şimdi aklıma bir şey takıldı. diyelim ki, ne bileyim farmville ya da ogame (ogame demeyelim gerçi, daha dinamik bir şey olsun) tarzı bir oyun yapacağız.
bunda herhalde her adımı veritabanına kaydederek iş görmüyoruz öyle değil mi? yani çok saçma ve yük verici olur diye düşündüm.
ne bileyim, en basitinden civilization tarzı bir şey düşünün. harita üstünde oraya buraya tıklayarak ilerliyorsun, ilerlediğin yerlerde çeşitli binalar kuruyorsun örneğin.
misal bu tip oyunlarda, kayıtlar nasıl tutuluyor? attığı her adım, yaptığı her hamle tek tek veritabanına mı kaydoluyor? yani binlerce kişi aynı yere saniyeler içinde yüz binlerce kayıt mı giriyor? herhalde böyle değildir, çünkü 1000 kişi böyle bir oyunu oynadığında, saatte milyonlarca veri girişi yaparlar. bu da sıkıntılı bir durum?
tam anlatamadım sanırım derdimi ben şimdi açayım duyuruyu da, tekrar okuduğumda daha anlaşılır bir şekilde yazarım.
Bazı kritik olmayan veriler istemci tarafında tutularak optimizasyon yapılıyor. Tabi istemci'de ne kadar çok veri tutarsan oyunun hacklenme ihtimali de o kadar yükseliyor.
tamamen oyunun yapısıyla ilgili bence bu sorunun cevabı. örneğin hareketler oyun içinde birşey kazandırıyorsa, ya da gittiği bir yere gerçekten oynayarak mı gittiğini anlamak için bunlar loglanmalı. zaten bu tür oyunlarda bir webservisiyle sürekli iletişim halinde olmak gerekiyor. hareketleri loglamak için, spatial bir veri türünde polygon olarak mevcut satır sürekli update edilmek suretiyle 10 saniyede bir loglanabilir. hatta önem seviyesi daha düşükse istemci tarafında loglanarak oyundan çıktığında ya da 10 dakikada bir sunucuya gönderilebilir.