eşi vefat etmiş bireyin yeterli düzeyde ekonomik özgürlüge erişmesi halinde halen eşinin ekonomi politikasını sürdürmesi doğru mu sizce?

iki kişiyken yarı gerekli bir tasarruf izlerken eşin vefatı sonrası böyle bir ihtiyacı kalmamış kişinin bu durumu sürdürmesinin sebebi ne olabilir?

kişi on birim maaş alırken tasarruf ederek dört birim harcıyor mesela. her türlü ihtiyacını erteliyor. sizce ne düşünüyor?

bu kişiye dışarıdan en az sekiz birim harcıyacaksin diye şart koşmak doğru olur mu sizce?

not: kişi imkanı olduğu halde temel ihtiyaçlarından dahi tasarruf ediyor.

 

bildiği gördüğü odur. güvenli görmüştür, taklitle devam ediyordur. yaşlanmıştır, bilinen doğrulara sarılmıştır. başka bir ekonomi / politika bilmiyordur.

ankarakecisi

Ekonomik alışkanlıklar; güvenlik ve kaygıyla ilgilidir. Paranın bitmesi ciddi bir kaygı korku unsuruysa, öncelikle eşin vefatı stresi arttırır.

Kişi otomatikmen parasız kalma kaygısının tetiklenmesi ile daha güvenlikçi tasarrufçu bir tutuma sığınır.

Eğer olması gereken makul bütçe yönetiminden, aşırı fazla tasarrufluysa giyim, eğlence vb ihtiyaçlara para harcamaya yönelik olarak, kişinin kendi isteği ile maruz bırakma çalışmaları yapması ve bu durumun üzerine gitmesi iyi olabilir.

Kişi bu durumdan şikayetçi değilse, genelde olunmaz zaten birşey yapılamaz.

Veya içgörüsü zayıfsa işbirliği yine zor olabilir.

Bu durumlarda baskı yapmadan bu süreç anlatılabilir. Tavsiyede bulunulabilir.

psmstc

yaş psikolojisini herkes farklı yaşar. sana çok mantıklı geliyor olabilir ama o olayı yaşayan kişi parayı kenarda tutunca kendini dsha rahat ve güvende hissediyordur. eğer parayı veren kişi siz değilseniz bence kendisini rahat bırakmak en mantıklısı. mantık arayıp sıkıştırmaya gerek yok.

roket adam

Bunu vefat sonrası ile nasıl iliskilendirdiniz bilmiyorum. Yalnız bahaettiginiz kişi kadınsa genelde eşin vefatı ya da boşanma sonrası değişimleri "dul kaldı sonra böyle oldu" mantığında yorumlamaya meyilli oluyor insanlar. Erkekler için de bu kadar olmasa da çok farklı değil. Yani önemsiz bir olay değil ama kalan omrundeki bütün olası değişimlerin ve kararların da tek belirleyicisi bu olmak zorunda değil.

Demek istediğim, siz de o kanıya nasıl vardiginizdan bahsetmediginiz için, belki de başka sebep(ler) vardır, boyle de bakılarak çözümler üretmek için daha geniş bir alan açılabilir belki.

encokbenisevinnolur
1

mobil görünümden çık