında askerden sonra gördüm, sevindim.

çok artmadı 35 yaşına gelsem de.

ama sakalda geçmişte turuncu olan her yer beyaz oluyor artık.

yine de boyatmam, devam.

saç olsun da isterse pembe olsun kendiliğinden.
0
rain when i die
(17 saat)
şuan etrafımdaki çoğu erkek saç kesimine gittiğinde boyatıyorda ama transparan boya gibi aşırı boya boya durmuyor, akınca doğal duruyor.. bıyık sakalda boyatan var..60 yaşındakide 30 yaşındakide boyatıyor. ekonomik durum çoğunda orta-üst
0
eja
(10 saat)
boyamıyorum. ortamlarda richard gear gibi geziyorum.
0
ground
(5 saat)
(5)

duyuru bana araba alıyoruz ne alalım

OgutucuRecep
3.5-4m kadar çıkabilirim. suv tarzı bir şey istiyorum. aslında aklımda yeni t-roc vardı, tiguan da olabilirdi.ne önerirsiniz?
3.5-4m kadar çıkabilirim. suv tarzı bir şey istiyorum. aslında aklımda yeni t-roc vardı, tiguan da olabilirdi.

ne önerirsiniz?
-3
OgutucuRecep
(21 saat)
toyota corolla cross - full paket
+2
but that was just a dream
(20 saat)
2. el x1. volvo xc 40.
0
mikahakkinen
(20 saat)
begendigin araci test etmeni öneririm.
beklentilerini listele
ve araci kullanirken karsilastirmani yap,
otomobil cok deger kaybeden bir vasita.

* qasqai,
* c-hr .
0
designer
(18 saat)
Yeni t-roc
Yeni kaşkayi
Yeni kuga
0
HellKeePer
(18 saat)
yeni kasa santa fe çok seksi duruyor. düşünülebilir.

www.sahibinden.com

yeni kasa defenderlar da çok seksi

www.sahibinden.com

sonuç: çok seçenek var. kafayı yersin.
0
rain when i die
(17 saat)
(3)

Bilgisayarı havalandırma sistemi -- Masam çok tozlu ile önemleri

put it in your appropriate place
Masayı temizlemem lazım ama tabii başka neyi nasıl yapmalıyım? İlkokulda olduğu gibi masaörtüsü mü serleyim?
Masayı temizlemem lazım ama tabii başka neyi nasıl yapmalıyım? İlkokulda olduğu gibi masaörtüsü mü serleyim?
0
put it in your appropriate place
(22 saat)
yarida kesilmis, bilgisayarin icine mi toz kacmasin istiyorsun yoksa masayi mi temizlemeye calisiyorsun?

ben guclu bir hava basan alet ile herseyi temizliyorum, sonra da elektrik supurgesi ile supuryorum.
+1
compumaster
(22 saat)
İkisini de
-1
🌸put it in your appropriate place
(22 saat)
@compumaster +1, turbojet fanlar var onlardan al bir tane, masanı, bilgisayar kasanı, etraftaki her şeyi bir çırpıda tertemiz yapıyor, üstünü başını bile, mis gibi. hava vurduktan sonra ıslak mendille de sildin mi mis.
0
solo
(9 saat)
(4)

İlişki sorularım

arbre
Bir süredir sorduğum eski platonikle en son durum şu. Bu kız beni çok tiksindirdi. Düşman gibi olduk. Ben ona tavır yaptım, o bana tavır yaptı. Bu şekilde ofiste ikimiz de göze battık. Bu durum hoşuma gitmedi. Sonra küçük konuşma adımları atınca karşılık verdim. Şu an bana yaptıklarını iş nedeniyle
Bir süredir sorduğum eski platonikle en son durum şu. Bu kız beni çok tiksindirdi. Düşman gibi olduk. Ben ona tavır yaptım, o bana tavır yaptı. Bu şekilde ofiste ikimiz de göze battık. Bu durum hoşuma gitmedi. Sonra küçük konuşma adımları atınca karşılık verdim. Şu an bana yaptıklarını iş nedeniyle yok sayıp konuşmak zorunda kaldığım için kendimi kötü hissediyorum. Yani bir maske takmam gerekiyor. Bu şekilde iki farklı yüz göstermem ofis için mantıklı mı, yoksa ne olacaksa olsun deyip gerekmedikçe konuşmamaya devam mı?

İkinci sorum da şu. Bir süredir spor salonunda tanışıklığımızın olduğu eğitmen bir kız var. En son kafa selamıyla selamlaşma seviyesindeyim. Bu aşamada Instagram mı istenir, tanışma soruları mı sorulur?

Thanks.
-21
arbre
(23 saat)
1) platonikle politik devam et. İşler ilişkiler zamanla yoluna girer. Eski kötü günler unutulur. Ama hiçbir zaman aşk olmaz. Onu unut. Olsa da hayır gelmez.

2) spor salonunda çalışan kızdan da adamdan da bi nane olmaz. Emlakçı, taksici, fotografçı, salon çalışanı...
Hep boş beleş tipler.

