ben warlock olduğum için wyll'i hiç düşünmedim ama karlach ve astarion'la oynamak istiyorum aslında. karlach ve laezel çoğu durumda aynı anda fazla olur gibi geliyor laezel'e hem adamantinden ağır zırh yaptım hem de githyankilere +1-4 psişik hasar bonusu veren bir kılıcı var aksiyon taşkınıyla her kısa dinlenme başına 4 saldırı yapabiliyorum bunlar olunca karlach'ın da bazı kendine has özellikleri olsa da biraz zayıf kaldı sanki ben de laezel'i seçtim. shadowheart'tan da bazen sıkılıyorum aslında ama hem command büyüsü çok iş görüyor hem de özellikle shadowlandste ışıltı hasarları çok işe yarayabiliyor ruh muhafızları, lathander'in ışığı falan.
sürekli aklım dışardakilerde kalırken bu 4'lüyle devam ediyodum artık neyse diyerekten ama şimdi halsin de seçilebilir hale geldi iyice kafam karıştı. çok keyifli bir sınıfa benziyor druidler ama kimi çıkarıcam şu 3'lüden hiç bilemedim. druidler bazı konularda clericlerle örtüşüyor ama hem o kadar ışıltı hasarı yok hem de command büyüsü yok shadowheartın en sevdiğim özellikleri yok yani. laezel'i çıkarsam onun combat gücünü de dolduramaz. gale'deki fireballdan vazgeçmek de kolay değil en iyi bölge hasarı veren büyü. çok kararsız kalıyorum en sonunda da uğraşmamak için gene aynı ekipte kalıyorum genelde. böyle de oyunun tadını tam çıkaramamış olurum gibi düşünüyorum. sık sık değiştirmek de bir seçenek ama şimdi benzer yeterlilikleri olanlar arasında en iyi itemleri birine veriyosun ya sürekli değiştireceksin onları o da sıkıcı bir iş onu yapmazsan da bir alt sınıf itemlerle takılıyosun yani elde mercedes varken volkswagen'la gezmek gibi oluyor o da hoşuma gitmiyor. siz nasıl hallediyosunuz bu konuyu ve genel görüşleriniz neler ekip oluşturma konusunda?
Baldur's Gate'in en güzel yanlarından biri hikaye anlatma kısmı. 3 karaktere takılı kaldığında diğer karakterlerin o bölgelerdeki/kişilerle yaşayacağı diyalog seçeneklerini veya bazı olası/alternatif anları kaçırıyorsun. O yüzden bazı yerlerde hikayeye göre ekibi değiştirdim hep. Hikaye tercihlerinden dolayı 1 companionu kaybetmişsin mesela. O yüzden onunla olacak olayları göremeyeceksin. Onun gibi.
Bunun dışında ben fighter ile oynadığım için Astarion+Shadowheart+Gale ile dengeli/klasik ya da Astarion+Shadowheart+Lae'zel ile "döve döve gitme" taktiği ile oynadım çoğunlukla. Gerçi ben hemen hemen her oyunda fighter/paladin bazen barbarian alırım. O yüzden bu stile alışığım.
Karlach'ı iyi oynayabiliyorsan onu, diğer tüm senaryolarda Lae'zel'i tercih ederim ben. Halsin ile tanklamayı düşünmüyorsan birinin hasarı karşılaması gerekli. Astarion'u istemiyorsan biraz o yöne level vererek Shadowheart ile istediğin rogue eylemlerini karşılayabilirsin ama tersini yapabilmek için Shadowheart'tan gelecek heal desteğini en iyi Halsin'den alabilirsin. Uygun dağılım biraz daha Druid ile de biraz daha ofansif büyüye yönelirsen ile Karlach-Astarion-Halsin deneyebilirsin yani eğer istiyorsan. Bence çok tek-düze olur ama o ikisini istediğin için yazdım. Gale'i ya da Wyll'i heal'a da yönlendirerek Halsin yerine koymak onların tek kollarını bağlamak gibi olur.
ben ilk seferinde kendi karakterim fighter+lazel fighter+astarion rogue+gale wizard ile oynadım, iki fighter ile çok iyi tanklama yapılıyor, yakın dövüşte çok iyi hasarlar çıkartıyorsun, çarpışa çarpışa oyunu bitirdim.
bir ara wizard karakter+lazel+shadowheart+astarion ile tekrar giresim varda bakalım.
wizard sınıfı varken diğer büyü kullanan sınıflar bana biraz gereksiz geliyor.
barbarian sınıfı da ilerleyen seviyelerde fighter'ın yanında çok zayıf kalıyor.
item çeşidi çok oyunda tüccarlardan satın alamıyorsan, çalmayı dene, her yere gir lootla, oyun gereğinden fazla güçlü ekipman veriyor, bu konuda sıkıntı yaşamaman lazım.
fextralife'nın class ve buildlerine bir göz at bakmadıysan,
baldursgate3.wiki.fextralife.com
baldursgate3.wiki.fextralife.com
son olarak tadını çıkaramıyorum gibi düşünmemek lazım, oyun boyunca yaptığın seçimlere, karakterinin sınıfına göre çok farklı diyalog opsiyonları çıkıyor, benim vuruşa vuruşa geçtiğim goblin kampı kalesini, başka oyuncular hiç combata girmeden geçmişler, baldurs gate gibi oyun çok zor çıkıyor, farklı farklı buildler, karakterlerle tekrar tekrar oynanabilir.
