[q]
(11)

Yazlıkçılara soru

dejame #1584598
Her yıl taşınma kaosu çıkıyor mu? Bu sadece tek sefer bile olmuyor, yaz boyu her git-gel sırasında valizler, çantalar, onlarca poşet, gıda, kıyafet, ne varsa arabaya doldurmaya çalışıyoruz. Kollarımız kopuyor her seferinde, bir de yazlığın işi asla bitmiyor.

Komşulara bakıyorum arabasından inip bir sırt çantasıyla iniyor, evinde keyif yapıyorlar.

Sizde durumlar nasıl?

Eldeki kıyafetin 4te birini ayırıp tek seferde yazlığa götürüp bırakıyorsun. Düzenli giyilen don tişört pijama gömlek neyse artık, günlük ve sadece yazın giyilecek şeyler orada kalmalı.

Bruce

Ben çantalı olanım ama bu sefer kedileri de getirdik. Yemin ediyorum bezdim. Bir daha kedi de getirmem eşya da. Tatil mi hamallık mı belli değil. Kampçı adamım, aracı 5 çocuklu aile babası gibi doldurup indiriyorum. İlk ve sondu.

prole

Evde kullanilacak esyalari asla tasimiyorsun, bir tane yazlik icin bir tane kislik icin aliyorsun.
Gidalari kislik evde bitirip gidiyorsun yazliga, gidince de yazlik icin alisveris yapiyorsun.

Zaten havlu nevresim falan 1 tane bile tasimamaniz lazim, yazligin ayri kisligin ayri takimlari olur.

Yazlik kislik arasina tasiyacagniz tek sey giyiminiz olabilir, onda da ic camasiri coraplar pijamalar kislik ve yazlikta ayri ayri durur zaten. Sen gunluk kiyafetini, ayakkabilarini falan tasirsin yazliga. Onu da yaparken gercekci olup kullanilmayacak seyler tasimazsin.

Mesela bikini bayo gibi seyler yazlikta durur. Sadece bir takim bikiniyi kisliga goturursun.

Posetlerde ne goturuyosunuz merak ettim cidden.

zimbirik

üniversite bitip yazları pek memlekete gitmemeye başlayıncaya kadar kafama sıkacaktım bu durumdan.

üstelik bizim evde maks 2 sefer oluyordu böyle büyük taşınma o bile ruhumu daraltıyordu. üstelik 30dk mesafe.

bizdeki kıyafetten çok dolaptaki yiyeceklerin ve bir kaç mutfak aletinin aktarılması idi ama araba dolduğuna göre bu kadar değil :D

zaten yazlık kıyafetlerin çoğunun yazlıkta olması gerekir.

jülsezar

Kıyafetler o kadar büyük problem değil aslında, bir valize hepimizin eşyası sığıyor fakat mutfak eşyaları ve özellikle gıda çok problemli. Normali bu sanıyordum ama bizim derin dondurucu ve ayrıca buzdolabı inanılmaz fazla miktarda gıdayla doludur. Onları da taşıyoruz nedense. Mantık olarak sezon yaklaştığında dolaptaki gıdaları azalt, bitir, gittiğin yerde yenilerini al, değil mi? Ama bizde öyle olmuyor.

Ayrıca ismini sayamadığım bir sürü ıvır zıvır, kap kacak, ne varsa poşetlenmiş. Komşular her seferinde şok içinde bizim hamallığı izliyor. Evde adım atacak yer yok şu an.

dejame

ucuz ıvır zıvırların taşınması mantıksız. bir de siz yaz boyu diyorsunuz. o baya sıkıntı :D

ekmek yapma makinesi kahve yapma makinesi tost makinesi gibi şeyler taşınabilir ki yıllar içinde biz kahve makinesinden bir tane daha aldık yazlığa.

son yıllarda taşıma serüveni azalmıştı :D. şimdi ne yapıyrlar bilmiyorum.

ama gıda konusuna bir itirazım olmaz. o da bir seferlik iş.

jülsezar

güzel dertmiş

ben not defterine bir liste hazırladım
konaklamalı bir seyahat yaparken o checklisti kullanıyorum
eksik bi şey kalmıyor

bir soru sorcam

Biz bundan kaçmak için yazlığa yakın yere taşındık. Bahsettiğiniz şey daha da arttı.

Kahve makinesini taşımayalım diye 2’ledik. Bu sefer kahve açık kalmasın, bu paketi daha önce almıştık falan diye bu sefer açık yarım ürünleri oradan oraya taşıyoruz.