3) acı bi klişeyle bitirelim. Kadın peşinde koşulmaz. Kadınlar para peşinde koşturulur.
-2
Lh12
(19 saat)
"şu an bana yaptıklarını iş nedeniyle yok sayıp konuşmak zorunda kaldığım için kendimi kötü hissediyorum"
aynı iş yerinden ya da birbiriyle ilişkili departmanlardan insanlarla gönül ilişkisi kurmanın olumsuz yanını yaşıyorsunuz. sizin önceliğiniz işiniz. işinizin gerektirdiği şekilde kişisel husumetlere takılmadan iletişiminizi devam ettirmek zorundasınız.

işi gereği güleryüz gösteren sizinle ilgilenen insanlara işyerlerinde -yani müşteriye sert davranamayacakları, kesin dil kullanamayacakları ortamda- olmalarından istifade ederek sarkılmasını şahsen ayıplıyorum. bence hiçbir şey yapılmamalı.
0
tnz
(19 saat)
tnz, sarkma yok tabii ki o nereden çıktı, müşteri ve arkadaşlık farkını anlayabiliyorum
-2
🌸arbre
(9 saat)
bir süredir gittiğiniz spor salonundaki eğitmenlerle (düzenli gidiyorsanız) en fazla ikinci-üçüncü ayda kafa selamı verme aşamasına gelinir zaten. tanışma sorusu sormak, sosyal medyadan ekleşmek istediğinize ve konu başlığı "ilişki soruları" olduğuna göre bir şekilde iş yerinde işini yapan insana karşı farklı bir niyetiniz olduğu sonucunu çıkardım.
kelimeye takıldıysanız sarkma yerine, yürüme, yavşama vs. başka kelime de düşünebilirsiniz. ama dediğim gibi müşteri memnuniyetini fırsat bilip çalışana yürümek bana etik gelmiyor.
+1
tnz
(3 saat)
(1)

Carry trade sorusu

askingforafriend
selamlar,bankamdan 45k eur'a kadar kredi çekebiliyorum. 10k eur çeksem 48 ay için toplam apr %7.6, aylık geri ödeme 240 Eur. (kredi miktarı artınca faiz de biraz artıyor)sizce en güvenli (ve karlı) şekilde nasıl değerlendirebilirim? nitelikli yatırımcıyım, direkt EUR ile fon mu alsam? ya da tl'ye çe
selamlar,

bankamdan 45k eur'a kadar kredi çekebiliyorum. 10k eur çeksem 48 ay için toplam apr %7.6, aylık geri ödeme 240 Eur. (kredi miktarı artınca faiz de biraz artıyor)

sizce en güvenli (ve karlı) şekilde nasıl değerlendirebilirim? nitelikli yatırımcıyım, direkt EUR ile fon mu alsam? ya da tl'ye çevirip döviz bazlı (nasdaq fonu gibi) fon mu alsam? ya da tl'ye çevirip faize koymak mantıklı olur mu?
0
askingforafriend
(22.06.26)
nitelikli yatırımcıysan nitelikli yatırımcı arayan fonlara gir 10k euro ile almazlar ama dene şansını
0
croswell
(24 saat)
(6)

Schengen visa sorunu

baldur2
10-14 arasi almanya'da olmak icin cok mu gec kaldim? Bulgaristan veya yunanistan'dan alsam?
10-14 arasi almanya'da olmak icin cok mu gec kaldim? Bulgaristan veya yunanistan'dan alsam?
0
baldur2
(22.06.26)
10-14 temmuz almanya için randevu bulmanız zor. Seyahate minimum 15 gün kala işlem yapıyorlar çoğunlukla. Şu an randevu var mı yunanistan veya bulgaristan için?
+1
kablelvuku
(22.06.26)
almanya randevuyu 9 ayda falan atıyor zaten :d
sadece kuzey ülkelerine randevu bulursun en yakın. ama onlarda işlem süresi uzayabilir. danimarkada 2 aydı en son.
+1
jelly bear
(22.06.26)
Almanya'ya 1 senede alabilirsen o bile iyi.
+1
runaway
(22.06.26)
paran ve kanalin varsa 10 günde gidersin
-4
buenosdias
(24 saat)
bunlar 9 ay sonraya randevu verip bi de kısa vize veriyor bi de üstüne uçak bileti otel vs. istiyor he mi? vay anasını ya.

cevap: gidemiyormuşsun ben de şimdi öğrendim, Türkiye'den schengen başvurularına uzağım.
0
nhk ni youkosu
(22 saat)
@nhk

aynen oyle absurd otesi bir durum. vizeye basvurmak icin 9 ay beklemek nasil bir uygulamadir akil alir gibi degil. daha cikip cikmayacagi belli bile degil 9 ay bekledikten sonra.
0
🌸baldur2
(22 saat)
(2)

martı tag ile yolculuk güvenli mi?

