[]
başörtüsü - kur'an (?)
saygıdeğer saygıdeğerler,
efendim -klasik bir soru farkındayım; ama- kur'an'da kadınlara saçlarını örtmek var mıdır? varsa nerede geçmektedir?
not: işin gerçeğini öğrenmek için sormaktayım, bir art niyetim yok... saçı örtmek gerçekse uygulanması yönünde kararlar alıp konuşacağım; değilse boş olduğu hakkında...
efendim -klasik bir soru farkındayım; ama- kur'an'da kadınlara saçlarını örtmek var mıdır? varsa nerede geçmektedir?
not: işin gerçeğini öğrenmek için sormaktayım, bir art niyetim yok... saçı örtmek gerçekse uygulanması yönünde kararlar alıp konuşacağım; değilse boş olduğu hakkında...
bildiğim kadarıyla saçını ört falan şeklinde değildir durum. mahrem yerlerini örtmekten ibarettir.
- popcu sevgilisiolan rockci (06.06.11 19:53:51)
buradaki linklerden bakabilirsiniz:
www.kuranmeali.com
Örtünme (Tesettür) 24/30, 24/31, 24/60, 33/32, 33/33, 33/53, 33/55, 33/59,
Örtünmek (Elbise Giymek) 7/26, 7/27, 7/31, 7/32,
www.kuranmeali.com
Örtünme (Tesettür) 24/30, 24/31, 24/60, 33/32, 33/33, 33/53, 33/55, 33/59,
Örtünmek (Elbise Giymek) 7/26, 7/27, 7/31, 7/32,
- magara adami (06.06.11 19:55:39)
erkeğin gördüğünde erekte olabileceği yerleri ört.
ha kıldan tüyden nasıl uyarılıyorsak artık...
ha kıldan tüyden nasıl uyarılıyorsak artık...
- benlik bu kadar (06.06.11 19:57:32)
ozellikle bas ortusu ile ilgili olanlar soyle:
Nûr Suresi 31. ayet
Mümin kadınlara da söyle: Gözlerini (harama bakmaktan) korusunlar; namus ve iffetlerini esirgesinler. Görünen kısımları müstesna olmak üzere, zinetlerini teşhir etmesinler. Baş örtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler. Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendi kadınları (mümin kadınlar), ellerinin altında bulunanlar (köleleri), erkeklerden, ailenin kadınına şehvet duymayan hizmetçi vb. tabi kimseler, yahut henüz kadınların gizli kadınlık hususiyetlerinin farkında olmayan çocuklardan başkasına zinetlerini göstermesinler. Gizlemekte oldukları zinetleri anlaşılsın diye ayaklarını yere vurmasınlar (Dikkatleri üzerine çekecek tarzda yürümesinler). Ey müminler! Hep birden Allah'a tevbe ediniz ki kurtuluşa eresiniz.
Ahzâb Suresi 59. ayet
Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına (bir ihtiyaç için dışarı çıktıkları zaman) dış örtülerini üstlerine almalarını söyle. Onların tanınması ve incitilmemesi için en elverişli olan budur. Allah bağışlayandır, esirgeyendir.
Ahzâb Suresi 33. ayet
Evlerinizde oturun, eski cahiliye adetinde olduğu gibi açılıp saçılmayın. Namazı kılın, zekatı verin, Allah'a ve Resulüne itaat edin. Ey Ehl-i Beyt! Allah sizden, sadece günahı gidermek ve sizi tertemiz yapmak istiyor.
A’râf Suresi 27. ayet
Ey Âdem oğulları! Şeytan, ana-babanızı, ayıp yerlerini kendilerine göstermek için elbiselerini soyarak cennetten çıkardığı gibi sizi de aldatmasın. Çünkü o ve yandaşları, sizin onları göremeyeceğiniz yerden sizi görürler. Şüphesiz biz şeytanları, inanmayanların dostları kıldık.
