[]

muslumanlarin enflasyona bakis acisi

Mevduat faizleri ile enflasyon oraninin hemen hemen ayni oldugu donemlerde parayi vadeli mevduatta deger kaybettirmeden tutmak inanisiniza gore haram mi?
Reel faiz eksiye dusuyo olm. Bi dusunun bunu.



 
işte Müslüman bankası da o yüzden kar payı veriyor, kar payı da ne hikmetse piyasadaki faiz oranlarına eşit oluyor genellikle :)


  • mea maxima culpa  (16.11.14 11:10:11) 
haramdır... paradan menfaat sağlandığı sürece haramdır... Müslüman sisteminde banka olmamalı ve de para piyasada dönüp durmalıdır...


  • inanmazsan inanma  (16.11.14 11:41:36) 
buna haram deyip kredi çekmek çok saçma geliyor bana.
islamda haram olan riba'dır. o da tefecilik yani krediye daha benzer.
gercek enflasyon yuzde 30lara yakın ve yuzde 8le 9la paradan para kazanmıyorsun aslında.
  • partizan  (16.11.14 12:20:24) 
bilmeden haramdır diyen arkadaşlar neye göre diyor merak ediyorum.

enflasyondan dolayı veya zeta'nın dediği gibi borç verilmesinden dolayı paranın değer kaybettiği durumlarda faiz haram değildir.

“Alınan borcun sayı olarak aynı miktarı verilmelidir. Paranın değeri ister yükselsin, isterse düşsün, borçlu aldığı paranın mislini verir. Yüz lira borç aldıysa yüz lira ödeyecektir.” ( İbni Abidin, Reddü'l-Muhtar, IV:174. Kasani, Bedayiü's-Sanayi,7:394)
  • tescillimarka  (16.11.14 13:11:22) 
@tescilli marka
alıntı yaptığın yerde söylediğin şeyin tam tersi yazıyor bence.
verdiğin sayı kadar parayı geri alacaksın diyor, değer olarak değil. yani 100 lira verdiysen geri 100 lira alacaksın bir yıl sonra. 100 liranın enflasyona göre ayarlanmış şekli olan 110 lira değil.
  • sckxyss  (16.11.14 13:17:07) 
Mesela, bir kimse bir milyon liralık parayı bir seneliğine faizle bir buçuk milyona verirse, faizli olduğundan haramdır. Yalnız bir sene sonra daha önce verilen bir milyon para enflasyon sebebiyle ödeme anında bir buçuk milyona tekabül ederse onu, yani başlangıçta verdiği bir milyon mukabilinde bir buçuk milyon alması caizdir. Çünkü bu para altın ve gümüş olmadığı ve değeri itibari olduğu için kendisine itibar edilen değere göre muamele görür. (Halil GÜNENÇ, Günümüz Meselelerine Fetvalar, I/320-321)


  • tescillimarka  (16.11.14 13:21:42) 
"Halil GÜNENÇ, Günümüz Meselelerine Fetvalar, I/320-321"
"İbni Abidin, Reddü'l-Muhtar, IV:174. Kasani, Bedayiü's-Sanayi,7:394"
bu ikisi birbirine zıt. hangisi doğru bilmiyorum.
  • sckxyss  (16.11.14 13:24:44) 
halil günenç'in dediği saçma olmuş.. para değer kaybetmişi kaybetmemişi olmaz. 1 milyon aldıysa 1 milyondur... para değer kaybetti olmaz. bir milyona denk gelen altın miktarınca borç verdi altın bir buçuk milyon olursa amenna da nakit olarak verilen ve aynısı istenen para da almak gerekir... borç alırken verirken menfaat sağlanırsa bu her zaman faizdir... peygamberimizin hadisi var... ha borcu alan kişi kendi içinden gelerek 1milyona 1.5 milyon verirse o faiz olmaz ona hediye derler. içinden gelmiştir...


  • inanmazsan inanma  (16.11.14 15:14:38) 
ortada menfaat yok onu anlatıyoruz. ha banka senin paranı birilerine kredi veriyor ve tefecilik yapıyor sen de bulaşmış oluyorsun o ayrı.


  • partizan  (16.11.14 16:59:48) 
Bir Müslüman olarak şöyle şaapıyım. Ya benim aklım ermiyor, kar payı ile faizin aynı bokun laciverti olduğunu düşünüyorum. Zetacanın verdiği linkleri de okudum dinledim. Cubbeli pek saygı duyduğum biri değildir ya neyse. Finans kurumu demiş finans kurumuyla bankanın ne farkı var? Ben anlamamak.

Buna haram diyip kredi çekmek bana da yanlış geliyor Allah kimseyi muhtaç etmesin ahkam kesmek gibi olmasın da, ne çekerim ne öderim, ev almam kirada otururum. Kredi kartı kullanmam. Param senelerdir turk lirasında vadesiz hesapta mal mal oturur, uç beş doviz ve altın var. Maaş hesabının olduğu banka senede 2 kez prim gibi bişi veriyo, harcamam. Zekat bile olmaz kanımca sadaka niyetine veririm. Hayattan maddi beklentilerim yok gibi bişi bu yönde.
  • emirkulu  (16.11.14 17:33:54 ~ 17:41:45) 
Londra'da bu islami finans alanında çalışan bir arkadaşım var. Bu arkadaşın söylediğine göre sistem şöyle işliyor: diyelim ki bir gayrimenkul alacaksınız ve bunun finansmanını bir islami finans kuruluşundan alacaksınız. bu islami finan kuruluşu, bu gayrimenkulu alıyor ve bir vade sonunda size geri satmayı vaad ediyor, bu vade sonuna kadar ise size kiralıyor. yani faiz olmuyor ama kira alıyor. onlar böyle kitabına uydurmuşlar faizi.

burda da benzer bir durum var. nakit paran varsa gidip gayrimenkul alırsın, onun kirasını alırsın böylece faiz olmamış olur. ama esasında, faiz de paranın kirasından farksız bir kavram. bir şekilde kitabına uydurulur.
  • maxim gorki  (16.11.14 23:28:35) 
1
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler angelus, Artibir, aychovsky, baba jo, basond, compumaster, deckard, duyulmasi gerektigi kadar, fader, fraise, groove salad, kahvegibi, kaymaktutmayansicaksut, kibritsuyu, monstro, pandispanya, robin, ron dennis
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır. Skimlinks ile linkler üzerinden yönlendirme payı alınmaktadır.