runaway
Taksiciler tarafından durdurulma veya yolcu olarak ceza yeme riski var mı?
Taksiciler tarafından durdurulma veya yolcu olarak ceza yeme riski var mı?
0
runaway
(22.06.26)
binince martı tag sahibine azıcık kişisel soru sorun. adını, nerede yaşadığını, ne iş yaptığını vs. polis durdurunca soruyor adı ne bu kişinin falan, bilemezseniz sıkıntı olur.
0
matilda
(22.06.26)
:)) az önce indim soruyu gördüm. 50-60 kez kullandım herhalde. hiç sorun yaşamadım. siz yolcu olarak sağlam durursanız kimse bir şey yapamaz. kişinin adını zaten daha binmeden biliyorsunuz uygulamada çıkıyor.
0
ground
(5 saat)
(4)

Eminevim aylık ev çekilişinde

yakalayamadığın.ışıklar
Hile hurda torpil dönüyor mu? Sizin ya da yakınınızın başına geldi mi?
Hile hurda torpil dönüyor mu? Sizin ya da yakınınızın başına geldi mi?
0
yakalayamadığın.ışıklar
(22.06.26)
başıma gelmedi. ama burada sinpaşa girenler var, tanıdıkları çekilişte ilk sırayı ayarladığını konuşuyorlardı. ki o adamla çekilişe girenlere hep ilk sıralar geldi.
0
mikahakkinen
(22.06.26)
sistem güvebilir, güvenilir firmalar ile çalışmak lazım.
fakat ben çekilişli yerine sabit olanı tavsiye ederim.
yani size 6. ayın taksitini ödedikten sonra hemen finansmanı teslim ediyorlar.
-1
sivri sinek
(22.06.26)
60 kişilik çekilişte kaç kişi gerçek?
0
rodeocu
(21 saat)
(6)

Petrol çıkan ülkelerde kontrol tamamen hükümetlerde mi? şirketlerde mi?

mikahakkinen
İranda Musaddık petrolü milli sermaye kontrolüne almak isteyince dışarıdan darbeyle şahı getirdiler. Peki körfez ülkelerinde bae, kuveyt, umman vb. ülkelerde kontrol ülkelerde mi? İranla aralarındaki fark ne?
İranda Musaddık petrolü milli sermaye kontrolüne almak isteyince dışarıdan darbeyle şahı getirdiler. Peki körfez ülkelerinde bae, kuveyt, umman vb. ülkelerde kontrol ülkelerde mi? İranla aralarındaki fark ne?
0
mikahakkinen
(22.06.26)
Petrolü çıkaran şirket yatırım yapıyor ve oradaki çıkan her varilden pay alıyor. Benim şahit olduğum dönemde arama maliyeti petrol arama şirketindeydi ama çıkarsa adamlara pay vermek zorundaydık. Petrol arama maliyetleri 500 milyon dolardan başlıyor. Ben yaparım dersen milli olur çıkan, bulamazsan maliyet sana kalır. Petrol arama şirketi bulamazsa ona kaçar bu para. Çoğunda da bulamaz. Hem petrol arama şirketi gelsin çıkartsın hem de anlaştığım payını vermeyeyim tüm çıkan millileştirilsin dersen sonuçları ağır olabilir.

100 kuyu kazsa 10 tanesinde başarılı olsa petrol arama şirketinin maliyeti 100 kuyu. Devlet bütün maliyeti faiziyle ve cezasıyla karşılıyorum derse, bunu da sözleşmeye yazdırabilirse sorun çıkmayabilir. swh.
0
gabe h coud
(22.06.26)
körfez ülkelerinde kontrol kağıt üzerinde tamamen devlette ama devlet dediğimiz şey zaten bir avuç şıhtan şeyhten oluşuyor ve "ayrıcalıklı nüfus" (yani dışarıdan "köle" olarak getirmedikleri insanlar ve çoğunlukla yabancı firmalarda iyi paralara çalışan expatlar vs. harici) çok fazla değil. bu lavuklar da zaten batı kuçusu olduğu için bundan pay almaları, bunları işlemeleri, devletin firmalarda küçük de olsa hissedar olmaları, petrol piyasasına yön verilmesi kolay oluyor.

iran'la aralarındaki fark her ne kadar klişeleşmiş olsa da iran'ın gerçekten tarihi, geçmişi, arkasında kocaman bir coğrafya bulunan bir medeniyet olması. körfez ülkeleri ise sınırları dahi batılılar tarafından çizilmiş, liderleri yine daima batı güdümünde bulunan, petrol çıkarması dışında hiçbir ehemmiyeti olmayan tırt yerler. üzerlerinde hakimiyet sağlamak hem çok kolay hem de sömürenler için acayip kârlı. tepedekileri ve 3-4 milyon vatandaşı mamalıyorsun, bitti gitti.

iran'da aynı üstünlüğü sağlamak çok daha kompleks operasyonlar gerektirir, ben 3-5 kişiyi mamalayayım da kaynaklarına çökeyim diyemezsin. ha dersin de işte darbe olur, devrim olur vs. aynı ölçüde rahat hareket edemezsin.

benzer durumlar ırak ve libya gibi yerlerde de yaşandı, oraları işte cehenneme çevirip savaşlarla bombalarla dümdüz ettiler de öylelikle çökebildiler. iran'a onu yapmayı da beceremediler henüz ama niyetleri oydu. hala o.
+2
der meister
(23 saat)
ülkeni acik pazar haline getirirsen,
senden iyisi yok.
0
designer
(18 saat)
Ustteki bir yorumu okudum. Meseleyi Turk usulu karikaturize etmenin yolunu bulmussunuz gene.