Nûr Suresi 31. ayet
Mümin kadınlara da söyle: Gözlerini (harama bakmaktan) korusunlar; namus ve iffetlerini esirgesinler. Görünen kısımları müstesna olmak üzere, zinetlerini teşhir etmesinler. Baş örtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler. Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendi kadınları (mümin kadınlar), ellerinin altında bulunanlar (köleleri), erkeklerden, ailenin kadınına şehvet duymayan hizmetçi vb. tabi kimseler, yahut henüz kadınların gizli kadınlık hususiyetlerinin farkında olmayan çocuklardan başkasına zinetlerini göstermesinler. Gizlemekte oldukları zinetleri anlaşılsın diye ayaklarını yere vurmasınlar (Dikkatleri üzerine çekecek tarzda yürümesinler). Ey müminler! Hep birden Allah'a tevbe ediniz ki kurtuluşa eresiniz.
Ahzâb Suresi 59. ayet
Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına (bir ihtiyaç için dışarı çıktıkları zaman) dış örtülerini üstlerine almalarını söyle. Onların tanınması ve incitilmemesi için en elverişli olan budur. Allah bağışlayandır, esirgeyendir.
Ahzâb Suresi 33. ayet
Evlerinizde oturun, eski cahiliye adetinde olduğu gibi açılıp saçılmayın. Namazı kılın, zekatı verin, Allah'a ve Resulüne itaat edin. Ey Ehl-i Beyt! Allah sizden, sadece günahı gidermek ve sizi tertemiz yapmak istiyor.
A’râf Suresi 27. ayet
Ey Âdem oğulları! Şeytan, ana-babanızı, ayıp yerlerini kendilerine göstermek için elbiselerini soyarak cennetten çıkardığı gibi sizi de aldatmasın. Çünkü o ve yandaşları, sizin onları göremeyeceğiniz yerden sizi görürler. Şüphesiz biz şeytanları, inanmayanların dostları kıldık.
- magara adami (06.06.11 20:04:59)
NGC nin Kuran belgeseli var iki saatlik. Onu izle, çok eski bi kuran bulmuşlardı, cami resimleri falan vardı, birde başörtüsünü incelediler, o zmanın arapçasıyla yorumlanınca bekaretinizi koruyun gibi birşey çıkıyodu ortaya.
- benlik bu kadar (06.06.11 20:07:11)
buradan; kuran'da saçı örtmek yok çıkıyor sanki?
"işte bak bu cümle kadınlar saçını örtmeli diyor" diyecek birisi yok sanırım.
"işte bak bu cümle kadınlar saçını örtmeli diyor" diyecek birisi yok sanırım.
- merdümgiriz... (06.06.11 20:37:18)
magara adamının yazdıklarını okumaya mı üşendiniz acaba
"Baş örtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler."
e böyle diyormuş ya hala altına böyle bişey çıkmıyor diyorsunuz
"Baş örtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler."
e böyle diyormuş ya hala altına böyle bişey çıkmıyor diyorsunuz
- snp_kubra (06.06.11 20:48:00)
Başörtüsü erkek tahrik olmasın diye değildir. Bu çok sığ bir düşünce. İslamda hiçbir şey bu şekilde hesaplanmaz. Oruç Allah istedi diye tutulur, namaz O istedi diye kılınır, başörtüsü O istedi diye örtülür. Zaten bunun için 'inanç' diyoruz. Yoksa mantık aramaya çalışmak bir noktadan sonra kaytarmak için sebep aramaya dönüşüyor.
Bir diğer husus, Kur'an ile ilgili şöyle yanlış bir algı var. 'Kur'an da yazıyor mu bu?' sıkça duyduğumuz bir cümle. Eğer Kur'an öyle bir kitap olsaydı insanların neler yapıp neler yapmayacağını listelerdi, mesela:
madde 1: içki içme, madde 2: oruç tut vs... O zaman şu an olan kütüphaneler dolusu tefsire gerek kalmazdı. Halbu ki Kur'an böyle bir kitap değil, inanan birinin bu şekilde bir yaklaşım içinde olması da onu yanlışa götürür.
Kur'an ile birlikte ilk başta sünnet sonrasında tefsirler vs. incelenmeli.
Neyse sorunuz bu değildi zaten. Magara adamı yazmış gerekli ayetleri.
