[]
İmam Ali Kimdir? Bu sözünün açıklaması nasıldır?
merhabalar. "İmtihan üç şeydir: Kadını sevmek ki bu şeytanın kılıcıdır; ŞARAP içmek ki bu da şeytanın tuzağıdır; dirhem ve dinarı sevmek ki bu da şeytanın okudur. Her kim kadınları severse, hayatından nasiplenemez; her kim (alkollü) içecekleri severse, cennet kendisine haram olur ve her kimde dirhem ve dinarı severse, dünyanın kulu olur." böyle bir sözüne denk geldim. burada takıldığım birkaç söz var.
"Kadını sevmek ki bu şeytanın kılıcıdır", "Her kim kadınları severse, hayatından nasiplenemez". bu sözlerin başka bir açıklaması var mıdır, yani cımbızlanmış sözler midir yoksa gerçekten bu görüşte midir? eğer bu görüşteyse nasıl bu kadar önemli biri olarak görülüyor? çünkü kuran-ı kerim'de kadınlar hakkında böyle küçük düşürücü bir şey yazmamakta tam tersine eşitlikten söz edilmekte.
bunun dışında bu "imam"lar kimlerdir? ne geçerlilikleri vardır bu kimselerin görüşlerinin? ben kuran ve sünnetler dışındaki görüş ve yorumlara pek itibar etmeyen biriyim. sonuçta allah herkesin okuyup anlaması için kuran'ı ve elçi olarak da hz. muhammed'i göndermiş. okuyup anlamaya çalışınca da çoğu yorumun pek de doğru olmadığını, insanların kendi çıkarlarına uydurmaya çalıştığını görüyorum net bir biçimde. siz ne düşünüyorsunuz imamlar ve hadisler vs. hakkında?
not: şimdiden uyarayım, dalga geçmek ya da hala inananlar var mı tarzında saçma sapan yorumlarla inancımla alay edecek olanlar varsa buraya kadar okudukları için teşekkür eder, yorum yazıp kendilerini yormamalarını dilerim.
"Kadını sevmek ki bu şeytanın kılıcıdır", "Her kim kadınları severse, hayatından nasiplenemez". bu sözlerin başka bir açıklaması var mıdır, yani cımbızlanmış sözler midir yoksa gerçekten bu görüşte midir? eğer bu görüşteyse nasıl bu kadar önemli biri olarak görülüyor? çünkü kuran-ı kerim'de kadınlar hakkında böyle küçük düşürücü bir şey yazmamakta tam tersine eşitlikten söz edilmekte.
bunun dışında bu "imam"lar kimlerdir? ne geçerlilikleri vardır bu kimselerin görüşlerinin? ben kuran ve sünnetler dışındaki görüş ve yorumlara pek itibar etmeyen biriyim. sonuçta allah herkesin okuyup anlaması için kuran'ı ve elçi olarak da hz. muhammed'i göndermiş. okuyup anlamaya çalışınca da çoğu yorumun pek de doğru olmadığını, insanların kendi çıkarlarına uydurmaya çalıştığını görüyorum net bir biçimde. siz ne düşünüyorsunuz imamlar ve hadisler vs. hakkında?
not: şimdiden uyarayım, dalga geçmek ya da hala inananlar var mı tarzında saçma sapan yorumlarla inancımla alay edecek olanlar varsa buraya kadar okudukları için teşekkür eder, yorum yazıp kendilerini yormamalarını dilerim.
valla hacı ilk paragrafı okuduktan sonra imam ali kim ki diye soracaktım zaten kendin de soruyorsun bunu:d
hadis olarak da şunlara bakmalısın
(bkz: kudsi hadis)
(bkz: sahih hadis)
hadis olarak da şunlara bakmalısın
(bkz: kudsi hadis)
(bkz: sahih hadis)
- baldur (20.07.10 15:46:20)
Kadını sevmek kötüdürden kastı "kadına değer vermeyin, aşağılayın" mânâsında değil, kadın düşkünlüğü yapmayın anlamındadır. Uçkur düşkünlüğü olarak algılayabilirsiniz.
İmamlar, Şeyhler, Şıhlar vs... insanların onlar için düşünsünler diye tuttukları kişilerdir. Yani insanlar düşünmezler, şeyhler onlar için düşünür ve yol gösterirler, bir yerden sonda da kral-köle oyunu başlar.
