[]
bu anadolu medeniyetleri kimin atası oluyor ?
türkiye => osmanlı => selçuklu => karahanlık gibi gidiyor ya hani bu çizelge. mö 1000lere kadar götürürüz bunu. keza roma için falan da öyle. ama bu lidyalılar kimin atası ? hititler, frigyalılar kimin atası ? yok mu oldular direk dünyadan sanki onların ademi başka bizim ademimimz başkaymış gibi anlatılıyor bize.
devletler yıkılır, büyür, küçülür. ırklara bakmak lazım sanki
- miucee (30.12.11 22:16:08)
hayır ben öyle bir şey var demiyorum. bize hep ırklara bağlı anlatıldı. ırklara bakılmalı mı bakılmamalı mı bilmem ama bizim bulunduğumuz durumlarda bakılıyor nedense.
- zaraeta (30.12.11 22:19:25)
sonradan gelen kavimlerin etkisi altında asimile olmuş olabilirler.
bazı kürtler, medler, asurlular gibi mezopotamya coğrafyasında yaşamış halkları sahiplenir, ataları olarak kabul eder.
cumhuriyetin kuruluş döneminde sümerlerin türk olup olmadığı da tartışılmış.
bazı kürtler, medler, asurlular gibi mezopotamya coğrafyasında yaşamış halkları sahiplenir, ataları olarak kabul eder.
cumhuriyetin kuruluş döneminde sümerlerin türk olup olmadığı da tartışılmış.
- g7mor (30.12.11 22:31:30)
bulundugumuz durum ve yer nedir, ayni midir farkli midir bilemiyorum, kim size neyi nasil anlatiyor hic bilmiyorum hatta kafam karisti ortam hakkinda ama degisik cografyalardan 50-100 bin kisi (ki o da max sayi, yoksa o kadar ati beraber otlatacak bir yer yok) her 1000 yilda bir gelip 1-2 milyonluk nufusun etnik kimligini tumuyle kendilerininkine degistiremiyordu en son baktigimda, bu nedenle hepsi bizim atamiz, karisiyoruz guzellesiyoruz, bence. (buradan sonrasi geyik.)
haplogroup haritalari var bu konuda, kimin atalari nerelerden gelmis yolda nerelere ugramis rahatlikla gorulebilir. olay daha cok politik, bence, yani milliyet bir ufak ve guclu grubun ekonomik amacina ulasmak icin cogunlugun uzerinde kullandigi bir arac. ve insanlarin vatandasi oldugu ulke ile aralarindaki bag ozgurluk, duzen, kural ve sistem ihtiyaci ile alakali, birisinin bu duzeni aleyhe bozmasi da milliyetten bagimsiz olarak savunma gerektirmeli. ha oyle olmuyor ne yazik ki ama ne yapalim herkes ayni sekilde dusunmek zorunda degil, kimse cocugunun devlet butcesinin yirmi sene sonraki halini duzeltmek icin oldugunu kabullenemez, daha ulvi bir amac oldugu dusundurulmeli.. bu baglamda frigler, hititler falan da arazi olmadi, yoksa her gelen, devlet yikan orada takilan elemanlari kesip gitseydi vergi verecek arazi isletecek adam kalmazdi.
ayrica devlet kuracaksan nesillerle devami icin bir ortak nokta bulunmasi lazim, ben niye gelip sana vergi vereyim de semih'inkine vermeyim, yani bir sekilde bana satarsan bir aidiyeti birligi, inanci, devam ettiririm ismini tarzi bir durum da soz konusu. bu acidan bakarsak da, lidyalilar da marseille'dekilerin atasi diyebiliriz ama gittikleri yerde o sirada yeterli cogunluga ulasmadiklarindan sadece gemilerinden kuma biraktiklari bir kac sarap kufesi ve ateslerini sondurmeme gelenegi ile coktan avrupa genleriyle karismis kisiler tarafindan kulturel miraslarini yasatiyorlar. ha bundan bir kac yuz sene sonra fransizlarin manisada bir menfaatleri olursa hepimiz lidyali da cikabiliriz, belli olmaz. onun disinda gercek bir fark araniyorsa olay mitochondriada gizli, ve o da sadece anne tarafini gosterir.
bence sonucta kendini nasil hissediyorsan oylesin, herkesin ademi senin ademin, ben dionysos un torunu olarak gormekteyim su esnada kendimi ama yarin alparslan'in soyundan olacagim mesela. pazar gunu de buyuk buyuk babam antipope laurentius.
haplogroup haritalari var bu konuda, kimin atalari nerelerden gelmis yolda nerelere ugramis rahatlikla gorulebilir. olay daha cok politik, bence, yani milliyet bir ufak ve guclu grubun ekonomik amacina ulasmak icin cogunlugun uzerinde kullandigi bir arac. ve insanlarin vatandasi oldugu ulke ile aralarindaki bag ozgurluk, duzen, kural ve sistem ihtiyaci ile alakali, birisinin bu duzeni aleyhe bozmasi da milliyetten bagimsiz olarak savunma gerektirmeli. ha oyle olmuyor ne yazik ki ama ne yapalim herkes ayni sekilde dusunmek zorunda degil, kimse cocugunun devlet butcesinin yirmi sene sonraki halini duzeltmek icin oldugunu kabullenemez, daha ulvi bir amac oldugu dusundurulmeli.. bu baglamda frigler, hititler falan da arazi olmadi, yoksa her gelen, devlet yikan orada takilan elemanlari kesip gitseydi vergi verecek arazi isletecek adam kalmazdi.
ayrica devlet kuracaksan nesillerle devami icin bir ortak nokta bulunmasi lazim, ben niye gelip sana vergi vereyim de semih'inkine vermeyim, yani bir sekilde bana satarsan bir aidiyeti birligi, inanci, devam ettiririm ismini tarzi bir durum da soz konusu. bu acidan bakarsak da, lidyalilar da marseille'dekilerin atasi diyebiliriz ama gittikleri yerde o sirada yeterli cogunluga ulasmadiklarindan sadece gemilerinden kuma biraktiklari bir kac sarap kufesi ve ateslerini sondurmeme gelenegi ile coktan avrupa genleriyle karismis kisiler tarafindan kulturel miraslarini yasatiyorlar. ha bundan bir kac yuz sene sonra fransizlarin manisada bir menfaatleri olursa hepimiz lidyali da cikabiliriz, belli olmaz. onun disinda gercek bir fark araniyorsa olay mitochondriada gizli, ve o da sadece anne tarafini gosterir.
bence sonucta kendini nasil hissediyorsan oylesin, herkesin ademi senin ademin, ben dionysos un torunu olarak gormekteyim su esnada kendimi ama yarin alparslan'in soyundan olacagim mesela. pazar gunu de buyuk buyuk babam antipope laurentius.
- bunubenyazdim (30.12.11 22:48:59)
bugün türkiye'de yaşayanların atası. bugün türkiye'de yaşayanlara bakın, orta asya'dan gelenlere mi daha çok benziyorlar yoksa ermenilere, yunanlılara mı? orta asya'dan gelenlerle hepsi karışıp kaynaşmış işte. bu konuyla ilgili genetik araştırmalar da vardı. ege'de bir köy civarındaki kalıntılardan bulunan kemikler üzerinde dna testi yapıyorlar, oradaki köylülerin ataları çıkıyor adamlar.
- microfiction (30.12.11 22:56:37)
1