[]
behzat ç.'nin boktan bir dizi oluşu dedirten önerme
ya aga şimdi biri bana bir desin hele. bu dizide "efsane, türkiyenin en iyisi, dünyada yapılmış en muhteşem dizi" gibi payeler yüklenecek ne var amk?
tamam zaten izleyenlerin çoğu sözlükte popüler olduğu için koyun sürüsü mantığıyla hareket edip izliyor da gerçekten ciddi ciddi beğenip izleyenler neyine ayılıp bayılıyor?
mesajlar, göndermeler, siyasi atıflar, dokunulmayan yerlere dokunması vesaire diyecekler. tamam güzel de aga prodüksiyon diye bir şey yok amına kodumun dizisinde. sik gibi yönetmenlik, yarrağımın kafası gibi dublajlar, dünyanın en boktan müzik kullanımı (müzik kullanımı denilen hadise var ya işte bu dizi de en kötü şekilde nasıl yapılır bu iş onu gösteriyor), dünyanın en iğrenç oyunculukları (başroller dışında, şu yan roller hani. yoldan çevirdikleri adamı oynatıyorlar) adam gibi bir figüran bile koyup oynatamıyorlar.
sokayım sosyal mesajına. "çok sosyal dokundurmalar yapıyor amaaa" diyen adamlar kurtlar vadisini yerden yere vuruyor yapım olarak kötü diyerek. onu da çıkıp prodüksiyon olarak kötü ama hayatın gerçeklerine dokunuyorlar o yüzden çok süper dizi diyenlere bir şey diyemezsin o zaman. kurtlar vadisini savunmuyorum tabi de bu dizinin kurtlar vadisi ya da arka sokaklardan bir farkı yok ki lan onu diyorum. hadi arka sokaklardan sosyal mesaj şeysi yüzünden farkı olsun kurtlar vadisinden hiç yok. sadece başka kutuptalar. aynı bok. gerçek kesit'in biraz daha düzgün senaryoya sahip olanı amk behzat behzat dediğiniz şey.
bok gibi işte amk bir kişi de çıksın ben şu iğrenç dublajlara, iğrenç oyunculara, sik gibi yönetmenliğe, olmayan sinematografiye, dünyanın en boktan müzik kullanımına böyle katlanıyorum desin açıklasın. nasıl açıklayacaksa. sosyal mesaj var ondan katlanabiliyorum bunlara mı diyecek?
oh be rahatladım. tamam sakinim şimdi.
tamam zaten izleyenlerin çoğu sözlükte popüler olduğu için koyun sürüsü mantığıyla hareket edip izliyor da gerçekten ciddi ciddi beğenip izleyenler neyine ayılıp bayılıyor?
mesajlar, göndermeler, siyasi atıflar, dokunulmayan yerlere dokunması vesaire diyecekler. tamam güzel de aga prodüksiyon diye bir şey yok amına kodumun dizisinde. sik gibi yönetmenlik, yarrağımın kafası gibi dublajlar, dünyanın en boktan müzik kullanımı (müzik kullanımı denilen hadise var ya işte bu dizi de en kötü şekilde nasıl yapılır bu iş onu gösteriyor), dünyanın en iğrenç oyunculukları (başroller dışında, şu yan roller hani. yoldan çevirdikleri adamı oynatıyorlar) adam gibi bir figüran bile koyup oynatamıyorlar.
sokayım sosyal mesajına. "çok sosyal dokundurmalar yapıyor amaaa" diyen adamlar kurtlar vadisini yerden yere vuruyor yapım olarak kötü diyerek. onu da çıkıp prodüksiyon olarak kötü ama hayatın gerçeklerine dokunuyorlar o yüzden çok süper dizi diyenlere bir şey diyemezsin o zaman. kurtlar vadisini savunmuyorum tabi de bu dizinin kurtlar vadisi ya da arka sokaklardan bir farkı yok ki lan onu diyorum. hadi arka sokaklardan sosyal mesaj şeysi yüzünden farkı olsun kurtlar vadisinden hiç yok. sadece başka kutuptalar. aynı bok. gerçek kesit'in biraz daha düzgün senaryoya sahip olanı amk behzat behzat dediğiniz şey.
bok gibi işte amk bir kişi de çıksın ben şu iğrenç dublajlara, iğrenç oyunculara, sik gibi yönetmenliğe, olmayan sinematografiye, dünyanın en boktan müzik kullanımına böyle katlanıyorum desin açıklasın. nasıl açıklayacaksa. sosyal mesaj var ondan katlanabiliyorum bunlara mı diyecek?
