Tür: browser tabanlı mmorpg.
Niye browser tabanlı? Çünkü tek kişiyim, anca bunu yapabilirim. En fazla mobil uygulama olur. Genel olarak şuna benzer grafikleri olacak:
i0.wp.com
Senaryo da şu:
Yıl 2074. Jeff Bezos, Elon Musk vs. gibi adamlar gen terapisi yoluyla ölümsüz olmanın yolunu bulmuşlar. Bu gizli bi bilgi, zaten nüfus artıyor, bir de insanlar ölümsüz olursa dünya nereye gider bilemedikleri için bu teknolojiyi satmak yerine kendilerine saklamışlar.
Ama bi whistleblower bunu dünyaya duyuruyor. İnsanlar bunu duyunca galeyana gelip bu "ilacı" elde etmek için bu şirketlerin laboratuvarlarını falan basmaya başlıyorlar. İşler çığrından çıkmak üzereyken, bu adamlar devletleri yöneten kişilerle anlaşıp, diğer zengin ve önemli insanlarla kendilerine güvenlikli bir şehir inşa ediyorlar. Ardından da dünyanın geri kalanına atom bombalarını bırakıyorlar. Nüfusun %99'u ölüyor. Dünya yaşanmaz bir yer oluyor.
Bu "wasteland"de hayatta kalanları avlamak (ve tehlikeyi kendilerinden uzakta tutmak için) düzenli olarak robotlarla, drone'larla dünyayı tarayıp, buldukları bütün insanları öldürüyorlar.
Bu esnada kendilerine bir uzay gemisi inşa etmeye başlıyorlar. İnşası bitince, dünya artık yaşanmaz bir yer olduğu için, mars'ı terraform edip oraya yerleşecekler. İnsanların peşlerinden gitme şansları yok, zaten zor hayatta kalıyorlar.
Oyuncu bu wasteland'de doğmuş sıradan bir vatandaş. Amacı hem doğayla, hem de robotlarla mücadele edip hayatta kalmak, hem de bu elemanlar uzaya çıkmadan onlara yetişip, ölümsüzlük ilacını elde etmek. Artık dünya daha tehlikeli olduğu için ölümsüzlük ilacına her zamankinden fazla ihtiyacı var.
Oynanış:
Harita üzerinden bir şeylere tıklayarak, menülerden bir takım seçenekler seçerek ilerliyor oyun. Grafikler 2D zaten, öyle çok fazla real time bir aksiyon yok.
Oyunda PvP yok (yani oyuncular kendi aralarında dövüşmüyor), çünkü o düzgün yapması çok karmaşık bişey. Onun yerine PvE var, birlikte dünyayı temizlemeye, hayatta kalmaya ve robotlarla dövüşmeye çalışıyorlar.
MMO ama bir end-game var. Süre bitince (adamlar uzaya kaçınca) ya da adamlar kaçmadan yakalanıp yenilince oyun bitiyor. Oyun bitince ne yaparım tam karar vermedim ama bir end-game hedefi olmalı, mmorpg'ler başka türlü çok anlamsız geliyor bana.
En önemli özelliklerden biri de grinding olmayacak. Küçük küçük ama birbiriyle kombine edilebilen otomasyon kalıpları (blueprint'ler ile crafting) üzerinden dönecek oyun. Yani işte git kendin ağaç kes ev yap yerine, oyuncuların robotları olacak, işlerin çoğunu onlar yapacaklar. Oynadıysanız factorio modelini düşünebilirsiniz.
Aynı zamanda olabildiğince sandbox yapmayı planlıyorum. İşte mesela bi yerde orman vardı ama birileri gitti kesti, artık orada orman yok gibi. Scripted olaylar, görevler falan düşünmüyorum ama sıkıcı olmasın diye opsiyonel görevler belki dağıtılır haritaya.
Kulağa nasıl geliyor?
Tarayıcı yerine mobil olsun kafi.
Filmi, dizisi çıksa izlerim.
Oyun oynamadığım için pek yorum yapamayacağım, bence senaryo güzel.
Oyun konusunda bilirkişi değilim ama bu tür senaryolara bayılırım. Hele şu sıra the walking dead izliyorum, o yüzden ekstra bi yükseldim sizin oyuna.
