Arkadaşlar Tarkan’ın çok eski bir şarkısına düştüm. Ve son albümlerini düşününce, diyprum ki “neden herşey zaman mevhumuyla paralel olrak kötüye gitmek zprunda” :(

Sesindeki duruluğa saflığa, pure’luğa bakar mısınız!!

“Yalnızım sabah ayazlarında” derken sabah ayazlarını hissettiriyor şerefsiz.


youtu.be

Yanlış anlaşılmasın şarkıdan etkilenicek dıygusal bir mood’da değilim, o kişi gelsin sarılsın demiyorum, hava zaten sıcak. The o gelse, iki adım ötede durabilir misin diye rica edecek kıvamdayım, ancak şarkının sadeliği beni çok etkiledi. Estetiğe aşık biri olarak, günün sanat eseri ilan ediyorum bu parçayı

 

ben de aynı albümden selam ver isimli şarkısını bu yazın şarkısı ilan etmiştim, bu da nispeten az biliyor bence.

open.spotify.com

eurhka

Vokal tarzı zaman içinde değişti; bir ara bayağı ağdalı söylüyordu, name yapıyordu, birkac albümdür de tek tondan söylüyor. Çok anlamam bu işlerden, bilen bir arkadaş açıklar belki. İlk zamanlarda daha içli, daha kuralsızdı vokali sanki. Bunu da sözlükte okumuştum, düşününce katıldığım bir görüş.

sekizdokuzon

@sekizdokuzon; evet bu şarkıda sıfır nağme yapmış. Şidmki tarzıyla söylese;

Yalnığğğğzığımmm sabah ayazleındaaaaaaağğğğğ
Diye bi nağme yapabilir

füt

Belki iddialı bir yorum olacak ama "Gay misin?" baskıları adamın yeteneğini iğdiş etti bence.

sekizdokuzon

Sarıl Bana efsaneler efsanesidir, önünde binlerce şarkı diz çöküp tövbe ister, öyle bi' yerdedir bende.

kumandanim

@sekizdokuzon; çok ilginç bir bakış açısı olmuş.

Zaten gaylerin bir çoğunun, çevrelerinin psikolojik manipülasyonları sonucu gay olduklarını düşünürüm hep. Tarkanda da gençliğinde bir potansiyel görüp oradan yürümüş olabilirler. Kendi haline bıraksalar bir kadına varıcakken, olayların böyle ilerlemesi yüksek oranda çevre manipülasyonları.

- dediğin gibi “gay misin?” baskıları adamın yeteneğini iğdiş etmiş

füt

Ben tam tersini söylemeye çalışmıştım. Adamı homoseksüel eğilimlerini bastırmaya itip yaratıcılığını bitirdi 90'lar ve 2000'ler başı medyası. Bir ara açık açık "Sen gay misin?" diye soruyorlardı, Reha Muhtar erkeklerle çektirdiği samimi fotoğraflarını paylaşıyordu programlarında. Gay olmanın geçer akçe olmadığını düşünüp ana akıma uyum sağlayayım derken orijinalliğini kaybetti, demek istedim.

sekizdokuzon

Yani tabii tasasi bana düşmez ama karısı npc gibi. Oralarda bir sıkıntısı var adamın.

sekizdokuzon

Bence Türkiyede gayliğini rahatça yaşayan bir Tarkan var diye düşünüyorum. Sezen aksu ekolünden gelen birisi olarak, o soruları da ğek taktığımı sanmıyorum. Karısı zaten anlaşmalı evlilik ama çocuk sahibi olmayı düiündüğü için en iyi bu şekilde yapmak istemiş olabilir.

Adam düz, belki bi seksüel haliyle böyle nağmesiz vokallerle aşmış şarkılar yapabilirken,

Gaymisin homo musun, baskılarıyla oynak ve nağmeli vokal teknikleriyle Karma albümünü ve devamındaki iki üç albümü yaptı.
Şimdi hayat tarzıyla beraber (evli çocuklu) tekrar düz vokale döndü .

Adını unuttum ama gitarist olan adam bence net sevgilisi.

youtu.be

Adamı zorla gay yaptılar ve nağmeli vokşe yönlendirdiler. düz kalsa, düz vokalle aşar giderdi yeteneği…

füt

Bu gitarist olan adam halen ekibinde ve konserlerde o inanılmaz AŞK (büyük harfle aşk) vibe’ını veriyorlar sahnede birliktelerken… havaya aşk partiküller saçılıyor yanyanalarken. Acaip bişi

füt

Benim teori iptal o zaman. Bilemiyorum:)

sekizdokuzon

Büyük sanatçı olmak için gay olmak gerekiyor sanırım, öyle olunca Tarkan olunuyor galiba. Yada Da vinci, ve aklımıza gelen diğer “Dahi”ler.
Tamamen düz bir akıl yürütmeyle, sanırım o zaman bazı portaller açılıyor ve o kişiyi dahi yapan bilgi, estetik, keşif, yeryüzüne biz düz insanlara iniyor jdjdjsj

füt

Hayatın anlamını çözecem az kaldı hsjsjjsjs

füt

maalesef şarkı sade değil de aşırı yavan, sözleri de çok basit.
hatta daha da ileri gitmem gerekirse; şarkı, resmen yeryüzünde şarkı namına bir şey yokmuş da ilk örnek, prototip gibi.

tarkan'ın sesini severim ama her şarkısını da başarılı bulmuyorum.

ayrıca bu yavanlık (sadelikten bahsetmiyorum) neden bizim müzik kültüründe var anlamıyorum. şarkı sanki fi tarihinden kaydedilmiş de şimdi dinleyince bir şeyler eksik gibi. bir de 60-70-80'ler yabancı şarkılarına bakıyorsun, şarkılarda zaman kavramı hiç yok, sanki dün kaydedilmiş gibi. bizde bunun örnekleri çok nadir ki çoğunu arabesk eserler oluşturuyor, muhtemelen çok sesli çalgılardan dolayı.

m e b

sarıl bana'yı ben de yavan buldum ama bu gitaristle olan nedir?
gitarist içime sığdıramıyorum bakışları falan.
biz de aşk mı yaşamışız dedirtti. gerçek değilse bile özendirici.

janderzel zartanyan
1

mobil görünümden çık