Bir diğer husus, Kur'an ile ilgili şöyle yanlış bir algı var. 'Kur'an da yazıyor mu bu?' sıkça duyduğumuz bir cümle. Eğer Kur'an öyle bir kitap olsaydı insanların neler yapıp neler yapmayacağını listelerdi, mesela:
madde 1: içki içme, madde 2: oruç tut vs... O zaman şu an olan kütüphaneler dolusu tefsire gerek kalmazdı. Halbu ki Kur'an böyle bir kitap değil, inanan birinin bu şekilde bir yaklaşım içinde olması da onu yanlışa götürür.
Kur'an ile birlikte ilk başta sünnet sonrasında tefsirler vs. incelenmeli.
Neyse sorunuz bu değildi zaten. Magara adamı yazmış gerekli ayetleri.
- johan sebastian (06.06.11 20:52:27)
@snp_kubra,
al bak bi';
www.hurriyet.com.tr
@johan sebastian,
cevap işin teşekkür ederim; ama "yuh be hoca"
hacı, soyun emevilerden falan mı gelmekte?
al bak bi';
www.hurriyet.com.tr
@johan sebastian,
cevap işin teşekkür ederim; ama "yuh be hoca"
hacı, soyun emevilerden falan mı gelmekte?
- merdümgiriz... (06.06.11 21:28:43)
mealleri, kelimelerin yanlis veya dogru cevrilmesini tartismaya cok gerek yok.
nur/31'de "konsept" olarak, kadinin, "süs" olarak gorulebilecek kisimlarinin, helali olmayan erkeklere karsi ortulmesi gerektigi soyleniyor.
kadinin sacinin "süs" oldugu da cok tartisma goturecek bir durum degil. ornegin eksi sozluk'ten bir ornekteki istatistiklere bakabiliriz:
www.eksisozluk.com
edit: link calismiyor ama bu baslikta "saç" kelimesini arayin...
nur/31'de "konsept" olarak, kadinin, "süs" olarak gorulebilecek kisimlarinin, helali olmayan erkeklere karsi ortulmesi gerektigi soyleniyor.
kadinin sacinin "süs" oldugu da cok tartisma goturecek bir durum degil. ornegin eksi sozluk'ten bir ornekteki istatistiklere bakabiliriz:
www.eksisozluk.com
edit: link calismiyor ama bu baslikta "saç" kelimesini arayin...
- magara adami (06.06.11 21:42:18 ~ 21:45:31)
@magara adami,
"süs" mü? nerden çıkarttın şimdi "konsept olarak; kadinin, "süs" olarak gorulebilecek kisimlarinin, helali olmayan erkeklere karsi ortulmesi gerektigi soyleniyor."u?
"süs olarak görünen kısımları..." çok garipmiş.
senin "süs olarak görünen kısımları..." mantığına uyan bir örnek vereyim o zaman; aynı başkılta "el"i ara.
"süs" mü? nerden çıkarttın şimdi "konsept olarak; kadinin, "süs" olarak gorulebilecek kisimlarinin, helali olmayan erkeklere karsi ortulmesi gerektigi soyleniyor."u?
"süs olarak görünen kısımları..." çok garipmiş.
senin "süs olarak görünen kısımları..." mantığına uyan bir örnek vereyim o zaman; aynı başkılta "el"i ara.
- merdümgiriz... (06.06.11 21:54:10)
ayet gayet acik:
"Görünen kısımları müstesna olmak üzere, zinetlerini teşhir etmesinler."
yani diyor ki "istisnai sekilde gorunen bir yerlerin olabilir ama, sen orani burani (zinet=ziynet=süs) mumkun oldugunca gosterme."
sus derken kupelerini gosterme demiyor herhalde. kime gore neye gore sus?