Bu tarz 2d oyunlardan tiksiniyorum ama herkes bayılıyor. Hikaye gerçekten ilgi çekici. Play Store'a atıp Sözlük'ten de üç beş iyi yorum alabilirseniz gerisi gelir.
kulaga guzel geliyor.
senelerini alacak. almiyor gibi gelse de alacak.
art isinden anlamiyorsan, programmer art kesmez. buna odenek ayirman gerekir.
browser tabanli muhtemelen emeginin karsiligini alamayacaksin.
bu projeler %99.9 bitirilmez, bitirirsen buyuk tecrube olur. kariyer icin yardima ihtiyacin varsa iyi olur.
viral market etmenin bir yolunu bulmazsan 100-500 kisi arasi bir bakip cikacak sonunda, buna bir cozum bulman lazim.
sonuc olarak maddi beklentin varsa oyunun lore dan ziyade dusunulmesi gereken cook fazla (sıkıcı) sey var. lore / mekanik dusunmek heyecanli. "nasil satacagim" sorusu sıkıcı ama make or break meselesi orada.
maddi beklentin yoksa godspeed.
Teknik taraflarından hiç anlamam o yüzden bi şey diyemem ama eski oyun tadı aldım ben, açıp açıp Windows 95-98 zamanından oyunları oynuyorum hoşuma gitti.
Sadece şey biraz mantıksız geldi zenginler ölümsüzlüğü buluyor, zaten nüfus fazla diye gezegenin selameti için bu buluşu kendilerine saklıyorlar ama insanlar öğrenip almak isteyince tüm dünyaya atom bombası atıp gezegeni yaşanmaz hale getiriyorlar. Yani bence zenginler öylr yapmaz ölümsüzlüğü verdikleri senaryoda dünyayı yaşanır tutmak adına farklı şeyler denerler en basitinden ölümsüzlüğü her aileden bi kişi kura ile alacak vs gibi. Buluşu dünya ile paylaşmayıp tüm gezegeni yok etmektense farklı şeyler denemeleri gerekirdi.
Valla boyle bir senaryolu oyunun bişekil script ve görev falan içermesi gerekir ki ne olduğu ve teması anlaşılsın. Yani madem bu kadar bir senaryo kastın bunu da en azından kişilerinin gözlerine sok. Diğer türlü sadece "düşman var onlar uçmadan sen onları yakalamaya çalış" tarzında düşünüp oynarlar ki bu durumda da senin senaryona yazık olur.
Ben oynar mıyım? Bir denerim ilk başta eğer ilk seferde başarılı olamazsan birkaç sefer daha denerim. Başarılı olduktan sonra da pek deneyeceğimi sanmıyorum bu haliyle.
@robokot, biliyorum ya, daha önce -bitmeyen- oyunlar yaptım. Çok zor bir iş oyun yapmak, zaten maddi beklentiyle browser oyununa girilmez :) Ben belki güzel bişey yapabilirim diye bakınıyorum.
@tolkien, ya kastım şu can sıkıcı "x tane y kes" görevleriydi. Aslında user generated quest sistemi düşünüyorum bi tane. Yani işte ben haritanın bi köşesinde bar açmak istiyorum ama orayı robotlar işgal etmiş, temizleyene 10 altın vericem. Biraz daha frp tadında, oyuncular hikaye oluşturabilsin istiyorum. Benden iyi yapacak milyon tane adam vardır.
Anladim. Aynen öyle sabit şeyler çok amaçsız oluyor. Yalnız şimdi düşününce şey de olabilir, oyuncular direkt dronelar ile savaşmak yerine o dronelari kendi taraflarına da gecirebilsin. Misal atıyorum ilk dalgada 10 drone gonderdin birinin rengini farklı yap, oyuncular diğer tum dronelari vurup onu en sona bırakırsa onu kontrol etme imkanları olsun. Işte bu sayede etrafı falan daha iyi temizleyebilsinler.
Şu klasik bonus olayları gibi yani. Bu tür şeyler olursa daha zevkli olur hatta mesela direkt sabit bir bonus yerine seçenekli bonus da olabilir. Misal o drone olayında ilk o renkli drone yok edilirse tüm drone ordusu yok edilsin ancak en sona o bırakılirsa da kontrol imkanı olsun gibi. Bu sayede bir strateji olayı da ortaya çıkar ve oynanırlik artar.
Kısacası üzerine düşünüp geliştirirsen sağlam malzeme çıkar bu senaryoyla.
Biri çalar bu fikri. Değiştirerek kendine yamar. Tr burası. Bişey de ispat edemezsin keşke buraya yazmasaydın.
soruya gelince; neden olmasın.
@istanbul gecesi, çalmayı düşünen varsa yazsın birlikte yapalım ya. Ben açığım tekliflere.