Hyper casual oyunlar nedir tam olarak ve geleceği var mıdır bunların?
hyper casual başlığından anladığım kadarıyla basit temelli oyunlar. Peki bunların geleceği var mıdır sizce? Yani bu tarz oyun firmalarında çalışma olarak soruyorum.
oyunların tutup tutmamasından bağımsız, bu şirketlerin bir kısmı "1-3-5 milyon dolar" yatırım alıyorlar ve onu yiye yiye yıllarını geçiriyorlar. Senin maaşın o şekilde garantide olabilir yani şirketine göre.
Dünyada en çok oynanan mobil oyunlar şu anda hypercasual tarzında. Sanırım en az prodüksiyon ücreti ile en fazla getiriyi bunlar getiriyor, o yüzden geleceğini gerçekten çok parlak görüyorum bu işin. Yani bir gta'ya milyar dolar harcıyorsun ama flappy bird bi tane yazılımcının kafasına göre geliştirdiği dandik bi oyun, ikisi de deli gibi oynanıyor.
Candy Crush, Cut the Rope gibi telefonda vakit geçirmelik oyunlar.
Peak Games Türkiye'den çıkıp 1.8 milyar dolara Zynga firmasına satıldı. Piyasada Candy Crush tarzı onlarca oyun var ama en çok oynanan oyun Candy Crush. Peak Games de biraz orijinal fikirlerle oyunlar geliştirince piyasada benzeri olmayan oyunları insanlara satmaya başladı ve baya dikkat çekti, daha sonra da Zynga tarafından satın alındı.
Bu tarz firmalarda çalışmak için de ya en çok bilinenlerinden birisinde ya da geleceği parlak görünenlerde çalışmak mantıklı. Aksi durumda yapılan oyun para kazanamayınca firmanın başka geliri yoksa çalışanlar da para kazanamaz.
Among Us yapımcıları 3 kişilik bir ekip. Oyun 2 senedir piyasada olmasına rağmen kimsenin haberi bile yoktu ama bir anda patladı ve yapımcılarına 2 senede kazandırmadığı parayı 1 ayda kazandırdı. Haliyle reklam da önemli, bu da güçlü firmaların yapabileceği bir şey.
hypercasual biraz daha farkli bir konsept aslinda
candy crush/among us tam hypercasual sayilmayabilir
bu isin uretim merkezi turkiye oldu. ozellikle 2019 yilinda bu isler pik yapti
2020 cok durgun gecti
o donemde amerikada en cok oynanan 10 oyundan 8i turkiyede gelistirilmisti
hyperda sektor lideri vooodoo dur.turkiyede onlarda ekibi destekliyor hali hazirda. onlarin projeksiyonlarina gore sektor 2021 yili sonlarinda iyice daralacak ve casual oyunlara dogru evrilecek
rakamlar afaki ama bu tip oyunlar bir kac sene once 1e 22 gibi ucuk karliliklarla paralar kazandiriyordu. su an ise 1e 8 diyorlar. oda kabul edilebilir guzel bir rakam aslinda.
ama eski kolay oyun gunleri pek kalmadi.
bu arada zynga hyper isi icin turkiyeden rollic i satin aldi. onun altina bu sene 3-4 sirket daha satin alacaklar diyorlar.
300 350 oyun prototip inin 2 3 ü başarıya ulaşıyor o başarı da aslında 1 yıllık kar sağlıyor.
Bence sektörün hala potansiyeli var ama ben olsam oyun çeşitlendirirdim büyük bomba zira
üstteki arkadaşların anlattığı iş modeli netflixin yaptığının birebir aynısı.