[]
Kutsal dinlerin ortak yanları nelerdir?
kutsal dinlerin ortak yanları, birbirinden farklı noktalarını bir yerde bulabileceğim bir kaynak var mı?
mesela oruç gelsin oruçla ilgili şeyler tevratta böle, kuranda böle desin,
veya
haç olsun,
şunda böyle bunda böyle desin
bir bakayım neymiş ne değil miş
(evet tek tek de açılıp bakılır ama böyle bir çalışma keesin vardır değil mi? her türlü yazar kaynak adı olur, amazon sağolsun)
mesela oruç gelsin oruçla ilgili şeyler tevratta böle, kuranda böle desin,
veya
haç olsun,
şunda böyle bunda böyle desin
bir bakayım neymiş ne değil miş
(evet tek tek de açılıp bakılır ama böyle bir çalışma keesin vardır değil mi? her türlü yazar kaynak adı olur, amazon sağolsun)
SEMAVİ DİNLERDE ORTAK VE FARKLI YÖNLER
a-Yaratıcı inancı açısından: Semavî (Gökten gelen vahy-ilahî) dinler bir yaratıcıya inanmada ortaktırlar. Ancak "Nasıl bir Tanrı?" sorusuna verilen cevapta birbirinden farklı inanışa sahip oldukları görülür.
Yahudiler: Tanrı Yehova sadece Yahudilerin tanrısıdır ve Tanrı onları seçkin bir millet yapmıştır.
Hristiyanlar: Tanrı üçlemeyle ele alınır: Baba tanrı, Oğul tanrı ve kutsal ruh
İslam: Yanlışı düzeltir, doğruyu denge içinde sunar: Allah alemlerin Rabbidir ve Bir'dir, oğlu ve babası yoktur.
b-Peygamber anlayışı açısından: Üç Din de bütün Peygamberleri bilir kabul ederler. Özellikle Hz. İbra him'i…
Yahudiler: Peygamberler sıradan insandır hatta içki zina gibi günahları işleyebilirler.Yahudiler Zekeriya ve Yahya Peygamberi öldürmüşler, İsa'yı da öldürme teşebbüsünde bulunmuşlardır. Allah İsa'ya ihanet e den kişinin yüzünü İsa'ya benzetmiş, İsa diye tutup onu çarmıha germişlerdir. Hz.İsa ise diri olarak göğe çekilmiş tir(5/157)
Hristiyanlar: Yahudilerin aksi aşırılığa düşerek, Peygamberi göklere çıkarıp tanrının oğlu haline getirdi ler.
İslam: Kelimei şehadette geçen iki kelimeyle bu iki yanlışı düzeltmiş, Peygamber anlayışına denge getir miştir
Abdühû: Hristiyanların dediği gibi, Peygamber tanrı değildir, bir insandır, her in san gibi Allah'ın kuludur.
Rasûlühû: Fakat Yahudilerin dediği gibi, günah işleyen sıradan ve basit bir insan değil, değerli bir elçidir.
c-Kutsal Kitaplar açısından: Üç Din de, Allah'ı Vahiy bilgisi gönderdiğine inanır.
Tevrat: Tarihteki ünlü Kudüs yangınında orijinal Tevrat yanmış, katip Ezra bildiğiyle kendisi yazmıştır.
İncil: İsa'dan sonra Rahipler yüzlerce İncil yazmış, 325'de İznik’le tamamı yok edilmiş veya saklanmış, o zamanın inanışı, kültürü ve anlayışıyla, uygun gelen dört incili kendilerine göre belirlemişlerdir.
Kur'an: İlk ayetin geldiği günden itibaren, yüzlerce insanın hafızasında yer etmiş, binlercesi ezberlemiş, Peygamberimiz ayetler geldikçe yazdırmıştır. Hz.Ebu Bekir zamanında ilk kez kitap toplanıp haline getiril miş, Hz. Osman zamanında çoğaltılmış ve günümüze kadar ilk orijinal şekli değişmeden gelmiştir. Ve değişmeyecektir.
d-Ahlak anlayışı açısından: Üç Din de, cinayet, hırsızlık, zina, haksızlık gibi kötülükleri ve her çeşit iyiliği bilir.
Ancak bazı ahlakî davranışlarda Müslümanlar daha titiz davranıyor olabilir. Sözgelimi aile kavramı Müs lümanlar için çok önemlidir. Erkek-kadın ilişkilerinde de farklılıklar göze çarpar.Müslümanlar, özellikle Türk ler cömertçe davranışları, misafirperverlikleri ve gelenekleri ile batılıları etkiler.Özellikle Hristiyanlar, do muz eti yedikleri gibi, şarabı da kutsal sayarlar. Onlara göre Hz.İsa son yemeğinde ekmek benim etim, şa rap da kanımdır demiştir. Bu yüzden kilise de ekmeği şaraba banarak yer ve ayin yaparlar. Kilisede günah çıkarma, gevşeklik oluşturmuştur.
Ahlak kavramını iş, çalışma ve meslek ahlakı olarak ele alırsak, batı dünyasın da, çoğu Müslümanca ah lakî davranışın daha çok sergilendiğini ve insan haklarına dikkat edildiğini de rahatlıkla gözlemleyebiliriz.
a-Yaratıcı inancı açısından: Semavî (Gökten gelen vahy-ilahî) dinler bir yaratıcıya inanmada ortaktırlar. Ancak "Nasıl bir Tanrı?" sorusuna verilen cevapta birbirinden farklı inanışa sahip oldukları görülür.