Evet aynen bir avuc seyh karar veriyor :))) 2'si petrol borusunu tutuyor. 3. su altin kaplama deveyle puskurtuyor :))) Neden bilmiyorum ama 80'lerdeki filmlerin etkisindesiniz hala. Gecmiste Aramco'da calismis bir muhendis olarak yaziyorum. Yonetim kurulundakilerin nerden mezun olduguna, kac yildir bu isin icinde olduguna bir goz atin. Ankara universitesi kamu yonetimi mezunu adam bulamazsiniz :)

Korfez ulkelerinde Umman haric petrolun kontrolunun tamami devlette. %100. Bu ulkelerde petrol bulundugundan beri devlet kontrolu hep vardi.

Iran'da bu kontrol yoktu. Iran'in petrolunun tamamini uzun sure Ingiltere cikardi. Ingiltere Iran'i somurge olarak kullandi. Irana tek kurus vermeden petrollerini aldi. Iran'in herhangi bir denetimi ya da kontrolu yoktu. Iran bunu birden cold turkey dedigimiz sekilde aniden kesip petrolu millilestirdi. Ingilitere zarar gorunce darbe yaptilar.

Korfezde bu durumun irandan farki: yabanci sirketler paylarini tamamen kaybetmedi. Daha kontrollu sekilde yabanci sirketlerle birlikte millilestirdiler petrolu. Yabancilar teknik ortak, hizmet saglayici olarak hizmet vermeye devam etti. Korfez ulkeleri zamanla guclenince petrolun tamamini kontrol etmeye basladilar. Kontrol su anda %100 devlette. Yabaci sirketlere teknik destek karsiligindan para oderler. Yabanci sirketler petrolden pay almaz.
0
thetruenorthstrongandfree2
(17 saat)
görünürde kendileri kontrol eder,
ama yanlarinda bir ingiliz danismanlari vardir,
mevduatlarida sahiplerinin bankalarindadir.
+1
designer
(17 saat)
@designer

Turk bankalarina mi koysunlar paralarini yoksa rus bankalarina mi :) Dunyanin en guvenli finans sistemleri, adalet sistemleri nerdeyse para orda ama kontrolu Sudilerde.

Sanki Tr merkez bankasi dovizini Ingiltere'de , new yorkta tutmuyormus gibi...
-1
thetruenorthstrongandfree2
(17 saat)
(3)

Parmaklarda ve bilekte hafif agri

aloneinthedark
Özellikle arabanın klimasindan dolayı oluşan hafif bir ağrı var ama romatizmadir sanırım ilerlemeden bunun için yapabielecegim birşey var miTesekkurler
Özellikle arabanın klimasindan dolayı oluşan hafif bir ağrı var ama romatizmadir sanırım ilerlemeden bunun için yapabielecegim birşey var mi
Tesekkurler
0
aloneinthedark
(22.06.26)
Hemen iyi bir romatolog bul. Bir şey yok derse başla romatolog bul.
romatizma teşhisi zor tedavisi neredeyse kısmet denecek bir şey. Bekletmek ileride çok üzebilir
0
kisa
(22.06.26)
belki de karpal tünel sendromudur. sinir sıkışmasıdır.

ortopediye veya nörolojiye de gidebilirsiniz.

benim dirseğimde sinir sıkışması var. arada parmaklarım ve bileğim ağrıyor.

bende romatizma da var çocukluktan beri. ağrıları çok farklı. romatizma ağrılarımı tüm bedenimde hissediyorum. acı acı sızlıyor her yerim ve hassaslaşıyor. nemli havalarda oluyor cidden genelde.

sinir sıkışmasını nasıl tarif etsem bilemiyorum ama daha belirgin ve keskin bir hat üzerinden ağrıyor diyebilirim.
0
art cat chocolate
(22.06.26)
romatolog +1
+1
cooperr
(23 saat)
(5)

Vatandaşlıktan çıksak bedelli askerlikten kurtulur muyuz ?

garavel
Selam herkese, annemin bulgaristan göçmesi olmasından mütevellit 10 yaşından beri bulgaristan vatandaşlığım ( doğum yoluyla kazanılan ), buna ek olarak da ingiltere vatandaşlığım var ( kendim yaşayarak aldığım )Hali hazırda da ingiltere'de ikamet ediyorum, bu bilgiler ışığında astronomik bedelli ücr
Selam herkese, annemin bulgaristan göçmesi olmasından mütevellit 10 yaşından beri bulgaristan vatandaşlığım ( doğum yoluyla kazanılan ), buna ek olarak da ingiltere vatandaşlığım var ( kendim yaşayarak aldığım )

Hali hazırda da ingiltere'de ikamet ediyorum, bu bilgiler ışığında astronomik bedelli ücretini ödememek için vatandaşlıktan çıkabiliyor muyuz ? Bunun prosedürü nedir olabiliyorsa ?

