şunu merak ediyorum: söz kısmının hemen başında "çiçek" kelimesine karşılık gelen notalar 16-32-32 (boşluk) 32-32-16 şeklinde oluşmuş. ama hemen ileride, yeniden "çiçek" kelimesinin geçtiği ilk notalar 16-32-32-32-32-16 şeklinde bir araya gelmiş. merak ettiğim, bu ilk şekilde o aradaki boşluğun bir anlamı var mı? yani birleştirme çizgisi orada neden 32'lik notaların arasına çekilmemiş? ve çalımda bunların farkı ne?
bu islerden pek anlamam.
ancak soyle olabilir.
birisinin soylenimi ve çalimi "ciiiiicek"
digeri "ciiceeeek" olabilir.
sesin yukselmesi vs farklidir. oyle bir seyler..........
şöyle oluyor:
dam başındaa sarııı çiçeeek oooy oooy
dam başındaa sarııı çiğiçeeek oooy oooy
İkincide bazı notalara bassan da tellere vurmuyorsun, üstteki işaretler nedeniyle, ilkindeyse tüm notalara basıyorsun. Farki bu, turku bir yoreye ait, beste degil yani. Dolayisiyla notasyon sırasında kulağına öyle mantikli geldi demek ki sarisozen’in...
her ne kadar notayı okuyanlar profesyonel olsada bilgisayar yardımı ile yazılan notasyonlarda işaretler, boşluklar, noktalar mükemmel ve birbirinin aynı olduğundan okunan yerin karıştırılması, yerini kaybetme gibi problem ortaya çıkıyor, bunu önlemek adına geliştirilen font'lar veya eşit aralıklı fontları düzenleyen uygulamalar var. bu da öyle bir uygulama ile yazılmış olabilir. aradaki fark da buradan kaynaklı olabilir.
yazım farklı olsa bile çalım biçimi aynı. tabi bağlama işaretlerinden bağımsız konuştum.
@selam’ın verdigi bilgiyi ben de yeni ogrendim, programlarin bunu yaptigini bilmiyordum ama,
Muzaffer sarisozen’in yazdigi notalari degistirecek yurek kimsede yoktur, sanmiyorum. Sarisozen’in de bilgisayari yoktu:)
Kesinlikle çalım biçimi farklı. Tezeneyi üstteki bendin başladığı notada vurursun, devamındaki notaya sadece basarsin ancak tezene vurmazsin. Farkli yazilmasi önemlidir, farkli çalınır...