Veya FPS oyununda bir yerlere gidiyor, pusu kuruyor, nişan alıyor, beni vuruyor, bazen vuramıyor. Ve her seferinde farklı olaylar oluyor.
Bunu nasıl kodluyorlar?
Olasiliklari kodluyorlar iste.
botun önünde 3 değişik mnatıklı hareket varsa rastgele bir sayı üretiyor 1 ile 3 arasında.
o sayı ne denk gelirse onu yapıyor.
her defasında farklı hata oranları ile davranıyor.
mesela nişan alacaksa nişan tutturma yüzdesini %80 ile %100 arasında bir sayı atıyor ona göre davranıyor.
Yeni nesil oyunlarda hareketler random olarak seçilmiyor. Oyunlar daha önceki oyuncuların hareketlerinden oluşturulan data setleri kullanarak hareket ediyor.
Örneğin bir araba yarışında rakip bot oyuncuların hareketleri seçtiğiniz zorluk seviyesine göre geçmiş dönemdeki gerçek oyuncuların hareketlerinin analizi ile hesaplanmış hareketlerden yararlanıyor. Ayrıca siz oynadıkça da öğrenmeye devam ediyor. siz bir virajda frene bastığınızda aracı toplayamıyorsanız oyun motoru da aynı hamleyi yaptığında o virajda toplayamayacağını öğrenmiş oluyor.
Neyse demek istediğimi anlamışsınızdır muhtemelen.
kullanicilarin davranislarini ogrenmelerine ek olarak, hic kullanicisi olmayan bi oyunda da yapay zeka kendi davranislarini/taktiklerini gelistirebilir, youtube'da "ai learns to play" diye aratirsaniz cikar mesela her ikisi icin de ornek. basitce, yapay zekaya odul veriyorsun, o da o odulu karsisindaki engellere vs gore edinmenin yollarini gelistiriyor milyonlarca sey deneyip evrimleserek. bu video baya populerdi mesela www.youtube.com bu da araba yarisi icin bir ai hikayesi www.youtube.com