Şimdi, karmaşık bir işi basit anlatmaya çalışacağım ki bu da çok zor bir şey. 2. kez silip baştan yazıyorum.

kendimi denemek için harita üstünden oynanmalı bir oyun yapayım diyorum. bu oyun gerçekten büyük bir haritada olsun. (bir tile 60px eninde ve soldan sağa 100'den fazla tile var)

haritayı şu şekilde kaydedeceğim: baştan sona tüm tile'ları veritabanına kaydederek. (1,1 bölgesinde su var. 1,2'de toprak. 1,3te toprak. 1,4te toprak 1,5te toprak diye kayıtlayarak) böylelikle json'dan tüm harita noktalarını bastıracağım ve nerede ne varsa onu koyacak. (doğru mantık mı yapıyorum, bilmiyorum.)

ilk sıkıntı haliyle, on binlerce tile'ın bir anda bastırılmasının sıkıntısı.
bunu çözmek için de, ekrana bir seferde 30-40 tile'lık bölümü bastırırım. sorun ortadan kalkar. makul çözüm!

bu arada, klasik harita üstü strateji mantığı: gittiğin alanlar açılır, diğerleri karanlıkta kalır. daha önceden ziyaret ettiğin ancak o an bulunmadığın noktalar, son bıraktığın şekliyle görünür. (bunda da sıkıntı yok. yaparım)

yapamadığım daha doğrusu pratik ve hızlı bir şekilde çözemediğim sorun şu: diyelim ki oyuncumuz, oldukça geniş bir alana hakim. dolayısıyla, sağ altta bir harita tutmam lazım. bu arkadaş ne kadarlık alanda bulunduğunu görsün diye. ve bu arkadaş haritada istediği noktaya tıkladığında oraya gitsin.

sorun ne? bu sağ alttaki haritayı yapmak. haritada, açtığı yerler gözükecek (arkadaşın gittiği noktalar yine veritabanına tile tile kaydediliyor. -1,1 gitti 1,2 gitti 1,3 gitti şeklinde). diğer yerler karanlıkta kalacak.

e böyle bir harita yaparsam, benim ekrana tek seferde 10.000 lerce tile'ı bastırmam demektir bu. eğer haritayı tile tile değil de, tek seferde fotoğraf olarak bastırırsam bu sefer harita karartma olayı yalan olacak.

bu harita işini nasıl yapabilirim? hem binlerce tile'ı basmamam gerekiyor, hem de karartma uygulayabilmek için onlara ihtiyacım var.

ya çok karmaşık anlattım. biliyorum birkaç tane caps hazırlayıp onları da ekleyeyim.

 

hah, resim de ekledim.

şimdi, şu sağdaki biçimsiz şey harita oluyor. orada gri bir kare var, o o an baktığımız alanı gösteriyor ve o baktığımız alan da oyun ekranı olan soldaki bölüm oluyor. (sanırım buraya kadar problem yok) siyah bölümler de, henüz açmadığımız noktaları temsil ediyor.

işte, benim bu sağdaki haritayı açtığım alanlar ve açmadığım alanlar diye bölmem için, 100x100 tile'lık bir alan için düşünürsek, 10.000 adet tile'ı tek seferde bastırmam gerekiyor. bunun yükünü de söylememe bile gerek yok sanırım?

işte ben bu sağdaki haritayı, tile tile basmadan hızlı, pratik çabucak nasıl basabilirim?

kamera motor

ya tutması falan değil. zaten kimseye de oynatmayacağım çünkü öyle oynanabilir bişi olmayacak :)

ben biraz takıntılıyım. yapabilir miyim onu merak ediyorum. yapabildiğimde bi köşeye fırlatıp atıcam zaten :)

kamera motor
1

mobil görünümden çık