Hem para, hem de politik sebeplerden dolayı kuruş vermek istemem bu hükümete.
0
garavel
(22.06.26)
Eger askerliginiz tecil edilmisse vatandasliktan sorunsuz cikabiliyorsunuz. Eger tecil ettirmediniz ama kacak durumundaysaniz önce ücretini ya da askerlik görevini yapmanizi istiyorlar.
0
konusma ben konusuyorum daha bitirmedim
(22.06.26)
Pire için yorgan yakmak diye bir terim var, her ne kadar istemesek de bazı yükümlülükleri icra etmek zorundayız (verdiğimiz paranın istemediğimiz yerlere gidebileceği olasılığına rağmen) bence size sunulmuş imkandan faydalanın ve bedelli olarak askerlik görevini yerine getirin derim.

Dünya hızla bir değişim sürecine giriyor, gelecekte neyin ne olacağı hakkında kimsenin bir fikri yok, bundan 5-10 yıl sonra İngiltere çok daha vahim bir duruma düşebilir ve ülkeyi terk etmek zorunda kalabilirsiniz (ırkçılık, ekonomik buhran, iç savaş vb).

Hali hazırda elinizde bir vatandaşlık var, bunu kaybetmeyin derim, gelecekte ne olacağını bilmiyoruz belki de daha iyi olacak ülke? daha kıymetli olacak pasaportu? olur mu olur.
+6
solo
(22.06.26)
tecil derken şuan ertelemeli yıl sonuna kadar, sonra bi 6-7 yıl daha erteleme hakkım var sanırım. tecilliyken çıkabiliyor muyum ?

@solo para çok ciddi bir para. sterlin bazında da ciddi. eşşek gibi çalışıp vergimi de bu ülkeye ödeyip devletin ya 6 ayını bana ver ya eşşek gibi çalıştığın paranı demesi, hele ki politik olarak taban tabana zıtken içime sinmiyor.
+1
🌸garavel
(22.06.26)
Kritik soru su: Turk vatandasligini sonradan mi kazandiniz yoksa dogum yoluyla mi aldiniz?

Sayet Turk vatandasligini sonradan kazanmissaniz, vatandasliktan cikarsaniz mavi kart alma hakkiniz yok. Kisaca Turkiye'de bir yabanci olacaksiniz. Ilerde Turkiye'ye donme durumunuz varsa oturum, calisma izni ugras dur. Emeklilik hakiniz, sgk hastaneden yararlanma vs yok. Mulk edinirken vs yabancinin kurallarina tabisin.

Sayet Turk vatandasligini dogum yoluyla aldiysan cikarsin vatandasliktan, mavi kartini alirsin pasa pasa. Secme secilme haric her hakkin olur TC vatandasi gibi.

Cikmak istersen her turlu cikar ve bedelliden kurtulursun tecilin devam ettigi surece. Ama TC vatandasliginin avantajlarindan ilk durumda tamamen mahrum kalirsin.

Istanbul'a geldiginde Fatih'teki il goc idaresine ugra (ya da hangi ilin hangisiyse artik), vatandasliktan cikis bolumune git anlatirlar olacaklari, sira mira randevuya gerek yok, bilgi verirler insan gibi. Ama cikis islemini yapmaz, senin ikametgahin yurt disinda konsolosluktan basvurunu yap diyecek. Cunku degerlendirme sureci sonrasi bir iki ay sonra ayni yere gelip imza atma vs gibi durumlari var. E adam ulkesine donmus oluyor, bir daha gelmesi gerekecek vs o yuzden konsoloslukta hallet kardesim diyorlar. Yani Tr'de 3-4 ay kalacaksan veyahut git gel yapabileceksen Tr'den basvurmakta israr edebilirsin. Aksi durumda cikisini konsolosluktan basvuracaksin. Konsolosluklardaki gorevlilerse bi bok bilmiyor sana dogru duzgun bilgi vermez verse yanlis bilgi verir. Konsolosluk robot gibi cikis islemini yapar sadece.

Bu arada vatandasliktan cikacaksaniz teciliniz tamamen bitmeden 1-2 sene once cikis islemine basvurun sonra bu askerlikten kurtulmak icin vatandasliktan cikiyor diye red veriyorlarmis, cikamazsiniz:) Son dakikada cikis diye bir sey yok. Yas siniri 38 mi 35 mi kacsa sizin ondan sonra daha tecil hakkiniz olmuyor. Yoklama kacagi, bakaya olursaniz cikamazsiniz vatandasliktan.
0
freedonia
(22.06.26)
Türkiye'yi kafada bitirdiysen ne vatandaşlıktan çık ne de askerlik yap. Kimse zorla tutup götürmez. Sadece emekli ikramiyesi ve emekli maaşı alamıyorsun askerlik yapmazsan. Hepsi bu.
0
stefano
(22.06.26)
(2)

Kısa süreli kullanım için iphone 8 mi iphone SE 2020 mi?