oh be rahatladım. tamam sakinim şimdi.
sen olayı hiç anlamamışsın :) behzat ç. nin özelliği sosyal mesaj falan değil, onu başka diziler de yapıyor zaman zaman. ha o da var ama asıl meselesi samimiyet. diyaloglar, karakterlerin konuşma tarzı, birbirleriyle ilişkileri vs.
bu sezon bok gibi oldu ve gittikçe de oluyor orası ayrı.
bu sezon bok gibi oldu ve gittikçe de oluyor orası ayrı.
- Demet (27.02.12 17:43:44 ~ 17:52:44)
la adamların dialogları çok taşak bi kere. konuyu monuyu siktir et :)
düzenli izlemiyorum ama denk gelirsem takılıyorum. kafa dağıtmalık.
düzenli izlemiyorum ama denk gelirsem takılıyorum. kafa dağıtmalık.
- 3dillustrator (27.02.12 17:45:12)
ilk sezonu çok iyidi ama 2. sezon izlemeye başlayanlar eleştirilerinde haklılar.. netten izlenecek bir sürü film varken ben de daha fazla vakit harcamıyorum behzat ç'ye.. son 4 bölümdür izlemeyi bıraktım
- inayet prensi (27.02.12 17:48:49)
ilk sezon prodüksiyon yoktu gerçekten, ikinci sezon ise prodüksiyon açısından toparlandı özellikle görüntü yönetmenliği açısından. ben 2. sezonu da seviyorum, ama 1. sezonun hikayeleri oldukça iyiydi. bunun dışında behzat da ekibi de kahraman değil anti-kahramanlar hep, alışıldık değil bu tip samimi, fakat %100 iyi adam olmayanlar. öte yandan oyunculuklar ara ve figüranlarda sıçık ötesi durumda, ama prodüksiyonların beleşe yakına kaçmaları yüzünden yan rollerde de ucuza kaçıyorlar.
müzik kullanımı ilk sezon nispeten iyiydi ikinci sezona göre.
ama kv ve arka sokaklar'la bu diziyi benzetebilmek zor, özellikle yaratılmış karakterler bu iki diziye çok uzaklar. keza senaryo da.
müzik kullanımı ilk sezon nispeten iyiydi ikinci sezona göre.
ama kv ve arka sokaklar'la bu diziyi benzetebilmek zor, özellikle yaratılmış karakterler bu iki diziye çok uzaklar. keza senaryo da.
- madyb (27.02.12 18:02:08)
bi numarası yok bence de. ilk sezon da baktım ama fikrim değişmedi hiç. bu kadar "erkek" dizilerden hoşlanmıyorum zaten. üzgünüm.
- yazaryan (27.02.12 18:06:52)
ana karakterler arası diyaloglar ve ilk sezonun ana hikayesi yani behzat-sule-ercument üçgeni çok iyiydi.. sırf bunlar için izledim.. cinayetler için falan izleyen yoktur zaten bu diziyi..
- partizan (27.02.12 18:11:29)
ben de ilk çıktığında izlemiştim. konu böyle cinayet falan olunca hoşuma gitmişti başta ama aradığım zekayı göremedim. yani bi house'a bak bi behzat ç.'ye. bu kadar sevilip savunulmasının sebebi karakterlerin samimi olması diye düşünüyorum onun dışında bi olayı yok bu dizinin. yalnız değilsin :)
- sle (27.02.12 18:40:28)
partizan+1
bir de ben hiç anlamam görüntü falan filan ama diziyi el kameralarıyla çekiyorlar belki bununla ilgili bir sorun olabilir...
bir de ben hiç anlamam görüntü falan filan ama diziyi el kameralarıyla çekiyorlar belki bununla ilgili bir sorun olabilir...
