[]
Oruç ve Su
Öncelikle herhangi bir tartışma yaratma amacında olmadığımı dini hassasiyeti yüksek olan arkadaşlar için belirtmek isterim, soruyu sorma amacım mantığını öğrenmek.
Sorum şu: Oruç ritüeli esnasında yemek yememenin mantığını kendi içimde anladım ama su neden yasak? Yani suyun yasaklanmasının bir ibadette nasıl bir gerekçesi olabilir bunu çok merak ediyorum, yani yemek yememek tamam anlayabiliyorum ama su herhangi bir besin değeri olmayan açlığı manipüle eden bir şey de değil, neden yasak su? Teşekkür ederim.
Sorum şu: Oruç ritüeli esnasında yemek yememenin mantığını kendi içimde anladım ama su neden yasak? Yani suyun yasaklanmasının bir ibadette nasıl bir gerekçesi olabilir bunu çok merak ediyorum, yani yemek yememek tamam anlayabiliyorum ama su herhangi bir besin değeri olmayan açlığı manipüle eden bir şey de değil, neden yasak su? Teşekkür ederim.
Nefis terbiyesi, nefsin istek ve arzularını kısarak kontrol sağlama olarak geçiyor hikmeti
- efruz (07.05.22 14:54:23)
Ya işte benim takıldığım nokta bu; suyun nefsi terbiye ile bir ilgisi yok ki. Evet insanlar ihtiyacı olanın üstünde yemek tüketimi yapabilir bu müsrifliğe giden ve hem bedenen hem de nefs anlamında sıkıntılı bir durum yaratabilir ama su böyle bir şey değil ki, yani kimse hadi bugün litre litre su içelim zevkü sefa edelim demiyordur herhalde, yani bana enteresan geldi biraz, sonra "acaba içki tüketimini engellemek için mi yeme içme komple yasaklandı, su da arada kaynadı" diye düşündüm bu biraz mantıklı geldi.
- Kaleci Saçlı Forvet (07.05.22 14:58:03 ~ 14:58:59)
E herkes temiz suya da kolayca ulaşamıyor ki, besin değerinden çok bundan mahrum kalma ile ilgili
- freebird5406_2 (07.05.22 14:58:37)
doğu dinlerinde sıradan ihtiyaçları bile zevk görüp çile çekerek nefsi terbiye etmeye inanırlar. misal yatakta uyumak biler zevk, sert bir tahta üstüne uyurlar, hatta uzanmak bile nefse pirim vermek derler. su da öyle.
sirk hayvanlarını yiyecekle eğitmeleri gibi. nefislerini su ve yiyecek vermeyerek yola getirmeye çalışırlar.
sirk hayvanlarını yiyecekle eğitmeleri gibi. nefislerini su ve yiyecek vermeyerek yola getirmeye çalışırlar.
- efruz (07.05.22 15:00:58)
Şunu netlestirelim
İbadet için mantıklı bir sebep gerekmiyor. Yani açlık için de bir nedene dayatılmaz.
Emredilen ibadet odur.
İslami açıdan, bak mantıklı yapalım ya da mantıksız yapmayalım demek olmaz.
İbadet için mantıklı bir sebep gerekmiyor. Yani açlık için de bir nedene dayatılmaz.
Emredilen ibadet odur.
İslami açıdan, bak mantıklı yapalım ya da mantıksız yapmayalım demek olmaz.
- kisa (07.05.22 15:10:00)
Ibadet islami acidan sadece allah rizasi icin yapilir, oyle olmasinin sebebi de allahin oyle buyurmasidir. Yemek yememenin fakirleri anlamakla falan da alakasi yok yani.
- ghilleinthemist (07.05.22 15:17:34)
Mantık aramayı bıraksak keşke.
-Neden oruç tutuyorsun?
+ Açın halinden anlamak için.
- lan aç da oruç tutuyor?
+ Honk?!
