[]
desen çalışmaları
çalışacak zamanım olmuyor pek fazla ama çalışmalarımda şunu görüyorum. bir yere kadar geliyorum. tıkanıyorum artık resmim ilerlemiyor. ama resim tam anlamıyla olmuyor tabi.
bu neden oluyor?
bu tıkanıklık nasıl gider?
bu neden oluyor?
bu tıkanıklık nasıl gider?
çok çalışıp kafayı yemeden o tıkanıklık geçmiyor. ışığı görene kadar kafa patlatman lazım. ben de tasarımcıyım.
- shiranai (27.03.12 15:08:02)
tabi çiz çiz bir yere kadar... sıkıntı duyduğun konu resmin hangi ögeleriyle ilgili? kompozisyon mu? anatomi mi? çizgi tadı mı? probleme göre farklı çözümler var. örneğin;
anatomi için diyecek fazla bir şeyim yok. onun yolu belli zaten. bol bol incelemek çizmek. nü modelden çalışmak çok katkı sağlıyor. arkadaşlarından bu konuda yarım alabilirsin, rica edersin modellik yaparlar sana. yok utanıyorlarsa geç aynanın karşısına, soyun kendini çiz, ben böyle yapardım. bunun dışında anatomi ile ilgili bilimsel görselleri incele. kas ve iskelet yapılarını filan...
kompozisyon olayı biraz karışık. yani resimlerini görmeden hangi yönde ilerlemen gerektiğini söyleyemem tam olarak. ancak geliştirmenin öncelikli yolu, bugüne kadar denemediğin kompozisyonları denemen. değişik açılardan çizmen. grafik romanları incele(çizgiroman demedim bak)... adam nasıl kadraj almış onu gör. iyi fotoğrafçıları takip et. hatta grafik sanatçılarını bile incele. hoşuna giden film karelerini resimle.
bunların dışında bileğini geliştirebilmen içinde çeşitli yöntemler var. örneğin;
kullandığın malzemeyi değiştir. kurşun kalemle çiziyorsan mürekkepli kaleme geç, tarama ucuna geç, fırça mürekkebe geç, gerekirse sulu boya kullan. bu sayede kontrast ve leke algın gelişecek, tekrar kurşun kaleme geçtiğinde daha zengin tonlar yakalayabileceksin. ayrıca attığın çizgiyi silme şansın olmadığı için yeni çizgi değerleri görme şansın olacak.
ikincisi, gazete kağıdına çalışman. beyaz kağıda çizmeye kıyasla, üzerinde zaten bir sürü şey bulunan bir yüzeye resim yapman arasında dağlar kadar fark var. özellikle elini korkak alıştıranlar, gri tonlardan kurtulamayanlar için şahane bir etüdtür bu.
kullandığın kağıt ebatını değiştir. a4e çalışıyorsan 50ye 70e geç mesela veya 702 100e... ek olarak kullandığın kalem, fırça her neyse, ucuna bir spoa bağla ve sopanın ucundan tutarak uzaktan çiz. farklı çizgi tatları ortaya çıkacaktır.
sağ elini kullanıyorsan sol, sol elini kullanıyorsan sağ elin ile çalış. ama bunu arada bi yap, hep yapma.
çizim yaptığın süreyi kısalt. bir deseni çizmen 15-20 dakika sürüyorsa bunu 3-4 dakikada bitirmeye çalış. hız, çizgine deişiklik katar. sonra tekrar normale dönersin.
bunların yanı sıra van gogh'un kardeşine yazdığı mektuplardan oluşan theo'ya mektuplar adlı kitabı okumanı tavsiye ederim. adam desen konusunu üzerine epeyce kafa patlatmış, nasıl yaklaşman, nasıl bakman konusunda epeyce fikir edinirsin.
iyi çalışmalar dilerim...
anatomi için diyecek fazla bir şeyim yok. onun yolu belli zaten. bol bol incelemek çizmek. nü modelden çalışmak çok katkı sağlıyor. arkadaşlarından bu konuda yarım alabilirsin, rica edersin modellik yaparlar sana. yok utanıyorlarsa geç aynanın karşısına, soyun kendini çiz, ben böyle yapardım. bunun dışında anatomi ile ilgili bilimsel görselleri incele. kas ve iskelet yapılarını filan...
kompozisyon olayı biraz karışık. yani resimlerini görmeden hangi yönde ilerlemen gerektiğini söyleyemem tam olarak. ancak geliştirmenin öncelikli yolu, bugüne kadar denemediğin kompozisyonları denemen. değişik açılardan çizmen. grafik romanları incele(çizgiroman demedim bak)... adam nasıl kadraj almış onu gör. iyi fotoğrafçıları takip et. hatta grafik sanatçılarını bile incele. hoşuna giden film karelerini resimle.
bunların dışında bileğini geliştirebilmen içinde çeşitli yöntemler var. örneğin;
kullandığın malzemeyi değiştir. kurşun kalemle çiziyorsan mürekkepli kaleme geç, tarama ucuna geç, fırça mürekkebe geç, gerekirse sulu boya kullan. bu sayede kontrast ve leke algın gelişecek, tekrar kurşun kaleme geçtiğinde daha zengin tonlar yakalayabileceksin. ayrıca attığın çizgiyi silme şansın olmadığı için yeni çizgi değerleri görme şansın olacak.
ikincisi, gazete kağıdına çalışman. beyaz kağıda çizmeye kıyasla, üzerinde zaten bir sürü şey bulunan bir yüzeye resim yapman arasında dağlar kadar fark var. özellikle elini korkak alıştıranlar, gri tonlardan kurtulamayanlar için şahane bir etüdtür bu.
kullandığın kağıt ebatını değiştir. a4e çalışıyorsan 50ye 70e geç mesela veya 702 100e... ek olarak kullandığın kalem, fırça her neyse, ucuna bir spoa bağla ve sopanın ucundan tutarak uzaktan çiz. farklı çizgi tatları ortaya çıkacaktır.
sağ elini kullanıyorsan sol, sol elini kullanıyorsan sağ elin ile çalış. ama bunu arada bi yap, hep yapma.
çizim yaptığın süreyi kısalt. bir deseni çizmen 15-20 dakika sürüyorsa bunu 3-4 dakikada bitirmeye çalış. hız, çizgine deişiklik katar. sonra tekrar normale dönersin.
bunların yanı sıra van gogh'un kardeşine yazdığı mektuplardan oluşan theo'ya mektuplar adlı kitabı okumanı tavsiye ederim. adam desen konusunu üzerine epeyce kafa patlatmış, nasıl yaklaşman, nasıl bakman konusunda epeyce fikir edinirsin.
iyi çalışmalar dilerim...
- ruhibirbanyo (27.03.12 15:12:05)
1