mesela şimdi alevli günler'in afişini gördüm.
pbs.twimg.com :large
bu ne olm? photoshopu yeni öğrenen kuzenine yaptırmışlar gibi?
bu sektördeki pr işleri niye bu kadar yerlerde?
Çünkü halk eğitim merkezi, istanbul halk tiyatrosu.
bu bi bahane değil ki.
çünkü paraları yok, tiyatroyu bilet ücretleriyle zor döndürüyorlar ve afişleri kuzene yaptırıyorlar. hiç olmazsa bir güzel sanatlar fakültesiyle bağlantı kurmayı akıl edebilseler iki tarafa da çok yararı olur bence.
parasızlık +1
(bir afiş kaç paradır ki) + [(güzel sanatlar öğrencisi daha iyi yapar) bunu akıl edemezler mi]
çünkü oyunu değil karakterleri satmaya çalışıyorlar, baksana ne kadar güzel dizmişler oyuncuların yüzlerini afişe.
edit: bak mesela ben de dünyaca ünlü bir oyun üzerinden örnek vereceğim
bi buna bak;
www.thehunchblog.com
bir de buna;
s-media-cache-ak0.pinimg.com
www.dresscircle.com
hani olay para değil, onu demek istiyorum. ayrıca ilk verdiğim linkte ki muhteşem bir gösteriydi.
devlet baba(!) sağolsn tüm yardımları kesti tiyatrolardan. tiyatrolar da olabilecek en düşük maliyetle iş yapmaya başladılar. afişi dışarıya verseler zibilyon para. onlar da dediğiniz gibi kuzene yaptırıyorlar.
bakın oyunda erkan can var cem davran var. hani ben bile buradan onların kim olduklarını biliyorum. şöyle bir şey var; hani bi paket sigara parasına bundan daha iyi poster hazırlayacak arkadaşlarım var.
esi dostu kiramiyorlardir.
(p.s. i. : ikinci adami acun ilicali sandim. / p.s. ii. : koca erkan can... hey gidi...)
arkadaşlar bu söylediğiniz sebepler çok komik.
geç cevap veriyorum belki ama.
sen kendini düzgün pazarlamazsan tabi ki PARA KAZANAMAYACAKSIN.
bu siktiriboktan afişlerle yalnızca belirli kitleyi kendine çekebilirsin. eğer bir tık fazlasını istiyorsan kendi PR'ını adam gibi yapcaksın.
bu ülkedeki bütün markalar gerizekalı mı, bütçesinin çoğunu reklama harcıyor? reklama harcadığın her paranın kat kat fazlasını kazanırsın. "param yok" diye bu siktiriboktan afişlerle devam edersen HİÇBİR ZAMAN paran olmaz.
50 yaşındaki annem bile nikah şekeri satmaya karar verdiğinde bana şunu söyledi: oğlum önce kazandığım bütün parayı reklama yatıralım da iş gelsin.
eğer bunu akıl edemeyecek kadar tıynetsizlerse yapacak bişi yok. tabi ki açlıktan geberecekler.
bütün ülke kendini pazarlamak için bütçe ayırıyorken, sen param yok diye ayırmıyorsan silinip gideceksin.
ayrıca afişe güzel diyen arkadaşlar: AFİŞ İĞRENÇ. hiçbir albenisi yok.
tiyatroya gitsem mi gitmesem mi ikileminde kalan insan,
veya acaba hangi oyuna gitsem diye düşünen insanı kendine çekecek hiçbir ögesi yok.
@air,
notre dame de parisin o kadroyla olan gösterisnin tarihi 99. o dönemin estetik kaygıları için gayet düzgün bir afiş.
cem davran, erkan can gibi isimleri öne çıkararak satış yapmak istiyorsan notre dame de paristeki gibi koyu ve tek renk bir arkaplan tutturup onların suratlarını yazarsın.
google imagestan alev fotoğrafı indirip onun üstüne paint terk fontlarla ve yöntemlerle kişileri yerleştirmezsin. yerleştirirsen açlıktan ölüyoruz diye de ağlayamazsın.
sahip olduğu bütçenin çoğunu reklama yatırmayan HER İŞLETME batacaktır. işletme değilsen de, tiyatroya parayla adam almayacaksın özeti bu.
bu arada not: 2. ve 3. posterler gayet güzel.
gösterinin tarihi 98 diye hatırlıyorum :) neyse önemli değil.
eh işte burada da beceriksizlik giriyor işte devreye. amacım doğrudan bir kıyaslama değildi. (bir adamlar oyuncuların ismiyle satmaya çalışırken bile iyi iş çıkarmaları benim suçum değil :D ) ama bana göre o ilk attığım poster de ne kadar şık dursa da güzel değil. en başta doğru değil.
göstermeye çalıştığım, bu (oyuncu ismiyle satmaya çalışma) yapılan bir şey ama işte verdiğin linkte ki posteri kim hazırladıysa birden fazla kaygıyla hazırlayıp batırmış iyice. türkiye'den sanatı ya da güzeli avrupayla bir takip etmesi beklenen bir şey değil zaten.
bana göre ilk attığım posterle bu alevli poster aynı ayarda.
bu arada 2 ve 3'ü güzel örnek olarak attım :)
beğenmiyorsan gitme amk. kimse sana tiyatro sevdirmeye çalışmıyor.
asfgfddajya :D ben de hep bunu düşünmüşümdür çok haklısın.
Opera afişleri falan bir tık daha iyi oluyor.