İslamiyet inancında Allah'ın koyduğu kurallar var ve bunlar da kuranı kerim de yazıyor. Bakara suresi 187. Ayet.
"Fecrin beyaz ipi siyah ipinden sizin için ayırt edilir hale gelinceye kadar yiyin için, sonra orucu geceye kadar tamamlayın. Mescidlerde ibadete çekilmişken kadınlarla cinsel ilişkide bulunmayın. Bunlar Allah’ın koyduğu sınırlardır; sakın bu sınırlara yaklaşmayın. Allah âyetlerini insanlar için işte böyle açıklar. Umulur ki sakınırlar."
Geri kalan her şey çok saçma geliyor.
-Neden oruç tutuyorsun?
+ Açın halinden anlamak için.
- lan aç da oruç tutuyor?
+ Honk?!
İslamiyet inancında Allah'ın koyduğu kurallar var ve bunlar da kuranı kerim de yazıyor. Bakara suresi 187. Ayet.
"Fecrin beyaz ipi siyah ipinden sizin için ayırt edilir hale gelinceye kadar yiyin için, sonra orucu geceye kadar tamamlayın. Mescidlerde ibadete çekilmişken kadınlarla cinsel ilişkide bulunmayın. Bunlar Allah’ın koyduğu sınırlardır; sakın bu sınırlara yaklaşmayın. Allah âyetlerini insanlar için işte böyle açıklar. Umulur ki sakınırlar."
Geri kalan her şey çok saçma geliyor.
- blue eyes white dragon (07.05.22 15:19:45)
kisa +1
Dini örüntülere mantık çerçevesinden bakarsanız öncelikle tanrı ve diğer metafizik varlıkların gerçeklikleri sorunu karşınıza çıkar. Mantıken fiziksel olmayan varlıkların emirlerini uygulamanın bir açıklaması yok.
Din içerisinde oruç emredilmiş, ancak dinin yetkin kaynaklarından hiçbirisi zaten "oruç tutmanız şu sebeple istendi" gibi bir açıklama yapmıyor. Bu açıklamalar dini mantıksal bir temele oturtmak isteyen insanlarca yapılıyor ve zaten açıklayandan açıklayana değişiklik gösteriyorlar.
Örneğin bir kısmı "fakirlerin halinden anlamak" gibi bir mevzuyu konuya dahil ederken, bir kısmı buna karşı çıkıyor ve sadece nefis terbiyesi için olduğunu savunuyor. Kişilerin bakış açısına göre bu açıklamalar değişiyor. Örneğin bir kesim bilimin dini hükümleri doğrulaması gerektiği ve dini hükümlerin hepsinin insan sağlığını ve zihnini koruyan uygulamalar olması gerektiği ön kabulüyle konuya yaklaşıp orucun bir çeşit detoks olduğunu savunuyor. Bunların sınırı yok, zaman geçip farklı toplumsal bakış açıları ortaya çıktıkça bu açıklamalar da bunlara göre tekrar tekrar yapılacak, bir kısmı yok olup bir kısmı yenilenecek vs.
Neticede hepsi kişisel fikirler...
Dini örüntülere mantık çerçevesinden bakarsanız öncelikle tanrı ve diğer metafizik varlıkların gerçeklikleri sorunu karşınıza çıkar. Mantıken fiziksel olmayan varlıkların emirlerini uygulamanın bir açıklaması yok.
Din içerisinde oruç emredilmiş, ancak dinin yetkin kaynaklarından hiçbirisi zaten "oruç tutmanız şu sebeple istendi" gibi bir açıklama yapmıyor. Bu açıklamalar dini mantıksal bir temele oturtmak isteyen insanlarca yapılıyor ve zaten açıklayandan açıklayana değişiklik gösteriyorlar.
