Elimden geldiğince tarif etmeye çalışayım :

Mesela rakibinizle dövüştüğünüz bir oyundasınız, rakibinizin size ip atıp kendine çekme gibi bir özelliği var. Rakibinizin bu özelliği kullanacağını varsayarak bir uçurumdan atlıyorsunuz, o da sizi kendine çekiyor. Siz de onun tarafından çekilirken kazandığınız ivme ile ona vuruyor ve kazanıyorsunuz. Uçurumdan atlamak sizin için olumsuz bir durum ama rakibinizin hamlesi üzerinden bir strateji izlediniz.

Ya da mesela bir atak yapacaksınız. Normalde +10 vuruyorsunuz diyelim ama -10 da vurabilirsiniz. Yani negatif değerli saldırılar da bulunuyor. Negatif saldırınız rakibe hasar vermiyor tabi ancak rakibinizde şöyle bir özellik olma olasılığı var :

"Saldırının 3 katını savunmaya çevir"

Bu durumda rakibinizin savunması -10 x 3 = -30 olarak azalıyor.

Bu mekaniklere sahip bir oyun, sistem biliyor musunuz ? Bana örneklerini gösterebilir misiniz ?

 

rakibin ne yapacağını düşünerek verilen kararlar oyun teoremini hatırlattı bana.
çeşitli örnekler inceleyerek bir sonuç alabilirsin belki.

edit : game theory olarak düşününce chicken translation olmuş :) doğrusu oyun teorısi olacak dediğin gibi.

cakabo

@cakabo

Oyun teorisi demek istemiş olabilir misin ? Araştırma amacımda bir yerde oyun teorisine bağlamak zaten ama öncelikle benzer örneklerini incelemek istiyorum.

burka

dota'da böyle mekaniklere sahip herolar var.
mesela abaddon'un ultisi:

www.playdota.com

zamanin otesinden gelen edit

@zamanin otesinden gelen edit
Bu ulti aktifken verilen hasar healt olarak dönüyor değil mi ? Evet bu özelliği sayabiliriz.

burka
1

mobil görünümden çık