[]
muammer sun solfej 2 almalı mıyım?
ekşiköyün müzisyenleri;
muammer sun'un solfej 1 kitabını bitirdim. tabii tekrar etmeye, çalışmaya devam ediyorum. ancak kendimi henüz yeterli hissetmiyorum (kime göre neye göre), e bir günde olmasını da beklemiyorum zaten. çalışmaya devam. şimdi size sorum
lavignac 1'e başladım. bu arada kütüphanemde lavignac 2,3 ve fontaine var. sırasıyla bunlara bakmayı çalışmayı , tekrar etmeyi düşünüyorum.
türkiyeden bir arkadaşım gelecek haftaya, gelirken muammer sun solfej 2 isteyeyim mi ondan getirsin mi? değer mi? yoksa zaten lavignacla çalışıyorsun , gerek yok mu dersiniz? zira solfej 2nin içeriğini bilmediğim için , emin olamadım.
ikinci soru, size fontaine'i nasıl okutuyorlardı? solfej yaparak mı ? yoksa başta sadece, nota isimlerini dudak koşması şeklinde bona yaparak mı?
bu arada bir öneriniz var mı solfej, kulak, duyum çalışmam hakkında? şu an kendim çalışıyorum, nota bilgim var, enstrüman çalıyorum, bona sorunum yok bu nedenle. tren, metro, park bahçe demeden çalışıyorum solfej kitabı elimde. :)
çok teşekkür eder; çocukların ellerinden, büyüklerin gözlerinden öperim.
muammer sun'un solfej 1 kitabını bitirdim. tabii tekrar etmeye, çalışmaya devam ediyorum. ancak kendimi henüz yeterli hissetmiyorum (kime göre neye göre), e bir günde olmasını da beklemiyorum zaten. çalışmaya devam. şimdi size sorum
lavignac 1'e başladım. bu arada kütüphanemde lavignac 2,3 ve fontaine var. sırasıyla bunlara bakmayı çalışmayı , tekrar etmeyi düşünüyorum.
türkiyeden bir arkadaşım gelecek haftaya, gelirken muammer sun solfej 2 isteyeyim mi ondan getirsin mi? değer mi? yoksa zaten lavignacla çalışıyorsun , gerek yok mu dersiniz? zira solfej 2nin içeriğini bilmediğim için , emin olamadım.
ikinci soru, size fontaine'i nasıl okutuyorlardı? solfej yaparak mı ? yoksa başta sadece, nota isimlerini dudak koşması şeklinde bona yaparak mı?
bu arada bir öneriniz var mı solfej, kulak, duyum çalışmam hakkında? şu an kendim çalışıyorum, nota bilgim var, enstrüman çalıyorum, bona sorunum yok bu nedenle. tren, metro, park bahçe demeden çalışıyorum solfej kitabı elimde. :)
çok teşekkür eder; çocukların ellerinden, büyüklerin gözlerinden öperim.
merhaba. 6 sene konservatuvar okudum mimar sinan unv. devlet konservatuvarinda.
"fontaine" ile calistik yillarca ritmleri. solfeji ise "pozzoli" ile yaptik. ama her okulda farklidir bu kitaplar elbet.
fontaine ile bona yapilir, solfej icin degildir, zaten solfej kitabi da degildir. (hos, bazi deliler solfeji ile de ileri sayfalari kasarlardı, gerek yok buna :)
fontaine calisma sistemi,
bizde kalemle veya alkisla veya eli siraya vurarak bir tempo belirler ogrenci/ogretmen ve notalarin dogru isimleri ve ritmleri ile söylenir. gun gectikce bu tabii ki daha da hizlanir.
bizde hocalar, "bilincsiz calismaktansa hic calismamak daha iyidir" derlerdi. bir seyleri yanlis oturtmak, geri döndürmesi zor seylere yol aciyor zira.
misal, ellerinle 2 tane sekizlik vururken, agzinla "triole" yapabiliyor musun, dogru yapiyor musun bunu vs. gormek lazim. o kaliplarin calisma metodlari var. bunlari egitimci olmadan kendi basina yapman, bence bir seylerin eksik kalmasina sebep olacaktir.
--
istersen bir gün misafirim ol,
1- piyanoda tek ses, iki ses, üc ses duyusuna bakayim
2- alkisla ritm tekrar edislerine bir bakayim
3- fontaine de getir yaninda, nasil calistigina ve ritmleri dogru yapip yapmadigina bakayim.
4- eski kaynaklarimi bulursam, sana onlardan vereyim.
not: türkiye-istanbul'dan oldugunuzu varsaydim. almanya'daysaniz da geldiginiz bir gün artik..
bonus
(bkz: uluslararası ritim terimleri)
--
unutmusum,
ben idso çocuk korosundayken yaklasik 11-12 li yaslarda muammer sun 1 i calismistik. bize basit geliyordu acikcasi. 2'nin yararliligi konusunda emin degilim, dedigim gibi bizde pozzoli vardi hep. diger okullar da genelde lavignac falan calisirlar.
"fontaine" ile calistik yillarca ritmleri. solfeji ise "pozzoli" ile yaptik. ama her okulda farklidir bu kitaplar elbet.
fontaine ile bona yapilir, solfej icin degildir, zaten solfej kitabi da degildir. (hos, bazi deliler solfeji ile de ileri sayfalari kasarlardı, gerek yok buna :)
fontaine calisma sistemi,
bizde kalemle veya alkisla veya eli siraya vurarak bir tempo belirler ogrenci/ogretmen ve notalarin dogru isimleri ve ritmleri ile söylenir. gun gectikce bu tabii ki daha da hizlanir.
bizde hocalar, "bilincsiz calismaktansa hic calismamak daha iyidir" derlerdi. bir seyleri yanlis oturtmak, geri döndürmesi zor seylere yol aciyor zira.
misal, ellerinle 2 tane sekizlik vururken, agzinla "triole" yapabiliyor musun, dogru yapiyor musun bunu vs. gormek lazim. o kaliplarin calisma metodlari var. bunlari egitimci olmadan kendi basina yapman, bence bir seylerin eksik kalmasina sebep olacaktir.
--
istersen bir gün misafirim ol,
1- piyanoda tek ses, iki ses, üc ses duyusuna bakayim
2- alkisla ritm tekrar edislerine bir bakayim
3- fontaine de getir yaninda, nasil calistigina ve ritmleri dogru yapip yapmadigina bakayim.
4- eski kaynaklarimi bulursam, sana onlardan vereyim.
not: türkiye-istanbul'dan oldugunuzu varsaydim. almanya'daysaniz da geldiginiz bir gün artik..
bonus
(bkz: uluslararası ritim terimleri)
--
unutmusum,
ben idso çocuk korosundayken yaklasik 11-12 li yaslarda muammer sun 1 i calismistik. bize basit geliyordu acikcasi. 2'nin yararliligi konusunda emin degilim, dedigim gibi bizde pozzoli vardi hep. diger okullar da genelde lavignac falan calisirlar.
- la traviata (03.05.12 13:02:26 ~ 13:23:47)
al elinde bulunsun. solfejin fazla çalışılması göz çıkarmaz.
düz adamım evet.
düz adamım evet.
- eksi sozluk e bir daha geldim (03.05.12 15:50:13)
1