türkiyenin ilk frp sini yapacaktım daha :/
ne platformda yapmaya çalışıyorsunuz? yani eğer win32 koduyla boğuşuyorsanız işiniz uzun. sfml gibi barebones bir tabanın üstüne çalışın bence. onun içinde de opengl kodu yazabilirsiniz. maksadınız oyun yapmaksa, tekerleği yeniden keşfetmeyin, gelin unity3d gibi bir motor öğrenmeye başlayın. opengl öğrenmek faydalı, ancak çabuk öğrenmek veri yapıları gibi konularda ön bilgi gerektirir.
yok ön bilgim var, okulda computer graphics dersinde biseyler yapıyorduk, o zamanlar biseyler yapıyordum ama ugrasmayınca unuttum sonra. simdi yeniden baakyım dedim, beceremeyince moralim bozuldu.
derdin grafik programcısı olmaksa otur kas öğren derim ama ben tek başına yada küçük bir grup ile oyun yapacam diyorsan ogre/unity vs. gibi enginelere yönelmen hem motivasyon hem de sonuç açısından daha yararlı olur.
Sana dünyada opengl bilenlerin en az yarısının bişeyler okuyup öğrendiği sitenin linkini veriyorum : (OpenGL ile uğraşıp bu siteyi bilmeyini dövüyorlar!)
nehe.gamedev.net
Onun dışında OpenGL SuperBible'a bakabilirsin.
opengl bir grafik apisi opengl den beklentin yanlis oyun yapmak fps yapmak gibi absurd seyler bekliyorsun bunlar icin degil opengl ve en son secenek.
opengl bilmek icin bilgisayar grafigi derslerine ihtiyacin var, matrix nedir ne ise yarar modelview matrisi projection matrisi vs. hersey matrisle yurur opengl de o yuzden temeli anlamazsan kafan karisir bu ne lan dersin dogal.
nehe nin sitesi cook eski hic bakma onlara ve opengl artik gpu destekli full shader based hale geldi cok degisti.
kaynak olarak asagidaki link www.khronos.org