runaway
1 aylık kullanım için iphone lazım. Internette yenilenmiş cihazlar gördüm. Iphone 8 ve SE var. Bunlardan hangisini alayım sizce? Whatsapp'a girse yeterli.
1 aylık kullanım için iphone lazım. Internette yenilenmiş cihazlar gördüm. Iphone 8 ve SE var. Bunlardan hangisini alayım sizce? Whatsapp'a girse yeterli.
0
runaway
(22.06.26)
Iphone 8 cok eski SE'nin yakin tarihli nesillerinden biriyse ben SE tercih ederdim. Tabii gun ici sarj durumlari onemli degilse. Bugun ortalama kullanicinin gunluk aktiviteleriyle bir gunu tamamlayamayabilir.
0
mbond
(22.06.26)
iphone se 2022 kullanıyorum bir sıkıntı yok.
0
biravekahve
(22 saat)
(3)

göz doktorlarına derdimi anlatamıyorum

kibritsuyu
özele gitsem muhtemelen anlatabilirim ama devlet hastanesi doktorlarını, özellikle asistan denk gelmişse ikna edemiyorum.5.50 derece miyopum ve günlük hayatımda lens kullanıyorum. evde otururken falan da gözlük takıyorum. yaşım da 47.normalde yakın gözlüğü ihtiyacım yok. çok küçük yazıları okumam ge
özele gitsem muhtemelen anlatabilirim ama devlet hastanesi doktorlarını, özellikle asistan denk gelmişse ikna edemiyorum.

5.50 derece miyopum ve günlük hayatımda lens kullanıyorum. evde otururken falan da gözlük takıyorum. yaşım da 47.

normalde yakın gözlüğü ihtiyacım yok. çok küçük yazıları okumam gerektiğinde de gözlüğü çıkarıp yazıyı gözümün içine sokarak okuyabiliyorum.

burası önemli: muayeneden önce makineyle yapılan ölçümde herhangi bir hipermetrop/yakın görüşü numarası çıkmıyor.

doktorun kafamı makineye yaslayarak yaptığı şunu oku bunu oku şeklindeki muayenede de sadece 5.50 miyop çıkıyor. makinenin gösterdiği yakındaki yazıları okuyabildiğim için yakın gözlüğüne ihtiyacım olmadığını düşünüyor.

ama arkadaşlar yukarıda dediğim gibi ben lens kullanıyorum. gözümde lens varken küçük yazıları okuyamıyorum gözümden uzaklaştırınca uzak kalıyor ve okuyamıyorum. yaklaştırınca odaklayamıyorum. gözlük gibi çıkarıp da yakından bakayım da diyemiyorum.

adama diyorum ki yahu lens takılıyken kullanabileceğim bir yakın gözlüğü veremez misin? lensimi takayım, sonra okut makinedeki yazıyı? yok diyor olmaz öyle. ölçüm kağıdında da yok ya, vermiyor, ya da veremiyor.

lan göremiyorum ama? lens takma, gözlük tak, ufak yazıları okurken çıkar diyor. yahu lens takmak istiyorum. güneş gözlüğü de kullanacağım. denize, havuza gideceğim, gözlük her yerde takılmıyor ki. bana gözümde lens varken yakını görebileceğim bir çözüm lazım. inspektor gecıt gibi büyüteçle bakıyorum yazılara, telefona. reçete yazdıramadığım için gidip kafama göre de yaptıramıyorum, gözlükçüler yapmıyor.

geçen gün ulus'ta işporta tezgahından 150 liraya +1.00 numara yakın gözlüğü aldım, yemin ederim hayat kalitem arttı. ama gözlükçüye gidip güzelini yaptıramıyorum reçetem yok diye.

bu sorunu tek başıma yaşıyor olamam di mi? siz nasıl başardınız? illa özele mi gideyim?
0
kibritsuyu
(22.06.26)
multifokal lens deneseniz? 1.00 numara ise düşük add değeri işinize yarar muhtemelen. bi bakarsınız satın alırken değerine. Düşük(+0,75, +1,25) arası diyor bi markada mesela.
ev için de yakın gözlüğünü kullanmaya devam edersiniz zaten kim görüyor evde.
0
matilda
(22.06.26)
hocam işportada satılan dandik gözlükle idare edin bence, iyisi olsun diye kasmayın.

devlet hastanesi muhtemelen devlet üç kuruş gözlük payı ödüyor diye yazmıyordur, gereksiz yazarsa başına bir iş gelir falan. özele giderseniz hiç muayene etmeden yazacak doktor bile bulursunuz. ama özel/tamamlayıcı sigortanız yoksa da özele bu paraları vermeye değmez hiç.
+3
shadowfollower
(22.06.26)
Cevap değil ama sadece yakın için göz doktoruna gitmiştim, sohbet ederken git en ucuz ne buluyorsan onu al, yakın gözlüğüne para verme demişti. İsportaya yonelndirdi.
Sadece yakın için kasma dedi.

