[]
3D Acik Dunya Mobil Oyun Gelistirmek
Selamlar,
Diyelim ki 3D acik dunya multiplayer oyun gelistiriyoruz. Icinde sehirler olacak. Bu oyun icinde 3d karakterler gezecek, bi vs. Polygonal stilde insan karakterleri olacak.
Platform, Pazarlama, Ekip veya demirbas giderler ne kadar olur, hic bu konuda tecrubesi olan var mi?
Diyelim ki 3D acik dunya multiplayer oyun gelistiriyoruz. Icinde sehirler olacak. Bu oyun icinde 3d karakterler gezecek, bi vs. Polygonal stilde insan karakterleri olacak.
Platform, Pazarlama, Ekip veya demirbas giderler ne kadar olur, hic bu konuda tecrubesi olan var mi?
1- Tech demo şeklinde MMO yaptım, yayınlanmış derli toplu bir oyunum yok.
2- Oyun sektöründe çalışıyorum ama oyun yapmıyorum.
Abi 3D open world MMORPG yapabileceğin en PAHALI oyun türü.
-> Sağlam bir networkçün olması lazım. 1 kişi bile her şeye yetişemez ama diyelim çok motive birini buldun. Aylık sana maliyeti 30k.
Hazır çözümler var ama "oturmuş", "piyasa standardı" bir çözüm yok. O yüzden o kadar lisans parası verip onları kullanmak bana riskli geliyor.
-> 2D / 3D artist lazım. Onlar yine daha ucuz ama 1'den fazla kişi lazım, aylık maliyetine 20k diyelim minimum.
-> Birileri hikaye yazacak, görev yazacak, network harici programlama yapacak game programmer falan lazım. Hadi 2 kişi de, yine aylık 30k maliyet minimum.
-> Platforma para vermiyorsun genelde, ama satışının bir kısmını bırakıyorsun. Buna en son gelicem.
-> Demirbaş için PC vermen lazım insanlara. 5 kişi x 20 bin liradan 100k da bu maliyet. Çizerler için tablet vs. de alman lazım ama onların fiyatlarını bilmiyorum.
Ne yaptı? Aylık 80 lira ekip maaşı, minimum 2 yılını aldı diyelim, 2 milyon lira eder. Kendi maaşın falan olacaksa onu katmıyorum, istersen ekipman falan yuvarlayıp 2,5 milyon diyelim.
Pazarlama konusunda kullanıcı başı maliyetin 30$ idi MMO işinde en son. Yani oyununu 1 kişi oynasın diye harcaman gereken ortalama para bu. Genelde de 100$ civarı bi para kazanabiliyorsun oyunu düzgün yapabildiysen. Ama bir de satış yaptığın platformlar %30 civarı para kesiyor, onu da hesaba katacağız.
Yani sadece harcadığın parayı çıkarmak için 3500 tane satış yapman lazım. Kişi başı 30$ marketing harcamasından yaklaşık 100k $ da buraya para harcaman gerekiyor.
Cebinde 4 milyon lira olması lazım yani minimum ortalama bir MMO yapabilmen için.
Ki bu hesabı aşırı iyimser bir şekilde yaptım.
2- Oyun sektöründe çalışıyorum ama oyun yapmıyorum.
Abi 3D open world MMORPG yapabileceğin en PAHALI oyun türü.
-> Sağlam bir networkçün olması lazım. 1 kişi bile her şeye yetişemez ama diyelim çok motive birini buldun. Aylık sana maliyeti 30k.
Hazır çözümler var ama "oturmuş", "piyasa standardı" bir çözüm yok. O yüzden o kadar lisans parası verip onları kullanmak bana riskli geliyor.
-> 2D / 3D artist lazım. Onlar yine daha ucuz ama 1'den fazla kişi lazım, aylık maliyetine 20k diyelim minimum.
-> Birileri hikaye yazacak, görev yazacak, network harici programlama yapacak game programmer falan lazım. Hadi 2 kişi de, yine aylık 30k maliyet minimum.
-> Platforma para vermiyorsun genelde, ama satışının bir kısmını bırakıyorsun. Buna en son gelicem.
-> Demirbaş için PC vermen lazım insanlara. 5 kişi x 20 bin liradan 100k da bu maliyet. Çizerler için tablet vs. de alman lazım ama onların fiyatlarını bilmiyorum.
Ne yaptı? Aylık 80 lira ekip maaşı, minimum 2 yılını aldı diyelim, 2 milyon lira eder. Kendi maaşın falan olacaksa onu katmıyorum, istersen ekipman falan yuvarlayıp 2,5 milyon diyelim.
Pazarlama konusunda kullanıcı başı maliyetin 30$ idi MMO işinde en son. Yani oyununu 1 kişi oynasın diye harcaman gereken ortalama para bu. Genelde de 100$ civarı bi para kazanabiliyorsun oyunu düzgün yapabildiysen. Ama bir de satış yaptığın platformlar %30 civarı para kesiyor, onu da hesaba katacağız.
Yani sadece harcadığın parayı çıkarmak için 3500 tane satış yapman lazım. Kişi başı 30$ marketing harcamasından yaklaşık 100k $ da buraya para harcaman gerekiyor.
Cebinde 4 milyon lira olması lazım yani minimum ortalama bir MMO yapabilmen için.
Ki bu hesabı aşırı iyimser bir şekilde yaptım.
- plutongezegendegilmi (31.03.22 08:57:01 ~ 08:57:48)
Cok sagolasin @plutongezegendegilmi
Su an tezim icin gelistirdigim bir sey. Abd'deyim, birkac melek yatirimci vs. olacak sunumlarda. O yuzden bir pitch deck hazirliyordum. Referans data bulmak da zor, business tarafina cok hakim degilim. Cevabin yardimci olacak cok sagol!
Su an tezim icin gelistirdigim bir sey. Abd'deyim, birkac melek yatirimci vs. olacak sunumlarda. O yuzden bir pitch deck hazirliyordum. Referans data bulmak da zor, business tarafina cok hakim degilim. Cevabin yardimci olacak cok sagol!
- karpuzpeynirekmeksu (01.04.22 00:07:39)
1