[]
Batak en iyi nasıl öğrenilir?
Var mı iyi bir internet sitesi veya bana genel hatlarıyla anlatacak bir dostumuz? Sonra oynayarak oturtmaya çalışırım.
- basond (18.12.12 19:41:44 ~ 19:43:11)
oynayarak en guzelı bı kac el oyna arkadaslarınla anlatsınlar oynarken pekısır oynadıkca.
- horizon (18.12.12 19:43:23)
bak en güzel gerçek hayatta ve hesap ödeye ödeye öğrenilir. internetten filan öğrenemezsin..
- bilmemkacincinick (18.12.12 19:50:00)
eşli batakta ihale 7 ye kalır. en az 8 diyebilirsiniz. mesela birisi 9 a eli aldı. kozu belirler ve karşısında oturan eşinin kağıtları yere açılır. o kağıtların kontrolü de sıra geldiğinde 9 diyip eli alan kişidedir. oyun bitiminde sizin ve eşinizin aldıkları toplanır. 9 dediniz diyelim. 6 siz aldınız 3 te eşiniz aldı. çıkarsınız. 9 dan az aldıysanız batarsınız. anlamadığınız yer varsa mesaj atın.
- ykyt (18.12.12 19:57:29)
En basitten anlatmaya başlayayım:
Şöyle kartlar; A K Q J 10 9 8 7 6 5 4 3 2
Şöyle de isimler var; Kupa-Karo-Sinek-Maça.
Her el bunlardan 13 tane karışık dağıtılır. Eşli için anlatıyorum. Alıp bunları dizersin elinde. Daha sonra herkes elinin güçlülüğüne göre konuşur. Dağıtandan sonraki ilk konuşur ve eşlide en az 8 ile ihaleye girilir. Atıyorum ilk kişi 8 diyemiyorsa pas der, diğerine gelir sıra ve o da diyemiyorsa pas der, birisi 8 derse bir sonraki 9-10-11 gibisinden elinin gücüne göre arttırır ihaleyi ya da "pas", "iyi" falan diyerek ihaleyi bu arkadaşa bırakır.
Diyelim biz aldık. Eşli oynadığımız için karşımızdaki arkadaş da bizimle, yani onun kağıtlarıyla beraber oynayacaksın.
Elimizde fazla olana göre bir koz belirlememiz gerekiyor. Buralar tamamen tecrübeye bakar. Atıyorum kupa elinde kız, vale, on, ... diye dizili el vardır ve mesela 6 parçadır, dersin ki ulan bunların babaları karşıda olabilir mi, risk alır girersin. Sen koz söyleyince karşındaki arkadaşın elini açar. Sinek-vale diye hepsini ayrı ayrı koyar yere.
Bu "koz" denen şey oyundan oyuna değişiyor ama bazı arkadaşlar "koz çekmeden koz çekilmez" kuralını benimserken bazı oyunlarda koz oyun başında çıkabilir. Genelde eşlide çıkartılırken tekli oyunda izin verilmez ama kahvesine göre değişebilen bir özellik olup bulunduğun yere uyum sağlamanı tavsiye ederim :)
Koz şu; diyelim yere sinek atıldı ve elinde sinek yok; isterse yere sinek as düşmüş olsun, koz (diyelim karo) 2 düşse bile o eli alır. Yani atıyorum Kupa as attın, yan taraftan kupa 2 düştü, kendi ortin kupa 3 düştü, ama pat kenardaki rakibin kozu koydu. O as çok güzel bir şekilde yalan oldu demektir.
