Arkadaşlar yılların eskitemediği bu canım oyunu hala oynayan var mı ? Varsa bir kaç sorum olacak..




 

ustacım o zaman yakalamışken biraz rahatsız edeyim seni :=)

bu musibet oyunu ilk çıktığı günlerde de deli gibi oynardım. Lakin o zaman kazanma hırsı birazda çocukluk daha ağır bastığı için kuyunun üzerinde hile yapardım para kazanamayınca :=) Geçen gün şeytan dürttü ve oyunu gene kurdum, gerçekten harikulade ama bu sefer hile yapmadan para kazanmak emeğimin hakkı ile o kartacalı deyyuslara üçün birini göstermek istiyorum sorulara geçeyim:

1- İdeal şehir nasıl kurulur ? Ben enlemesine 4, boylamasına 8 blokluk şehirler kuruyor ve ortadaki boşluğa bağ bahçe, heykel, havuz falan dikiyorum. yollardan plazayı eksik etmiyorum. Şehir belli bir ölçüde gelişiyor ama ilerleyen yıllarda benim hayırsız halkım o kadar emek vermeme rağmen şehrimi terkediyor. Bunun sebebi ne ? Ya ben bu evleri koca koca bloklara neden çeviremiyorum ? Neden benim mahallelerim hep sulukule kıvamında oluyor ? Birde hırsızlığa başlıyor halk, vergi paralarını çalıyor alçaklar.. Bloklar arası kollektif uyum neden gerçekleşmiyor ? Bu mutsuzluğun pisliğin sebebi ne olabilir ?

2- Bu oyunda neden para kazanamıyorum ben ? Ticaret yapıyorum ama gelen ticaret gemileri eli boş dötü yaş geliyor. İStenen ürünleri üretmeme rağmen ne ürün satıyor, ne de alıyorum warehouse larda yığılma oluyor ticaret olmayınca sebebi ne bunun ? Hülasa neden ekonomi hep ekside



3- Şu oyunda para kazandığımı göreyim artık. Pharoah'ta kazanıyorum ama bunda kazanamıyorum.

joehigashi

çok sağol ustacım. Peki ticaret yapılmamasının sebebi advisor(yanlış yazdım evet)dan ticaret ile ilgili bazı ayarlamalar yapmamamdan kaynaklanıyor olabilir mi ? İngilizcem kıt olduğu için o ayarlara pek dokunmuyorum. Ticarete girince orada bazı mahsüllere ayarlama mı çekmem gerekiyor ?

joehigashi

her ülkeyle belli bir ticaret hacminiz var. mesela adamlar sizden max 50 blok mermer istiyordur fazlasını almıyorlar. dolayısıyla kaynakları iyi değerlendirmek lazım

angelofdeath

prosperity kadar nefret ettigim bir sey yok. hep bu oyunlar yuzunden.

fdegir

advisor'a gidip satış için talimat vermek lazım ve stockpile'ı (yani biriktirme) kapalı bırakmak lazım.
bir de ihtiyaç fazlası satılsın diye belli bir miktarın üstündeyse ihraç et seçeneği vardı.
ayrıca çöl coğrafyalarında çeşmelerin hizmet verdiği kare sayısı dörtten üçe düşüyor. genelde insanlar çeşmelerin etrafını dolduracak şekilde yerleşimleri tasarlıyorlar; o yüzden tasarımı da bu duruma uyarlamak gerekiyor. çölde yangın riskinin iki kat kadar daha fazla olduğunu, kuzey şehirlerinde (haritalarda kurtlar olan) kendiliğinden yangın çıkmadığı için prefecture kurmanın gerekmediğini ekleyeyim.

sektoid
1

mobil görünümden çık