[]

HTML5 canvas oyunla ilgili

mantık kuramadım. mantığa ihtiyacım var.

resimde yeşil nokta: düşman.
siyah dikdörtgen alan: yeşil noktanın uğrayamadığı alan.
kırmızı nokta: bizim topçu kulesi.
siyah halkalar: bizim topçu kulesinin menzili.

düşmanı bir tane çizidm ama 10 adet düşman var diyelim.
ve dusman[1].x, dusman[1].y şeklinde koordinatı belirtiliyor. 2, 3, 4, diye devam ediyor yani ve her hareketinde bu değerler ona göre güncelleniyor.

şimdi, bunlar bizim kulelerin menziline girdiğinde kuleleri bunlara ateş ettireceğim ama bunun sorgusunu nasıl yapabilirim? birkaç açıdan düşündüm ve hiçbir sonuca ulaşamadım.

diyelim ki bizim kulenin range'i 50px.
şimdi, bunların bizim kulenin range'ine girdiğini nasıl belirtebilirim, ki ona göre çalıştırayım?


edit: bunu yazarken aklıma fikir geldi.
koordinat düzleminde iki nokta arasındaki mesafeden sürekli olarak düşman ile kuleler arasındaki mesafeleri hesaplayacağım. mesafe 50'den düşük olmak üzere, aradaki mesafenin en küçük olduğu düşmana ateş edecek?

 
ben olsam şöyle düşünürdüm :
odak noktam yeşil nokta olurdu, onun hareketlerini takip ederdim. kulelerin koordinatları ve menzilleri sabit.
1. kule atıyorum 100,150 koordinatları içinde. menziliyle bu 200,250 oluyor diyelim. yeşil nokta her hareket ettiğinde bu koordinatlar içinde ise kuleyi tetiklersin.
  • coding4life  (10.06.14 12:46:28) 
1
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler angelus, Artibir, aychovsky, baba jo, basond, compumaster, deckard, duyulmasi gerektigi kadar, fader, fraise, groove salad, kahvegibi, kaymaktutmayansicaksut, kibritsuyu, monstro, pandispanya, robin, ron dennis
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır. Skimlinks ile linkler üzerinden yönlendirme payı alınmaktadır.