Örneğin bir kısmı "fakirlerin halinden anlamak" gibi bir mevzuyu konuya dahil ederken, bir kısmı buna karşı çıkıyor ve sadece nefis terbiyesi için olduğunu savunuyor. Kişilerin bakış açısına göre bu açıklamalar değişiyor. Örneğin bir kesim bilimin dini hükümleri doğrulaması gerektiği ve dini hükümlerin hepsinin insan sağlığını ve zihnini koruyan uygulamalar olması gerektiği ön kabulüyle konuya yaklaşıp orucun bir çeşit detoks olduğunu savunuyor. Bunların sınırı yok, zaman geçip farklı toplumsal bakış açıları ortaya çıktıkça bu açıklamalar da bunlara göre tekrar tekrar yapılacak, bir kısmı yok olup bir kısmı yenilenecek vs.
Neticede hepsi kişisel fikirler...
- akhenaten (07.05.22 15:29:04)
İslami açıdan bir ek
Bu işlere mantığı dahil ederseniz şöyle olur,
Namaz vücuda iyi geliyor, spor oluyor
Ben yoga yapıyorum o zaman namaza gerek yok
Bu mantıkla durumu İslami avidan değerlendirin ne olur? Emredilmiş bir şeyin gereksizligi ortaya çıkar bu da şirk olur:)
Bunun yerine emredilen bu ama ben yapmıyorum demek bana daha doğru geliyor.
Bu işlere mantığı dahil ederseniz şöyle olur,
Namaz vücuda iyi geliyor, spor oluyor
Ben yoga yapıyorum o zaman namaza gerek yok
Bu mantıkla durumu İslami avidan değerlendirin ne olur? Emredilmiş bir şeyin gereksizligi ortaya çıkar bu da şirk olur:)
Bunun yerine emredilen bu ama ben yapmıyorum demek bana daha doğru geliyor.
- kisa (07.05.22 15:44:22)
Mantıklı, akıl yürütmeyle ibadetleri anlamaya çalışmak malayani olur.
Ayrıca orucu fakirlerin, açların halinden anlamak için tutulduğunu da kim çıkardıysa Allah iyiliğini versin.
Öyle bir şey yok, orucu Allah emrettiği için tutuyoruz. Bir mantık bir sebep aramak zorunda değilim ben tamamen teslim olmuş bir insan olarak.
Suyu geç, seks de yasak hocam oruçta! Yani maksat açlık değil sadece, nefs terbiyesi.
Aynı şey domuzun haram olmasına bahane arayanlar için de geçerli, yok eşini kıskanmıyormuş yok etinde bakteri varmış.
Bunlar teslim olan bir inanan için gerekli bahaneler değil, Allah yasakladı ve ben yemiyorum, bu kadar basit. Koyun yemeyi de yasaklayabilirdi, ya da keçi.
Tarihin birinde İsrailoğullarına "cumartesi günü balık tutmak" da yasaktı, sebebe gerek yok, imtihan için Allah yasaklamış işte bu kadar benim için.
Ayrıca orucu fakirlerin, açların halinden anlamak için tutulduğunu da kim çıkardıysa Allah iyiliğini versin.
Öyle bir şey yok, orucu Allah emrettiği için tutuyoruz. Bir mantık bir sebep aramak zorunda değilim ben tamamen teslim olmuş bir insan olarak.
Suyu geç, seks de yasak hocam oruçta! Yani maksat açlık değil sadece, nefs terbiyesi.
Aynı şey domuzun haram olmasına bahane arayanlar için de geçerli, yok eşini kıskanmıyormuş yok etinde bakteri varmış.
Bunlar teslim olan bir inanan için gerekli bahaneler değil, Allah yasakladı ve ben yemiyorum, bu kadar basit. Koyun yemeyi de yasaklayabilirdi, ya da keçi.
Tarihin birinde İsrailoğullarına "cumartesi günü balık tutmak" da yasaktı, sebebe gerek yok, imtihan için Allah yasaklamış işte bu kadar benim için.
- John Bloor (09.05.22 12:11:32)
1