Bu durumda da aynı şey geçerli mi bilmiyorum ama lens + İsporta mantıklı geliyor
+1
kisa
(22.06.26)
(4)

Perde - zebra Store perde sorusu (Kadınlar özellikle)

baldan kaymak
Erkek kişisiyim sadece fiyat ve kullanışlılığa baktım ama fikir almak istiyorumSalon ve yatak odası aynı camlara sahipYatak odasında black out perde kullandımSalonda da aynını mı kullanmalıyım yoksa store mu almalıyım1) Kiracıyım takım olması işimi kolayştırır diye perde taraftarıyım ve 1000 tl daha
Erkek kişisiyim sadece fiyat ve kullanışlılığa baktım ama fikir almak istiyorum

Salon ve yatak odası aynı camlara sahip
Yatak odasında black out perde kullandım
Salonda da aynını mı kullanmalıyım yoksa store mu almalıyım

1) Kiracıyım takım olması işimi kolayştırır diye perde taraftarıyım ve 1000 tl daha uygun
2) salonda şu sorun var: her iki yanında camın petek var, kışın salonun ısısını etkiler diye zebra store hani şu çevirmeli olsun dedim ama salon farklı yatak odası farklı olacak ve taşınınca kullanamayacağım.

Öneriniz nedir
0
baldan kaymak
(22.06.26)
Kapı pencerenin açılış yönü ile storun açılış yönü arasındaki tezat yönünden storu önermem.
Storu tam olarak açmadan kapıyı pencereyi açamazsın.

Not: Kadın değilim.
+2
Mirket
(22.06.26)
stor pişmanlıktır ya temizlemesi ayrı dert, kolay bozulması ayrı dert.
güneşlik + fon perde yeterlidir. ki bende fon perde de yok.
benim evim aşırı güneş alıyor ama ona rağmen güneşlik yetiyor.
istanbul'daysanız uyguna ve güzel tül, perde, güneşlik yapan tanıdık var numarasını paylaşırım.
+1
matilda
(22.06.26)
bu hafta sonu stor perde yıkamak zorunda kaldım tam 4 saat sürdü. 4 adet stor alttarafı. yıkayıncada yanlarından söküldü :/ fırçasız nasıl yıkayacaksam :/
klasik çamaşır makinasında yıkanacak perde seçin. ben yaptım siz yapmayın.
+1
eja
(22.06.26)
Stor perde takmak -> göte rahat batması
0
etna
(22.06.26)
(2)

tansiyon cihazı kolu yerinden çıktı takamadım ( fotolu)

orgyadakull
https://hizliresim.com/ao5v2qchttps://hizliresim.com/pxaa108tüm cırtlar tek bir yüzeyde iken ve kola değmesi gereken o plastik uç da aynı yüzeyde iken nasıl takacağım ki bunu. iki cırt karşılıklı gelemez... ama geliyordu işte.. çıktı..
hizliresim.com
hizliresim.com

tüm cırtlar tek bir yüzeyde iken ve kola değmesi gereken o plastik uç da aynı yüzeyde iken nasıl takacağım ki bunu. iki cırt karşılıklı gelemez... ama geliyordu işte.. çıktı..
-1
orgyadakull
(22.06.26)
alt tarafında kemer tokası gibi metal bir köprü var. ucunu onun içinden geçirip ters tarafa çevireceksin. hem cırtlar karşılıklı gelecek, hem de halka formuna girdiği için kolunu içinden geçirip sıkabileceksin.

olmuyorsa ters geçirmişsindir, çıkar öbür tarafından geçir.
0
kibritsuyu
(22.06.26)
uç da kolun içine gelecek sanıyorduum da pardon. olastik uç dışarıda kalacakmış. o şekilde yapmıştım zaten yeniden yaptım teşekkürler
0
🌸orgyadakull
(22.06.26)
(14)

çalıştığın şirkete cv ver diyen arkadaşlar

yenibirgüzelnick
sevdiğim güvendiğim arksdaşlarım için ikya iletiyorum cvlerini. ama arkadaş olarak sevsem bile sorumsuz olduğunu bildiğim arkadaşlarımın cvsini iletmiyorum. ama onlar ilettiğimi düşünüyor. iletmeyeceğim desem arkadaşlığımız biter, iletsem iki gün sonra benim itibarımı sarsacak davranışlar yapar. siz
sevdiğim güvendiğim arksdaşlarım için ikya iletiyorum cvlerini. ama arkadaş olarak sevsem bile sorumsuz olduğunu bildiğim arkadaşlarımın cvsini iletmiyorum. ama onlar ilettiğimi düşünüyor. iletmeyeceğim desem arkadaşlığımız biter, iletsem iki gün sonra benim itibarımı sarsacak davranışlar yapar.

siz olsanız ne yapardınız?
+1
yenibirgüzelnick
(22.06.26)
iletmem, doğru yapıyorsun bence.
+4
gadlemler
(22.06.26)
bence bir bahaneyle almasanız veya iletemediğinizi söyleseniz (ik elden cv almıyor gibi) daha iyi olur. böylece istiyorlarsa kendilerinin direkt başvurma ihtimali olur. bahanelerinizi inandırıcı bulmazlarsa da kendi bilecekleri iş.
iletmediğiniz halde iletmiş gibi yapınca haklarına girmiş oluyorsunuz bence.
+3
lil siztah
(22.06.26)
ik cv alıyor da sonra mülakat yapmıyolar mı her türlü?
ben iletiyorum genelde isteyen herkesi.
+2
jelly bear
(22.06.26)
güncelde kimse kimsenin cvsini iletmiyor göt korkusundan.

