[]
deneysel filmler - bir endülüs köpeği
merhaba. deneysel filmlerle ilgili bir sunum hazırlıyorum da yardıma ihtiyacım var bazı bazı. bildiğimiz gibi bir endülüs köpeği bu olayın babalarından. ama neden öyle? nedir endülüs köpeğini bu kadar baba yapan. yani aradığım çünkü dali çok manyak adam gibi cevaplar değil onu ben de biliyorum. sunum sırasında bahsedebileceğim taşşaklı cevaplar arıyorum. nedir bu filmin psikolojisi, etkileri, amacı.. ya da tek tek belli sahnelerin olayları?
ayrıca deneysel filmler hakkında sunum yapıyorsan kesinlikle şundan da bahsetmelisin diyebileceğiniz bi şey var mı? gösterilmesi gereken bir görsel ya da söylenmesi gereken bi şeyler?
bir de acaba bildiğiniz, deneysel film amacıyla yapılmış ama sizce sonuçta bi boka benzememiş saçmalamış filmler de var mı?
son olarak: sinefil kelimesinin ingilizcesi nedir yahu? hangi dilden geçmiş bu türkçe'ye?
ayrıca deneysel filmler hakkında sunum yapıyorsan kesinlikle şundan da bahsetmelisin diyebileceğiniz bi şey var mı? gösterilmesi gereken bir görsel ya da söylenmesi gereken bi şeyler?
bir de acaba bildiğiniz, deneysel film amacıyla yapılmış ama sizce sonuçta bi boka benzememiş saçmalamış filmler de var mı?
son olarak: sinefil kelimesinin ingilizcesi nedir yahu? hangi dilden geçmiş bu türkçe'ye?
zoofili gibi bir şey galiba. sinefli: sinema seven adam.
cinephile veya cinemaphile diyor wiki
en.wikipedia.org
cinephile veya cinemaphile diyor wiki
en.wikipedia.org
- tembel degilim useniyorum (23.03.09 04:02:20 ~ 04:04:28)
tabiki quay brothers war. saçmalamış olarak değil şaheser olarak. onları kullanmanızı da tavsiye ederim.
un chien andalou bence öyle ahım şahım bir film de değil. neden derseniz cevap veremem. sadece diğer izlediklerim ile kıyasla söylüyorum bunu. bir de bir psikanaliz kitabında okuduğuma göre bu filmin psikanalizi tam ve net olarak yapılamamış daha. bu bakımdan ender bir parça olduğunu söylüyordu kitap.
sunum hazırlıyorum demişsiniz ama bence hangi amaçla hazırladığınızda önemli. misal sinema ise bambaşka, psikoloji ise bambaşka yorumlar geleblir.
un chien andalou bence öyle ahım şahım bir film de değil. neden derseniz cevap veremem. sadece diğer izlediklerim ile kıyasla söylüyorum bunu. bir de bir psikanaliz kitabında okuduğuma göre bu filmin psikanalizi tam ve net olarak yapılamamış daha. bu bakımdan ender bir parça olduğunu söylüyordu kitap.
sunum hazırlıyorum demişsiniz ama bence hangi amaçla hazırladığınızda önemli. misal sinema ise bambaşka, psikoloji ise bambaşka yorumlar geleblir.
- ayiadam (23.03.09 04:07:35 ~ 04:08:27)
göz kesilmesi sahnesi. filmlerde göze yönelik şiddet yoktur genellikle. karakter birinden kaçıyordur, onu kovalayan kişi karakterin saklandığı eve gelir, bizim salak karakter gözetleme deliğinden bakar, ama daha da salak kötü adam kapının arkasında birinin olduğunu fark etse de aklına niyeyse gözetleme deliğine ateş etmek gelmez mesela :)
çünkü göze yapılan şiddet, o anda ekrana bakan göze yani direkt seyirciye yapılan şiddettir aslında. gözü gibi sakınmak/gözü gibi bakmak deyimleri de hesaba katılabilir. un chien andalou'da at gözü kullanılmış diye aklımda kalmış ek bilgi olarak.
zaten o sahnede de birçok kişi ekrana bakamamıştır :)
çünkü göze yapılan şiddet, o anda ekrana bakan göze yani direkt seyirciye yapılan şiddettir aslında. gözü gibi sakınmak/gözü gibi bakmak deyimleri de hesaba katılabilir. un chien andalou'da at gözü kullanılmış diye aklımda kalmış ek bilgi olarak.
zaten o sahnede de birçok kişi ekrana bakamamıştır :)
- tarantinoesque (23.03.09 04:23:09)
amaç psikoloji. dersin adı aslında sanat ve psikoloji.
- blackbasat (23.03.09 05:43:51)
muhtemelen endülüs köpeği gibi bazı deneysel filmlerin sıyrılmasının en onmeli sebeplerinden biri deneysel olmasina ragmen raslantisal olarak kurgulanmamasi.
yani göstergebilimsel (semiotics vs) olarak incelendiginde aslinda kucucuk filmin altinda bir roman kadar imge/simge/metafor yatiyor. en basitinden bir ornek ölmus ati tasimanin geleneklerin yukunu tasimak anlamina geldigini okumustum biryerlerde
deneysel filmin deneyselliginin hangi asamasa olmasi gerektigi konusu uzerine gidilebilir(yani senaryo inceden inceye yazilacak ama goruntuler rastlantısal mi olacak, yoksa bilincli goruntuler secip, altmetnini sonradan ustune oturtup herkesin farkli algilamalarla okumasini mi beklemek gerek vs vs)
yani göstergebilimsel (semiotics vs) olarak incelendiginde aslinda kucucuk filmin altinda bir roman kadar imge/simge/metafor yatiyor. en basitinden bir ornek ölmus ati tasimanin geleneklerin yukunu tasimak anlamina geldigini okumustum biryerlerde
deneysel filmin deneyselliginin hangi asamasa olmasi gerektigi konusu uzerine gidilebilir(yani senaryo inceden inceye yazilacak ama goruntuler rastlantısal mi olacak, yoksa bilincli goruntuler secip, altmetnini sonradan ustune oturtup herkesin farkli algilamalarla okumasini mi beklemek gerek vs vs)
- tehanu (23.03.09 14:20:48)
tam olarak ne gibi bir şey yapcağınızı tam bilmesem de, dali, bunuel ve lorca ilişkisine de değinebilirsiniz. bu filmden sonra, endülüslü olan lorca, endülüs köpeğini üstüne alınıp çok yakın olan ilişkilerinden kopmuştur mesela. tabi gerekliyse böyle dipnotlar.
- kompos (23.03.09 14:53:29)
kesinlikle bi öncelikle wikipedia'dan başla derim. experimental film diye bak.
deneysel film eşittir endülüs köpeğiymiş. ehu ehu süpermiş. bak simgeler, göz, at, köpek filan dersen. ne diyorsun kardeşim derler sana.
ayrıca sorunun ve yapacağın sunumun ciddiyetinden de feci şüphe ettim. saçmalamış milyonlarca film var. al sana dünyayı kurtaran adam. deneysel sinema başyapıtı.
deneysel film eşittir endülüs köpeğiymiş. ehu ehu süpermiş. bak simgeler, göz, at, köpek filan dersen. ne diyorsun kardeşim derler sana.
ayrıca sorunun ve yapacağın sunumun ciddiyetinden de feci şüphe ettim. saçmalamış milyonlarca film var. al sana dünyayı kurtaran adam. deneysel sinema başyapıtı.
- mea maxima culpa (23.03.09 17:23:04)
1