İmamlar, Şeyhler, Şıhlar vs... insanların onlar için düşünsünler diye tuttukları kişilerdir. Yani insanlar düşünmezler, şeyhler onlar için düşünür ve yol gösterirler, bir yerden sonda da kral-köle oyunu başlar.
- ataturkiye (20.07.10 15:49:02)
@ataturkiye
ben de öyle anlamak istiyorum açıkçası ama bu kadar derin(!) bilgileri olan insanların bilmeden böyle bir söz söyleyebileceği de hiç inandırıcı gelmiyor. yanlış anlaşılmaya bariz şekilde açık sözler ve insanlar bu sözlerle rahatlıkla kandırılabilir. bunu yapanlar sonra da, çıkıp aslında orada şöyle söylemek istiyor siz yanlış anlamışsınız diye savunabilir. bana burada kasıt var gibi geliyor. orada kadın düşkünlüğü ya da zina sözlerini de kullanabilirdi çünkü.
ben de öyle anlamak istiyorum açıkçası ama bu kadar derin(!) bilgileri olan insanların bilmeden böyle bir söz söyleyebileceği de hiç inandırıcı gelmiyor. yanlış anlaşılmaya bariz şekilde açık sözler ve insanlar bu sözlerle rahatlıkla kandırılabilir. bunu yapanlar sonra da, çıkıp aslında orada şöyle söylemek istiyor siz yanlış anlamışsınız diye savunabilir. bana burada kasıt var gibi geliyor. orada kadın düşkünlüğü ya da zina sözlerini de kullanabilirdi çünkü.
- burbat (20.07.10 15:54:48)
"çünkü kuran-ı kerim'de kadınlar hakkında böyle küçük düşürücü bir şey yazmamakta tam tersine eşitlikten söz edilmekte. "
1 erkeğe 4 kadını helal gören din mi
hatta
Nisa 4/34. Allah'in kimini kimine ustun kilmasindan oturu ve erkeklerin, mallarindan sarfetmelerinden dolayi erkekler kadinlar uzerine hakimdirler. Iyi kadinlar, gonulden boyun egenler ve Allah'in korunmasini emrettigini, kocasinin bulunmadigi zaman da koruyanlardir. Serkeslik etmelerinden endiselendiginiz kadinlara ogut verin, yataklarinda onlari yalniz birakin, nihayet dovun. Size itaat ediyorlarsa aleyhlerine yol aramayin. Dogrusu Allah Yuce'dir, Buyuk'tur.
1 erkeğe 4 kadını helal gören din mi
hatta
Nisa 4/34. Allah'in kimini kimine ustun kilmasindan oturu ve erkeklerin, mallarindan sarfetmelerinden dolayi erkekler kadinlar uzerine hakimdirler. Iyi kadinlar, gonulden boyun egenler ve Allah'in korunmasini emrettigini, kocasinin bulunmadigi zaman da koruyanlardir. Serkeslik etmelerinden endiselendiginiz kadinlara ogut verin, yataklarinda onlari yalniz birakin, nihayet dovun. Size itaat ediyorlarsa aleyhlerine yol aramayin. Dogrusu Allah Yuce'dir, Buyuk'tur.
- serafettinn (20.07.10 15:56:23 ~ 15:58:25)
@serafettinn
tek bir ayetle böyle yaklaşımlarda bulunmak doğru değil. verdiğiniz örnekten başka birçok surede kadınlar hakkında yazanları okursanız daha doğru anlayabilirsiniz gibi geliyor. 1 erkeğe 4 kadın olayı da herkes tarafından kullanılan bir şey, fakat bütün eşlere aynı şekilde, eşit sevgiyle yaklaşabilirsen al yoksa alma, hepsine eşit yaklaşamayacağın için de almanın pek de doğru olmadığı söyleniyor. neyse yine de sağolun yorumunuz için.
tek bir ayetle böyle yaklaşımlarda bulunmak doğru değil. verdiğiniz örnekten başka birçok surede kadınlar hakkında yazanları okursanız daha doğru anlayabilirsiniz gibi geliyor. 1 erkeğe 4 kadın olayı da herkes tarafından kullanılan bir şey, fakat bütün eşlere aynı şekilde, eşit sevgiyle yaklaşabilirsen al yoksa alma, hepsine eşit yaklaşamayacağın için de almanın pek de doğru olmadığı söyleniyor. neyse yine de sağolun yorumunuz için.
- burbat (20.07.10 16:11:23)
dayak ve mirasta yarı pay alma olayını doneme gore mı degerlendırelim diyosun ? esit mesit değil allasen ne kendını kandır ne de baskasını.