"Gizlemekte oldukları zinetleri anlaşılsın diye ayaklarını yere vurmasınlar"
yani diyor ki: "hatta kapattigin yerler (ki burda kalcadan bahsediyor olsa gerek) hareket ederken belli olmasin diye de kivirmadan yuru."
zaten, Ahzâb/59'a bakarsak, o "dış örtü" denilen sey de carsaf olsa gerek.
daha abartacak olursak, "mumkunse evden pek cikmayin" temali da ayetler var.
uygulanmasi yonunde kararlari kimin icin aliyorsunuz anlamadim ama, "ortunmek aslinda kuranda yok, bunlar hep siyasi guclerin uydurmasi" demek de dogru olmaz. konu islam ve kurallari ise bu isin kitabi var, acip okumak lazim.
tabii butun kurallara uyulmali midir, bu kurallarin ne kadarina uyan ne kadar musluman olur, coguna uymayan ama inaniyorum diyen munafik olur mu, bunun kararini vermek kime duser bilmiyorum. en azindan bana dusmez.
inanan ama basi acik, veya inanan ama alkol kullanan, inanan ama zina yapan, yalan soyleyen, kotuluk yapan, harama el uzatan bir dolu insan var.
konunun uzmani asla degilim ama; "inancin gereklerini yerine getirmek" bambaska bir konu.
"ben yuzde yuz musluman olmak istiyorum, inancimin gereklerinden yerine getirmedigim hic bir sey kalmasin" diyen insan, zaten basini da orter. kitabin cevirisi acik degilse bile, herhalde en uc durumu dusunup ona gore hareket edilmeli.
el orneginiz icin soyluyorum, eldiven kullanan turbanli kadinlar da var.
evet.
"Görünen kısımları müstesna olmak üzere, zinetlerini teşhir etmesinler."
yani diyor ki "istisnai sekilde gorunen bir yerlerin olabilir ama, sen orani burani (zinet=ziynet=süs) mumkun oldugunca gosterme."
sus derken kupelerini gosterme demiyor herhalde. kime gore neye gore sus?
"Gizlemekte oldukları zinetleri anlaşılsın diye ayaklarını yere vurmasınlar"
yani diyor ki: "hatta kapattigin yerler (ki burda kalcadan bahsediyor olsa gerek) hareket ederken belli olmasin diye de kivirmadan yuru."
zaten, Ahzâb/59'a bakarsak, o "dış örtü" denilen sey de carsaf olsa gerek.
daha abartacak olursak, "mumkunse evden pek cikmayin" temali da ayetler var.
uygulanmasi yonunde kararlari kimin icin aliyorsunuz anlamadim ama, "ortunmek aslinda kuranda yok, bunlar hep siyasi guclerin uydurmasi" demek de dogru olmaz. konu islam ve kurallari ise bu isin kitabi var, acip okumak lazim.
tabii butun kurallara uyulmali midir, bu kurallarin ne kadarina uyan ne kadar musluman olur, coguna uymayan ama inaniyorum diyen munafik olur mu, bunun kararini vermek kime duser bilmiyorum. en azindan bana dusmez.
inanan ama basi acik, veya inanan ama alkol kullanan, inanan ama zina yapan, yalan soyleyen, kotuluk yapan, harama el uzatan bir dolu insan var.
konunun uzmani asla degilim ama; "inancin gereklerini yerine getirmek" bambaska bir konu.
"ben yuzde yuz musluman olmak istiyorum, inancimin gereklerinden yerine getirmedigim hic bir sey kalmasin" diyen insan, zaten basini da orter. kitabin cevirisi acik degilse bile, herhalde en uc durumu dusunup ona gore hareket edilmeli.
el orneginiz icin soyluyorum, eldiven kullanan turbanli kadinlar da var.
evet.