Yahudiler: Tanrı Yehova sadece Yahudilerin tanrısıdır ve Tanrı onları seçkin bir millet yapmıştır.
Hristiyanlar: Tanrı üçlemeyle ele alınır: Baba tanrı, Oğul tanrı ve kutsal ruh
İslam: Yanlışı düzeltir, doğruyu denge içinde sunar: Allah alemlerin Rabbidir ve Bir'dir, oğlu ve babası yoktur.
b-Peygamber anlayışı açısından: Üç Din de bütün Peygamberleri bilir kabul ederler. Özellikle Hz. İbra him'i…
Yahudiler: Peygamberler sıradan insandır hatta içki zina gibi günahları işleyebilirler.Yahudiler Zekeriya ve Yahya Peygamberi öldürmüşler, İsa'yı da öldürme teşebbüsünde bulunmuşlardır. Allah İsa'ya ihanet e den kişinin yüzünü İsa'ya benzetmiş, İsa diye tutup onu çarmıha germişlerdir. Hz.İsa ise diri olarak göğe çekilmiş tir(5/157)
Hristiyanlar: Yahudilerin aksi aşırılığa düşerek, Peygamberi göklere çıkarıp tanrının oğlu haline getirdi ler.
İslam: Kelimei şehadette geçen iki kelimeyle bu iki yanlışı düzeltmiş, Peygamber anlayışına denge getir miştir
Abdühû: Hristiyanların dediği gibi, Peygamber tanrı değildir, bir insandır, her in san gibi Allah'ın kuludur.
Rasûlühû: Fakat Yahudilerin dediği gibi, günah işleyen sıradan ve basit bir insan değil, değerli bir elçidir.
c-Kutsal Kitaplar açısından: Üç Din de, Allah'ı Vahiy bilgisi gönderdiğine inanır.
Tevrat: Tarihteki ünlü Kudüs yangınında orijinal Tevrat yanmış, katip Ezra bildiğiyle kendisi yazmıştır.
İncil: İsa'dan sonra Rahipler yüzlerce İncil yazmış, 325'de İznik’le tamamı yok edilmiş veya saklanmış, o zamanın inanışı, kültürü ve anlayışıyla, uygun gelen dört incili kendilerine göre belirlemişlerdir.
Kur'an: İlk ayetin geldiği günden itibaren, yüzlerce insanın hafızasında yer etmiş, binlercesi ezberlemiş, Peygamberimiz ayetler geldikçe yazdırmıştır. Hz.Ebu Bekir zamanında ilk kez kitap toplanıp haline getiril miş, Hz. Osman zamanında çoğaltılmış ve günümüze kadar ilk orijinal şekli değişmeden gelmiştir. Ve değişmeyecektir.
d-Ahlak anlayışı açısından: Üç Din de, cinayet, hırsızlık, zina, haksızlık gibi kötülükleri ve her çeşit iyiliği bilir.
Ancak bazı ahlakî davranışlarda Müslümanlar daha titiz davranıyor olabilir. Sözgelimi aile kavramı Müs lümanlar için çok önemlidir. Erkek-kadın ilişkilerinde de farklılıklar göze çarpar.Müslümanlar, özellikle Türk ler cömertçe davranışları, misafirperverlikleri ve gelenekleri ile batılıları etkiler.Özellikle Hristiyanlar, do muz eti yedikleri gibi, şarabı da kutsal sayarlar. Onlara göre Hz.İsa son yemeğinde ekmek benim etim, şa rap da kanımdır demiştir. Bu yüzden kilise de ekmeği şaraba banarak yer ve ayin yaparlar. Kilisede günah çıkarma, gevşeklik oluşturmuştur.
Ahlak kavramını iş, çalışma ve meslek ahlakı olarak ele alırsak, batı dünyasın da, çoğu Müslümanca ah lakî davranışın daha çok sergilendiğini ve insan haklarına dikkat edildiğini de rahatlıkla gözlemleyebiliriz.
- efruz (18.10.07 21:41:31)
- sui (18.10.07 22:20:50)
efruz'un yazdıklarını "islamiyet'in diğer dinlere bakış açısı nedir?" sorusunun cevabı olarak okuyabilirsin.
yahudiliğin diğer dinlere bakış açısını anlatan baki adam'ın çok güzel bir makalesi var, adı “Yahudiliğin Hıristiyanlığa ve İslam’a Bakışı“ eskiden google'da sonuç verirdi biraz aradım bulamadım, okumanı tavsiye ederim.
yahudiliğin diğer dinlere bakış açısını anlatan baki adam'ın çok güzel bir makalesi var, adı “Yahudiliğin Hıristiyanlığa ve İslam’a Bakışı“ eskiden google'da sonuç verirdi biraz aradım bulamadım, okumanı tavsiye ederim.
- ezeriko (18.10.07 22:34:47)
- lykos (18.10.07 23:07:05)
insanlar tarafından yazılmı$ / yaratılmı$ olmaları en önemli ortak özellikleridir. mitologyası kandilli..
- ent2tel (19.10.07 02:03:40)
@ent2tel sözlük'te değilim forumda değilim ekşi duyuru'dayım değil mi?
- nihilanth (19.10.07 03:57:59)
(bkz: incil tevrat ve kuranin sumerdeki kokeni) aslen sumerlerle ilgili ama istedigin benzerlikleri de anlatiyor bahsettigin tarzda.
- alpinsamuray (19.10.07 11:41:08)
- ezeriko (19.10.07 13:04:24)
1