Serpme kahvaltı gibi. Hiç yenmeyen ama her gün sofraya çıkan koyu renkli reçel gibi. Atmaya da kıyamıyoruz. Oradan oraya gidip geliyor.

Ben sırt çantası ile hareket eden taraftaydım. Ne olacak lazım oldukça alırım diyordum. Bi sürü yarım şampuan oldu mesela. Hayat da pahalı artık.

Bir de, taşımaya alışınca bırakılmıyor. Çünkü mantıklı olan oymuş. Taşırken küfürler ediyorum ama ne olacak. Ona harcadığım zamanda da çok verimli bi şey yapmam.

O yüzden taşıyın hocam. Sevmiyorsanız da anne baba, karı koca, hangisi taşımak istiyorsa kızmayın. Yardım edin. İnsanlar ne güzel heyecanla bir şeyler hazırlıyor. Bırakın yapsınlar.

nickini vermek istemeyen uye

Biz de bir çanta gidenlerdeniz. Ama komşularımız var sizin gibi gelen :D

Onlar yazlıkta normal ev yaşantılarına devam etme düşüncesiyle bunu yapıyor. Haliyle ciddi ciddi ev taşıyorlar.

Bizim için yazlık evdeki yaşam farklı. Özene bezene detaylı yemekler olmaz mesela. Genele yoğutlu mezeler, makarnalar, tavada ızgaralar falan olur. Yazlığın kendi gardrobu var, havuz-deniz giysileri ve gereçleri burada. Ayrıca plaj kıyafeti havası taşıyan şeyler de hep orda. Gelirken az bir kıyafet alıyoruz. Bunlar da genelde yeni alınmış tshirtler, şortlar, bluzlar vs oluyor.

Yazlık mutfağında kapalı dolapların içinde günlük ihtiyacı karşılayacak, arada iki üç misafir ağırlayacak kadar yemek takımı var. Filtre kahve makinası var, yıllardır bozulmadı. Saç kurutma makinası, tarak vs. gibi şeyler hep var orada sabit. Sadece dışarda durmamasına özen gösterin yeter. Kapaklı dolaplarda, çekmecelerde bir şey olmuyor.

Yazın gelince koltuk örtüleri falan kaldırılıp toz alınıyor, yerler siliniyor, yemek takımları yıkanıyor, giysiler yıkanıyor falan birkaç saatte bitiyor. Eğer varsa ufak tefek tadilat onarım işleri olabiliyor sadece.

Şampuan, duş jeli vs gibi şeyleri de ordaki marketten alıyoruz.

Arada eksikliğini hissettiğimiz bir şey olursa da artık unutmazsak seneye onu da getiririz diyoruz napalım :D Yani hayatı baltalayacak kadar önemli bir şey olmuyor sonuçta.

akhenaten

Biz her sene 1 aylık kiralama yapıyoruz ve biz de arabada bagaj + 1 yolcu koltuğu full dolu gidiyoruz. Kaldığımız siteye dediğiniz gibi gelenler var, ama onların düzeni şöyle sabah simitle kahvaltı, öğle plajda hamburger, akşam da sigara + türk kahvesi şeklinde ve her gün aşağı yukarı böyle bir döngüde yaşam. 3 sezondur her yaz ve her gün aynı şeyleri giyen çift biliyorum ki bunların durumları gayet iyi. Artık biraz sıkılmışlık mı diyeyim, koyvermişlik mi diyeyim bilmiyorum ama ben yazlığa bile ne olur ne olmaz diye yazlık pantolon bile götürüyorum...

malheiros

Tam iki saat oldu yazlığa geleli, gülümsedim :)

Kap kacak ev tekstili bunların hepsi ihtiyaç kadar yazlıkta mevcut. Mutfak şefi vs. yok ama burada zeytinyağlı ve ızgara ile beslendiğimiz için hamur vs. yoğurmalık alet edevat taşımıyoruz. Az miktarda giysimiz de var.
Bavula kıyafetleri doldurup geliyoruz. Çamaşır makinesi de var haliyle bu sebeple gardrobu taşımıyoruz tamamen.
Yiyecek için de yarım kalan salça donmuş gıda vs için bime her sene gelen araç içi buzluktan aldık şu mavi kutular. O da yetiyor sonuçta markete burada da gidiliyor kışlıktaki gibi.