"Yan" denen şey de, diyelim elinde 6 parça sinek var ve kozu sinek belirledin. Sinek dışındaki şeylerin yüksek olması da yanın yüksekliğini ifade eder. Örneğin kozun ası (A) kızı (Q) elinde ama yandan da maça as, kız, 10 var falan. bazen tahminlere dayalı o 10'u bir düşersin, sağ taraftan zank diye vale, sol taraftan da papaz düşer. ondan sonra kendi ortinde 9 varsa o bile el alabilir hale gelir ki tadından yenmez. İşte bu eldeki yüksek kağıtlara yan denir. Buradan iş yapmak oyunun asıl tecrübe isteyen tarafıdır. Düşen kağıtları çok iyi takip etmek gerekir. Onu düşsem, bunu düşsem, bu düştü mü?????? diye çok ağlayanı gördü bu gözler :)
devamı için şuraya bak: tr.wikipedia.org(oyun) hem vardır flash oyunu olarak, oynayarak deneyebilirsin.
Şöyle kartlar; A K Q J 10 9 8 7 6 5 4 3 2
Şöyle de isimler var; Kupa-Karo-Sinek-Maça.
Her el bunlardan 13 tane karışık dağıtılır. Eşli için anlatıyorum. Alıp bunları dizersin elinde. Daha sonra herkes elinin güçlülüğüne göre konuşur. Dağıtandan sonraki ilk konuşur ve eşlide en az 8 ile ihaleye girilir. Atıyorum ilk kişi 8 diyemiyorsa pas der, diğerine gelir sıra ve o da diyemiyorsa pas der, birisi 8 derse bir sonraki 9-10-11 gibisinden elinin gücüne göre arttırır ihaleyi ya da "pas", "iyi" falan diyerek ihaleyi bu arkadaşa bırakır.
Diyelim biz aldık. Eşli oynadığımız için karşımızdaki arkadaş da bizimle, yani onun kağıtlarıyla beraber oynayacaksın.
Elimizde fazla olana göre bir koz belirlememiz gerekiyor. Buralar tamamen tecrübeye bakar. Atıyorum kupa elinde kız, vale, on, ... diye dizili el vardır ve mesela 6 parçadır, dersin ki ulan bunların babaları karşıda olabilir mi, risk alır girersin. Sen koz söyleyince karşındaki arkadaşın elini açar. Sinek-vale diye hepsini ayrı ayrı koyar yere.
Bu "koz" denen şey oyundan oyuna değişiyor ama bazı arkadaşlar "koz çekmeden koz çekilmez" kuralını benimserken bazı oyunlarda koz oyun başında çıkabilir. Genelde eşlide çıkartılırken tekli oyunda izin verilmez ama kahvesine göre değişebilen bir özellik olup bulunduğun yere uyum sağlamanı tavsiye ederim :)
Koz şu; diyelim yere sinek atıldı ve elinde sinek yok; isterse yere sinek as düşmüş olsun, koz (diyelim karo) 2 düşse bile o eli alır. Yani atıyorum Kupa as attın, yan taraftan kupa 2 düştü, kendi ortin kupa 3 düştü, ama pat kenardaki rakibin kozu koydu. O as çok güzel bir şekilde yalan oldu demektir.
"Yan" denen şey de, diyelim elinde 6 parça sinek var ve kozu sinek belirledin. Sinek dışındaki şeylerin yüksek olması da yanın yüksekliğini ifade eder. Örneğin kozun ası (A) kızı (Q) elinde ama yandan da maça as, kız, 10 var falan. bazen tahminlere dayalı o 10'u bir düşersin, sağ taraftan zank diye vale, sol taraftan da papaz düşer. ondan sonra kendi ortinde 9 varsa o bile el alabilir hale gelir ki tadından yenmez. İşte bu eldeki yüksek kağıtlara yan denir. Buradan iş yapmak oyunun asıl tecrübe isteyen tarafıdır. Düşen kağıtları çok iyi takip etmek gerekir. Onu düşsem, bunu düşsem, bu düştü mü?????? diye çok ağlayanı gördü bu gözler :)
devamı için şuraya bak: tr.wikipedia.org(oyun) hem vardır flash oyunu olarak, oynayarak deneyebilirsin.
- barut (18.12.12 20:03:58)
1