- Demet (27.02.12 18:51:41)
bence sinematografik açıdan fecaattır diyemeyiz. Neticede bir dizi bu, ne kadar sürede çekildiği ve ne kadar bütçesi olduğu belli. kaldı ki türkiye standartlarında fena değil bence.
yani amerikan dizileri ile karşılaştırmak bence anlamsız. bütçeler inanılmaz farkediyor.
figuran oyuncuların kötülüğü de buna bağlanabilir. parasal işler neticede...
senaryo ise ilk sezon oldukça sağlamdı. Türkiye'de herhangi bir polisiye dizi ile karşılaştırmak bile abes olur senaryo kalitesi açısından. Kaldı ki ABD menşeili dizilerle de rahatlıkla aşık atar senaryosu. ikinci sezon içinse daha erken yorum yapmak için belki. Ama ilk 2 bölümden sonra toparladılar bence.
samimiyet denen şey bir kriter midir; bilemiyorum. neticede bu coğrafyanın gündelik hayatına dair bildik şeyleri görünce insanlar kendilerini değerli hissediyor belki de; ya da örneğin Ankara'yı görünce Ankara'da yaşayanlar mutlu oluyor. yaşadığın kentin dolaşımda olduğunu görmek ve aidiyet duyguları mevzusu.
dizinin erkekliği konusu... işte orası bence karışık biraz. behzat ç. tartışmasının boyunu aşar. dizide erkek bir dil mi var? yoksa var olan gerçekliği/erkekliği mi anlatıyor? bence üzerine düşünülmesi gereken bir şey. erkek dilli bu dizi diye kestirip atamıyorum. öte yandan anti-kahramanın adaleti şiddetle geliyor bir yandan da. ama aslında hakikat de bu. emrah serbes bir röportajında; neden bu yönünü ele alıyoruz demiş. mesela bu adam kariyerist bir adam değil; biraz da ona bakalım. mesela kariyerizm de erkeklikle alakalı teorik açıdan. dediğim gibi tartışmalı bir konu bence.
senaryodan bahsettik ya; replikler cidden kaliteli mizah barındırıyor çoğu zaman. net bir şekilde iyi bir gözlem yeteneğine dayalı. mizah çoğu zaman bu değil midir?
uzattım belki; ama behzat ç. bir ticari iş en nihayetinde. fanı olmanın bir alemi yok. ama öte yandan da iyi bir ticari iş kanımca. kurtlar vadisi, arka sokaklar ile karşılaştırılması bile abes.
yani amerikan dizileri ile karşılaştırmak bence anlamsız. bütçeler inanılmaz farkediyor.
figuran oyuncuların kötülüğü de buna bağlanabilir. parasal işler neticede...
senaryo ise ilk sezon oldukça sağlamdı. Türkiye'de herhangi bir polisiye dizi ile karşılaştırmak bile abes olur senaryo kalitesi açısından. Kaldı ki ABD menşeili dizilerle de rahatlıkla aşık atar senaryosu. ikinci sezon içinse daha erken yorum yapmak için belki. Ama ilk 2 bölümden sonra toparladılar bence.
samimiyet denen şey bir kriter midir; bilemiyorum. neticede bu coğrafyanın gündelik hayatına dair bildik şeyleri görünce insanlar kendilerini değerli hissediyor belki de; ya da örneğin Ankara'yı görünce Ankara'da yaşayanlar mutlu oluyor. yaşadığın kentin dolaşımda olduğunu görmek ve aidiyet duyguları mevzusu.
dizinin erkekliği konusu... işte orası bence karışık biraz. behzat ç. tartışmasının boyunu aşar. dizide erkek bir dil mi var? yoksa var olan gerçekliği/erkekliği mi anlatıyor? bence üzerine düşünülmesi gereken bir şey. erkek dilli bu dizi diye kestirip atamıyorum. öte yandan anti-kahramanın adaleti şiddetle geliyor bir yandan da. ama aslında hakikat de bu. emrah serbes bir röportajında; neden bu yönünü ele alıyoruz demiş. mesela bu adam kariyerist bir adam değil; biraz da ona bakalım. mesela kariyerizm de erkeklikle alakalı teorik açıdan. dediğim gibi tartışmalı bir konu bence.
senaryodan bahsettik ya; replikler cidden kaliteli mizah barındırıyor çoğu zaman. net bir şekilde iyi bir gözlem yeteneğine dayalı. mizah çoğu zaman bu değil midir?
uzattım belki; ama behzat ç. bir ticari iş en nihayetinde. fanı olmanın bir alemi yok. ama öte yandan da iyi bir ticari iş kanımca. kurtlar vadisi, arka sokaklar ile karşılaştırılması bile abes.
- siradan bir adam (27.02.12 19:24:59)
- hmm peki (15.03.12 17:18:26)
insanlar mal işte hacı siktir eyle
- madyb (15.03.12 22:41:45)
1