güvenmediğim sorumsuz vb. diye bahane sıkmayın, sanki atom parçalanıyor iş hayatında.

yollamayacaksanız yollamayın dürüst olun.
-5
kveldulv
(22.06.26)
@lil siztah+1
Ek olarak iletmediğiniz halde iletmiş gibi yapınca, o kişide beklenti yaratmış oluyorsunuz ki bu sonrasında hayal kırıklığı yaratıyor.
+2
Amaranta ursula
(22.06.26)
@kveldulv bahane sıkmak filan ne alaka? gayet sürekli iş değiştiren sorumsuz insanların benim imajımı da etkilemesini istemiyorum. şu an çalıştığım yere 3 arkadaşımı da getirdim zaten onların güzel çalışacağını biliyordum çünkü.

@lil siztah, elden verilen referanslı cvler öncelikli oluyor. yoksa linkedinden de başvuruyorlar zaten.
0
🌸yenibirgüzelnick
(22.06.26)
şöyle yapıyoruz sizinde ik ya sözünüz geçiyorsa, biri geliyor ik ya yönlendiriyoruz onlar kısa görüşüyorlar zaten olumsuz ise belirtiyorlar bizde ok diyoruz, ik ile olan görüşmemizde biz yolluyoruz diye bu alıncak değil diye belirttik, sorumluluğu ik ya bırakıyoruz.
0
eja
(22.06.26)
Ben olsam ben de aynısını yapardım, bu sebepten insanlarla bozuşmaya gerek yok.
Birine "ya seni severim ama sorumsuzsun cvni iletemem" demek de olmaz yani.

Zaten halihazırda kendileri başka ortamlardan başvuru yapabiliyorlarsa yapsınlar, olacağı varsa olur, sizin iletmediğiniz halde ilettim demenizde ben büyük bir sorun göremedim açıkçası.
Ama yarın öbür gün arkadaşınız olan cvsini iletmediğiniz biri işe alınırsa o zaman "ben senin cvyi iletmeyi unutmuşum ya" derdim. En azından kendi hakkıyla girdiğini bilsin.
0
mutekebbir
(22.06.26)
Referans olabileceğim kişilerin cv’sini veriyorum. Güvenmediğim kişilerinkini vermiyorum şu an ihtiyaç yokmuş olursa haber edecekler diyorum.
0
kablelvuku
(22.06.26)
Doğru olan hiç söz verip cv'yi teslim almamak, bir çok bahane sunulabilir bunu yaparken de; "ik elden cv almıyor", "doğrudan referansa sıcak bakılmıyor", ya da "daha önce başka bir arkadaşa referans olmuştum pişman oldum zor durumda kaldım kusura bakma" şeklinde bir çok bahaneyle reddedebilirsin, aksi halde verdiğini söylersen seni sürekli sıkıştırır bir haber var mı diye sorar, bir de tutup ik'yı arayıp size şu arkadaş vesilesiyle cv ulaştırmıştım bir gelişme var mı diye sorabilir daha fazla zor durumda kalabilirsin.
+1
solo
(22.06.26)
bana bir arkadaş artık insan kaynaklarının elden cv verilmesi yasak demişti.
Çok salladığını da düşünmüyorum çünkü kendim için istememiştim ve baya samimiyizdir boşver salla derdi. ama belki yanlış bir bilgi de olabilir.
ama sen de bunu kullanabilirsin, yasakmış o yüzden ik almıyor artık dersin.
0
high hopes of the sozluk
(22.06.26)
Bizim şirkette yeni bir etik kural geldi. artık cv iletemiyoruz, içeriden referans olan kişi ile işe giren kişi arasında doğrudan bir bağ istenmiyor dersin.
0
galahad reloaded
(10 saat)
Bizde de elden veya mail ile CV almıyorlar KVKK'ya aykırı diye. Gerçekçi bir senaryo yani.
Ya da bizi böyle yemeye başladı İK :)

Referans konusu önemli bir nokta. Kefil olmayacağın birini tavsiye etme derdim ben de. Ya da iletirken, "rica etti ama tanımıyorum" diyebilirsin.
0
burfak
(8 saat)
kveldulv cevabı en doğrusu aslında.

bana bir arkadaş abisi için cv atmamı istemişti.

ben de dümdüz "bu operasyonda da şirkette de çalışılmaz, o yüzden atmam." dedim.

sonra aradan 2 yıl geçti. arkadaşın abisi kendiliğinden benim çalıştığım operasyona girdi.

bin pişman :)

yine operasyona polish speaker arıyorlardı. bir arkadaşımı önerdim. çocuğu almadılar. gördük sonra kendi buldukları polish speakerları.

sonuç: etkili yetkiliysem ve operasyon da güzelse mutlaka yardımcı olurum.

fakat arkadaşı tanımam lazım kesin.
0
rain when i die
(3 saat)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.