- magara adami (06.06.11 22:11:06)
saçın örtülmesi gerektiği kesinlik içeren bir şekilde kelime telaffuz edilerek yer almamaktadır. magara adamının alıntıladığı nur suresi 31. ayette geçen baş örtüleri kısmı birebir çeviriden değil yorumdan kaynaklanmaktadır. diyanet olsun, elmalılı olsun başörtüsü yorumuyla bu ayeti çevirirken; abdülbaki gölpınarlı, edip yüksel örtüleri, yaşar nuri opsiyonel bir şekilde örtüleri/başörtüleri şekilde çevirmişler. baskın görüş başörtüleri şeklinde, doğrunun ne olacağı tam kesinlik içermeyen bir ifadede olay tamamen sizin referans kabul ettiklerinize bağlı. kendiniz incelemek isterseniz:
www.kuranmeali.com
www.kuranmeali.com
- biraz huzur (06.06.11 22:27:09)
Bir yerde bir yanlış var. Nur suresinde başörtülerini değil, örtülerini göğüs yırtmaçlarının üstüne vursunlar yazar. Kullanılan sözcük orada örtüdür. Masa örtüsü için de yatak örtüsü için de kullanılan örtü yani. Ki bu 31. ayetin ve Nur suresinin indiriliş sebebi ve surenin bağlamı dahilinde değerlendirildiğinde çok daha mantıklıdır. Orada peygamber döneminde baskı gören mümin kadınların kendilerini ulu orta belli edip tehlikelere maruz kalmamalarından söz ediyor. Bu sebeple de ziynetlerini örtmelerini söylüyor. Göğüs yırtmacı da zinetlerin bulunduğu temel yerdir. Sözcüğü başörtüsü diye tercüme edenler yanlış etmekteler. Bir ayet, sure vb. yorumlanıp tefsir edilirken cımbızla tek bir cümlecik çekilip bakılmaz.
Ziynet, takı demektir. topukları yere vurunca ziynetler şangırdar. Hele ki o dönemde kullanılan kolyeler, halhallar vb. düşünülünce. Ayrıca görünen kısımlar müstesna olmak üzere ziynetlerini teşhir etmesinler ne demektir? Eğer bunu vücut güzellikleri olarak yorumlarsak saçmasapan bir anlam çıkıyor. Ziynetin gerçek anlamı olan süs takısı anlamında yorumlayınca her şey anlaşılıyor. Zaten surede de dediğim gibi müslümanların baskı görmesinden vb. söz edilmektedir.
Ziynet, takı demektir. topukları yere vurunca ziynetler şangırdar. Hele ki o dönemde kullanılan kolyeler, halhallar vb. düşünülünce. Ayrıca görünen kısımlar müstesna olmak üzere ziynetlerini teşhir etmesinler ne demektir? Eğer bunu vücut güzellikleri olarak yorumlarsak saçmasapan bir anlam çıkıyor. Ziynetin gerçek anlamı olan süs takısı anlamında yorumlayınca her şey anlaşılıyor. Zaten surede de dediğim gibi müslümanların baskı görmesinden vb. söz edilmektedir.
- microfiction (06.06.11 22:45:51 ~ 22:55:22)
mürdümgiriz, neden öyle dediniz ki? :)
Microfiction haklı, o ayette direkt başörtüsü diye geçmiyor; örtü yahut ona benzer bir kelime olarka geçiyor. Ama kastedilen şey nevresim takımı değil elbette.
Bir de bakın, söylemek istediğim verilen cevaplarda açıkça görülüyor. Kur'an bir beklentiyle okumaktan dolayı herkes istediği noktaya çekebiliyor. Bu nedenle sünnet ve tefsirler önemli işte. Yoksa, evet ihtilaflı konular var. Çok büyük islam alimlerinin farklı yorumları var. Kaldı ki mezhep dediğimiz farklı yorumlar var, ama buralardaki en ufak yorum farklılıklarını bile alimler cilt cilt kitaplar yazarak, ehli sünnet temeline dayandırarak açıklamışlar. Orda aslında şunu demek istiyor gibi birşeyler söylemek bizim gibileri çok aşar. Sofi'nin Dünyası değil nihayetinde mevzu.
Microfiction haklı, o ayette direkt başörtüsü diye geçmiyor; örtü yahut ona benzer bir kelime olarka geçiyor. Ama kastedilen şey nevresim takımı değil elbette.
Bir de bakın, söylemek istediğim verilen cevaplarda açıkça görülüyor. Kur'an bir beklentiyle okumaktan dolayı herkes istediği noktaya çekebiliyor. Bu nedenle sünnet ve tefsirler önemli işte. Yoksa, evet ihtilaflı konular var. Çok büyük islam alimlerinin farklı yorumları var. Kaldı ki mezhep dediğimiz farklı yorumlar var, ama buralardaki en ufak yorum farklılıklarını bile alimler cilt cilt kitaplar yazarak, ehli sünnet temeline dayandırarak açıklamışlar. Orda aslında şunu demek istiyor gibi birşeyler söylemek bizim gibileri çok aşar. Sofi'nin Dünyası değil nihayetinde mevzu.
