[]
Neden bu kadar cok savas filmi ve belgeseli var?
Ozellikle 2. dunya savasi filmleri/belgeselleri neden bu kadar coktur? Bunlari takip edenler cok ki adamlar da cekiyor surekli diyeceksiniz muhtemelen; ama izleyenler bikmiyor mu hep ayni seyleri gormekten? normandiya, berlin ve hirosima ucgeninde donup duruyor hepsi. ben mi cok zevksizim bilemedim.
Aynı şey bir ara oyunlarda da vardı. nereye baksan yok dünya savaşları yok vietnam falan.. Konu ilgi çekici olduğundan böyle büyük ihtimal. Yapımcılar tutulduğunu bildiğinden her ben de çekicem diyene hadi çek diyorlardır belki. Zevkle alakası yok be.
- inugard (24.11.10 22:24:36)
Bu işleri sevenler bıkmıyor. Özellikle II. Dünya Savaşı delisi dolu ortalık. Sırf fizikçilerden aklıma hemen iki isim geldi. Biri yıl yıl harita üzerinde nerede ne oldu, tüm detaylarıyla anlatabilecek derecede biliyor.
- sourlemonade (24.11.10 22:31:10)
Şöyle düşün, bu filmler (genelde) amerika için çekiliyor, kim sence böyle bol aksiyonlu ve para yatırılmış kurtuluş savaşı filmlerine türkiye'de yeter der? Sürekli adamların gururu okşanıyor işte.
- edip (24.11.10 22:32:54)
Takip edenlerin çok olmasını o dönemi yaşamış insanlardan hala hayatta olanlara ve onların hikayeleri ile büyümüş bir sonraki kuşaktan insanların bolluğuna bağladım ben. Sadece bir insan yaşamı kadar uzakta olması aslında ne kadar yakın olduğunu gösteriyor bence. Ayrıca tabi ki aralarında çok güzel film, belgesel, kitap bulunmasına rağmen, yarısından çoğu sıkıcılıktan öteye gitmiyor bence.
- reliable (24.11.10 22:36:53)
siyaset bilimi sosyoloji psikoloji uluslararasi iliskiler vb. disiplinler icin ikinci dunya savasinin getirdigi donusum cok onemli, bir de olayin etki alani cok buyuk bu yuzden surekli ortaya cikan yeni belgelerle yeni yeni seyler aydinliga cikiyor.
- inexplicable (24.11.10 22:55:04)
bir yabancilastirma unsuru olarak tarihsel filmler sıklıkla kullanılır, yani bu dönemin dertlerini, meselelerini, sorunlarını tarihte paralel kurgularla anlatır yönetmen yazar, sen de aaaaa demek o zaman öyleymis aha simdi de böyle olmus dersin (bir er ryan i kurtarmak mesela bush doctrine i olmadan, AB-ABD zıtlasmasi olmadan anlasilabilir mi, hayır) bu sebeple ikinci dünya savasi seyrediyorken 2010 senesinde oldugumuzu ve bu dönemden bakarak ancak o dönemi algıladigimizi unutmayalim, fredrick jameson gibi historicize ! historicize ! diye ic sesimizle bagiralim.
bir de tabii genre sinemasi acisindan her dönem belli filmler moda oluyor, aynı konuyu cok baska anlatacakken ikinci dünya savasi ortaminda anlatiyorsun, dönemin ruhuna uymus oluyor. atonement ya da the reader mesela ayni özü koruyarak bilimkurgu da olabilirdi, fantastik kurgu da. hikaye dönemin önüne geciyor bazen, ayni hikaye farkli bicimlerde ama ayni özle anlatilabiliyor.
bir de tabii genre sinemasi acisindan her dönem belli filmler moda oluyor, aynı konuyu cok baska anlatacakken ikinci dünya savasi ortaminda anlatiyorsun, dönemin ruhuna uymus oluyor. atonement ya da the reader mesela ayni özü koruyarak bilimkurgu da olabilirdi, fantastik kurgu da. hikaye dönemin önüne geciyor bazen, ayni hikaye farkli bicimlerde ama ayni özle anlatilabiliyor.
- atmacaged (25.11.10 00:02:23)
film oyun konusunu anladım da belgesel neden olmasın? belgeselin amacı ne?
- richthofen (25.11.10 00:20:46)
amınakodumun insanlığı savaşmaktan bıkmadığı için.
- vincenzo (25.11.10 01:27:08)
belgesel için de yeni tarihcilik / docufiction / new journalism anahtar kelimelerine bakmak gerekiyor.
- atmacaged (25.11.10 17:40:53)
1