tower defense benim de favori oyun türüm, zaten o yüzden yapmak istedim. kendimi tatmin edebilecek bi tower defense ihtiyacım var diye. güzel fikirlerim de var şu tower defense konusunda ama feci bi batağa girdim ben çıkamam bu işin içinden galiba.
abi onceden yapanlari incele, onlarin dinamiklerni degistirerek olustur kendi oyununu en azindan ogrenene kadar? "make tower defense html5" diye arasan cikiyo mesela bikac tutorial.
@hjarteblod, yok la kodlamayı falan biliyorum da o kadar fazla döngü var ki işin içinde. baya çile olacak gibi.
bosver abi, bi hafta boyunca kendi oyunun uzerinde calisma. milletin tutorial'larini izle. bak onlar nasil hazirlamis algoritmayi falan. bikac gun sakin kaafyla dusun sonra devam et kendininkine.
Yaparsan koy buraya da oynayalim. Ben de pek severim. Hatta yaparsan sana benden istedigin bi yemek, buraya da yazayim :)
devam edip bitirmeyen puşt'dur
pes ettim galiba ya, tek başıma üstesinden gelebileceğim bir iş değil. detaycılığı çok fazla, 4-5 kişilik ekip işi bu.
HTML5 derken, JavaScript ile mi yapıyorsunuz ?
Oyun motoru kullanıyor musunuz ?
- Bu tarz bir oyunda basit grafikler kullanılabilinir(olsa daha iyi olur tabi).
- Fizik motoru olmasa da olur(olsa daha iyi olur tabi).
- Oyun yapay zekası gerekli(basit bir yapay zeka da olur).
Bu oyunlarda, ateş eden silahlar ve bunların önünden geçen adamlar(ya da nesneler, tanklar vs.) oluyor basitçe.
Silahların yapay zekası var.
Adamlarında kendi yolunu bulması gerekli, bunun için pathfinding yöntemleri araştırılabilinir. Özellikle engel ve labirent yapısı varsa işe yarar.
Pathfinding için:
(git:www.redblobgames.com )
@sonra baksak,
javascript ile kodluyorum. oyunun motorunu hallediyorum şuan. pathfindingi falan hallettim. düşman sürüsünü de hallettim. tower hareketleri kafamı çok ağrıtacak, bir de düşman sürüsünün birbirine sürtmesi işi.
harbi sinirlendiğim çok an oldu :D
ya hazır oyun motoru falan gördüm internette ama kendim yapsam daha kıyak olur diye elle kodluyorum. bu da feci yoruyor haliyle.
Düşmanların birbirine sürtmesi, pathfinding içinde halledilebilinir.
Düşmanların çok olduğu yerlere gitmesini engelleyen bir cost fonksiyonu gerekli.
Pathhfinding hangi yöntemi kullandığınızı bilmiyorum. Eğer A* kullanıyorsanız cost fonksiyon ile ayarlanabilinir.
Düşmanaların çok olduğu düğüme gitme maliyetini çok yapan bir cost fonksiyon iş görür fakat A* bir düşman için bir bir yol buluyor bu yüzden hepsi için sırayla yolunu bulmak ya da bir düşman diğer düşmanın yolunu kullanabilir ya da düşman önündeki düşmanı takip edebilir, takip etmek için düşmanın bulunduğu düğüm ile kendi düğümün arasındaki yolu bulması gerekli.
A* algoritma anlatımı için: (git:www.oyungelistirici.org )
A* js kodlaması için: (git:www.briangrinstead.com )