@nawar karlach hangi açıdan daha iyi ki sence ben mi çok yanlış kullanıyorum onu merak ettim. 4 turda maksimum kaç hasar verebileceklerini hesapladım laezel ve karlach'ın. karlach ilk turda hiddeti aktif ettikten sonra tur başına 3 saldırı yapabiliyor (2 aksiyon 1 bonus aksiyon) bendeki kılıcı max 20 hasar veriyor +2 de hiddet bonusu var. ilk tur 44 sonraki turlar 66 hasarı var 4 turda 242 hasar verebiliyor şu an kendisi. laezel'in silah ise max 21 hasarda ama +4'e kadar gith bonusu var kılıcının 25 etti. bir de özel saldırıları (silahsızlandırma, dikkat dağıtma vs.) ekstra hasarlı yakın dövüşte 32 hasar veriyor bende şu an. normalde 1 turda 2 saldırı yapıyor ama aksiyon taşkınıyla bir turda 4'ü bulabiliyor 1 turluğuna olsa da. tur başına 1 özel saldırı 1 normal saldırı yaparak ilerlersek 1 turda 57'si var aksiyon taşkınlı turunda da 114 oluyor. 4 tur için toplarsak 285 ediyor ve karlach'ı rahat geçiyor. ki eğer yakın dövüşe giremezsen karlach'ın menzilli saldırıları çok düşük laezel orada da fena değil özel saldırılarının menzilli opsiyonları da mevcut. hem de hasar yanında özel saldırılarıyla önemli avantajlar sağlıyor düşürme, silah düşürtme, dikkat dağıtma gibi. karlach'ın artıları çok daha minör kalıyor bence bunların yanında. ateş hasarı veren bir bossta falan mantıklı olur ama ona direnci olduğundan.
@sealth item konusunda sıkıntım yok haritanın tamamını gezerek ilerlemeye özen gösteriyorum bu yüzden lootlar olsun yan görevler olsun pek kaçırmıyorumdur diye düşünüyorum. act 1'in haritayı tavaf ettim hem underdark'ı hem dağ geçidini bitirip öyle geçtim act 2'ye. ama demek istediğim sonuçta atıyorum 2 tane dev kılıç kullanan karakterin varsa ikisine de iyi kılıçlar verebiliyosun ama birinin ki az biraz daha iyi oluyor illaki. bu 2 karakteri sık sık değiştirmek gibi bir düşüncem olursa her seferinde o kılıçları da değiştirmeyi istemem sıkar yani. sadece silah olsa mevzu neyse de zırhı, yayı, miğferi, yüzüğü, kolyesi, eldiveni, çizmesi var daha. bunu demek istedim.
warlock oynamak çok hoşuma gidiyor bu arada. sorcerer'ı bilmiyorum ama wizard ve warlock baya farklı sınıflar esasında wizard warken ne gerek demelik bir durumu yok bence ona. hem karizma puanıyla diyaloglarda epey iş görüyor ana karakterin için önemli bir özellik bu hem bazbüyüsü mistik patlama epey kullanışlı bir olay hem de uzun kılıç falan kullanabiliyor benimki bu elflikle mi ilgiliydi hatırlamıyorum gerçi de neyse yani büyücü tutabilse bile yakın dövüşte kullanmak istemezsin ama warlock girebiliyor o işe de mecbur kalındığında. hem de büyücülerle ortak büyüleri var ama çoğu farklı ben gale'le ikisine tamamen farklı büyüler ekledim 1-2 şey dışında. sadece farklı olsun istediğimden de değil aynı büyüler az çıktı bazı temel şeyleri saymazsak tabi. mesela warlock'a fireball öğretemiyosun wizard'a da hunger of hadar ikisi de en iyi crowd control büyüleri benim şu ana kadar gördüğüm. kalabalığa ikisini birlikte kullanabilirsen en zor dövüş bile aşırı kolaylaşıyor artık veya ikisinden biri düşer ölür falan bir şey olursa en azından diğerini kullanabiliyorum o açıdan güzel oluyor. warlock'un tek kötü tarafı sadece son seviyesinin spell slotlarını kullanması ama o da en azından hızlı dinlenmeyle doluyor.
karlach'ı berserker(başıbozuk?) subclassı seçerseniz, hiddet modunda Enraged Throw ile uzaktan da çok güzel damage veriyor. Tavern Brawler feati ve fırlatma dmg yükselten eldiven de yardımcı oluyor.
Özelliklerin Türkçe isimlerini bilmiyorum. Yine de gerek çoklu hedefe vurma, gerek ekstra saldırı turları, gerek de barbar özellikleri ile çok ciddi hasar verebiliyor. Soul coin ve güzel item ile herkesi döve döve indirebilir. Saldırı zarlarında da "modifier" konusunda daha "şanslı" diyebiliriz. Ben Lae'zel'i kullandım ama genelde. Daha çok yönlü bir karakter. Karlach kadar kağıt edemiyorsa da savunma ve saldırı dağılımı ile daha etkili bence. İnternette herhangi bir sitedeki sıralamada da Karlach'ı çoğunlukla en üst tier'da görme sebebin de biraz bunlar. Aldığın traitler ve dağıttığın skiller de önemli fark yaratıyor. Onun için de build kurcalayabilirsin.
Ben 2-3 ay sonra tekrar oynamayı düşünüyorum. O sırada herhalde 6. büyük yama gelmiş olur. Ben 2. patch sırasında bitirdim sanırım. Son Act bug doluydu. Arada patch notlarına baktım çıktıkça hikaye içinde değişiklikler bile olmuş. Cut sceneler, bug fixler, farklı ilerlemeler vs. merak etmiyor değilim ama vaktim yok pek.