- bryan fury (20.07.10 16:31:53)
cevapları okumadım ama kuran mealini okursanız kadın ve erkeüin eşit tutulmadığını göreceksiniz.
- antihero (20.07.10 18:28:13)
şöyle özetliyim;
islam irana girdiğinde yahut iran islamı kabul eder göründüğünde kendi yeni dinini yoğurmaya başladı. irfan eksiğini yunan filozofların görüşlerini nasıl diyim, islama yedirerek, tamamladı. ortaya işte çok karışık yeni bir irfan çıktı. şianın ve sofiyyenin tamamı ve hatta hanefi/sünni akım bu çorbadan kaşıkladı.
hikaye şöyle: iki nur halkası vardır, hatta daha çoktur da konuyla ilgili halkalar şöyledir. nübüvvet ve velayet halkası. nübüvvet yani peygamberlik halkası olayın zahiri, velayet ise batıni yüzünü oluşturur. nübüvvet, hakikat i muhammediyye (bu ezeli ve ebedi bir nur kabul edilir) son peygamberin izharıyla hatmedilmiştir. mühürlenmiş ve kapanmıştır. önceki peygamberler ve son peygamber bu hakikatin, nurun, gerçekliğin tezahürüdür, görüntüsüdür. velayet-i muhammediyye ise ali nin nurudur. ali muhammedin hem varisi, hem velisi, hem ortağı ve hatta bazan kendisidir. o dahi ezeli ve ebedidir. tüm veli ve imamlar onun tezahürüdür. bu nurun mührü de on ikinci kayıp imam mehdi dir. yani ki, tezahürler açısından sonlanmış olan nübüvvet ve velayet artık hala diri olan mehdi eliyle ruhen devam ettirilmekte. bunun da tezahürleri bugün evliya olarak bildiklerimiz diye geçiyor.
yine hikayeye göre insanın beş ruhu olur, en fazla. en üstte ruh ül kudüs bulunur. bu beş ruha birden sahip olanlar sadece peygamberler ve imamlardır. tam müminler en çok dördüne, kalanlar da en çok üçüne sahip olabilir. imamlar hüccettir, paygamberdir, bazan allahtır. hatta bundan sonra şii irfanından çalıp çırpıp yeni bir din yapan sufi tarikatlarda hepsi aynı şeydir. böyle...
islam irana girdiğinde yahut iran islamı kabul eder göründüğünde kendi yeni dinini yoğurmaya başladı. irfan eksiğini yunan filozofların görüşlerini nasıl diyim, islama yedirerek, tamamladı. ortaya işte çok karışık yeni bir irfan çıktı. şianın ve sofiyyenin tamamı ve hatta hanefi/sünni akım bu çorbadan kaşıkladı.
hikaye şöyle: iki nur halkası vardır, hatta daha çoktur da konuyla ilgili halkalar şöyledir. nübüvvet ve velayet halkası. nübüvvet yani peygamberlik halkası olayın zahiri, velayet ise batıni yüzünü oluşturur. nübüvvet, hakikat i muhammediyye (bu ezeli ve ebedi bir nur kabul edilir) son peygamberin izharıyla hatmedilmiştir. mühürlenmiş ve kapanmıştır. önceki peygamberler ve son peygamber bu hakikatin, nurun, gerçekliğin tezahürüdür, görüntüsüdür. velayet-i muhammediyye ise ali nin nurudur. ali muhammedin hem varisi, hem velisi, hem ortağı ve hatta bazan kendisidir. o dahi ezeli ve ebedidir. tüm veli ve imamlar onun tezahürüdür. bu nurun mührü de on ikinci kayıp imam mehdi dir. yani ki, tezahürler açısından sonlanmış olan nübüvvet ve velayet artık hala diri olan mehdi eliyle ruhen devam ettirilmekte. bunun da tezahürleri bugün evliya olarak bildiklerimiz diye geçiyor.
yine hikayeye göre insanın beş ruhu olur, en fazla. en üstte ruh ül kudüs bulunur. bu beş ruha birden sahip olanlar sadece peygamberler ve imamlardır. tam müminler en çok dördüne, kalanlar da en çok üçüne sahip olabilir. imamlar hüccettir, paygamberdir, bazan allahtır. hatta bundan sonra şii irfanından çalıp çırpıp yeni bir din yapan sufi tarikatlarda hepsi aynı şeydir. böyle...
- vi3e (20.07.10 21:23:20)
1