- johan sebastian (06.06.11 22:58:35)
Microfiction,
Ziynet sadece takı anlamına gelmiyor. Mesela sakal da erkeğin ziyneti'dir gibi bir ibare vardı (kaynağına bakıyorum, bulup eklemeye çalışacağım. O halde ziynet takının yanında; güzel gösteren, süs gibi manalara da geliyor olabilir- ki sakal erkeğin ziyneti ise kadın için de bu tür birşeyden söz edilebilir heralde.
Yine de bu söylediğimi araştırmam gerek, net birşeymiş gibi söyleyemem.
Ziynet sadece takı anlamına gelmiyor. Mesela sakal da erkeğin ziyneti'dir gibi bir ibare vardı (kaynağına bakıyorum, bulup eklemeye çalışacağım. O halde ziynet takının yanında; güzel gösteren, süs gibi manalara da geliyor olabilir- ki sakal erkeğin ziyneti ise kadın için de bu tür birşeyden söz edilebilir heralde.
Yine de bu söylediğimi araştırmam gerek, net birşeymiş gibi söyleyemem.
- johan sebastian (06.06.11 23:03:58 ~ 23:09:35)
bir de şu var, kastedilen, "baş örtüsü" değil, örtü diyelim. örtü, bir şeyin üzerine örtülür benim bildiğim.
yani aşağıdan yakaya kadar örtülen bir örtü, yine garip oluyor. bir şekilde yine yukarıdan aşağı örtülmesi lazım. yakanın yukarısında da, "baş" var.
tabii, johan sebastian'ın dediği gibi önemli olan yorumdur. yoruma açıksa bu da bir yorumdur :)
yani aşağıdan yakaya kadar örtülen bir örtü, yine garip oluyor. bir şekilde yine yukarıdan aşağı örtülmesi lazım. yakanın yukarısında da, "baş" var.
tabii, johan sebastian'ın dediği gibi önemli olan yorumdur. yoruma açıksa bu da bir yorumdur :)
- magara adami (06.06.11 23:26:35)
kadınlarımızın dışarıda mahrem bölgelerinin görünmemesi ve diğer er bireyler tarafından dikkat çekmemesi için vücutlarını örtmeleri gerekmektedir. Ayaklarını yere vurmaması gerektiği (ki bunu yeni gördüm), vücut hatları diğerleri için çekici bulunabileceği, hatta ve hatta tecavüz sebebi oluşturabileceği için kapatmak zorundasınız. bildiğim kadar, okunulanı yorumlamaya çalışınca bunlar çıkıyo.(Sığlığın dibine vurmak bu olsa gerek heralde?)
Ha tabi birde yasak kılınılmış yasaktır, sorgulanılması, düşünülmemesi gerek diyenlerde ulemadır. Doğrudur.
Ha tabi birde yasak kılınılmış yasaktır, sorgulanılması, düşünülmemesi gerek diyenlerde ulemadır. Doğrudur.
- benlik bu kadar (07.06.11 13:19:02)
@benlik bu kadar:
tecavuzle, tahrikle konunun alakasi yok.
"helal" yani es olmayan, ama potansiyel olarak nikah dusebilecek, yani yakin akraba olmayan bir erkegin, kadinin vucudunu gormesi, veya kadinin gorulmesine musaade etmesi, "haram"dir.
inanan insanin da "niye haram?" diye sorgulamasi yanlistir.
mesele bundan ibaret.
tecavuzle, tahrikle konunun alakasi yok.
"helal" yani es olmayan, ama potansiyel olarak nikah dusebilecek, yani yakin akraba olmayan bir erkegin, kadinin vucudunu gormesi, veya kadinin gorulmesine musaade etmesi, "haram"dir.
inanan insanin da "niye haram?" diye sorgulamasi yanlistir.
mesele bundan ibaret.
- magara adami (07.06.11 13:45:53)
1