[]
dijital platformlardaki bazı dizilerin görüntü boyutu
yabancı dizilerde de öyle mi bilmiyorum ama dijital platformda yayınlanmak üzere çekilmiş bazı yerli dizilerin (örneğin "bir başkadır", "saygı" vs.) görüntü en/boy oranı niye 2.35/1 şeklinde?
sinemaskop tabir edilen geniş sinema perdesinde yayınlanmayacak ki abi bu. izleyen bunu 16/9 oranında ekrana sahip televizyonunda, bilgisayarında, tabletinde, telefonunda izleyecek. 2.35/1 ekranlı cihaz var mı ki bu şekil çekip yayınlıyorlar, ekranın altında üstünde siyah bant bırakıyorlar? yani belki öyle geniş ekranlı ince uzun cihaz vardır da istisnadır, bilmiyorum ben hiç görmedim. hem çekilenler de ekranda siyah boşluk bıraktıracak kadar elzem görüntüler de değil ki.
benim anlamadığım bir amacı mı var acaba?
sinemaskop tabir edilen geniş sinema perdesinde yayınlanmayacak ki abi bu. izleyen bunu 16/9 oranında ekrana sahip televizyonunda, bilgisayarında, tabletinde, telefonunda izleyecek. 2.35/1 ekranlı cihaz var mı ki bu şekil çekip yayınlıyorlar, ekranın altında üstünde siyah bant bırakıyorlar? yani belki öyle geniş ekranlı ince uzun cihaz vardır da istisnadır, bilmiyorum ben hiç görmedim. hem çekilenler de ekranda siyah boşluk bıraktıracak kadar elzem görüntüler de değil ki.
benim anlamadığım bir amacı mı var acaba?
haklısın.
partnerhelp.netflixstudios.com
Netflix partner rehberinde "Aspect ratio is a creative decision and must be evaluated and discussed with Netflix for approval." diyor.
Evet sanatsal bir tercih fakat örneğin karakterin ön planda olduğu dizi/film çekiyorsan 16:9 hatta gerekirse 1.33:1 yani 4:3 bile çekilebilir. Yukarı doğru alan insanı daha iyi kapsar.
Mekan önemliyse, NBC filminde veya bilimkurgu diziinden 2.35 mantıklı olabilir. Fakat bizim Türk dizileri amatör kısa filmcilerin de düştüğü "2.35 müthiş sinematik aga, üstten alttan kesicen" kafasındalar bence. Kameralarla ilgili bişey değil çünkü. 35mm çekiyor olsan anamorfik çekip 2.35 yaparsın çok mantıklı, dijitalde sensörler farklı ama ve çoğu anamorfik falan çekmiyor.
Ek olarak, Red kameranın falan öncülük ettiği "2:1" oranı var. Ne 1.78:1 (16:9) gibi dar, ne 2.35 gibi üstten çok basık. Bence yeni oran bu olacak ki David Fincher falan bunu kullanıyor bildiğim hatırladığım kadarıyla.
edit: ek olarak, yönetmen ve görüntü yönetmeninin gözü 2.35'e alışıksa öyle daha iyi kadraj yarattıklarını düşünüyorlarsa öyle yapıyorlardır tabii ama o da kolaycılık biraz. Örneğin Famu'da okumuş görüntü yönetmeni arkadaşım hepsini yapmak durumunda. Reklam çekerken 16:9, film çekerken 2.35 vs.
partnerhelp.netflixstudios.com
Netflix partner rehberinde "Aspect ratio is a creative decision and must be evaluated and discussed with Netflix for approval." diyor.
Evet sanatsal bir tercih fakat örneğin karakterin ön planda olduğu dizi/film çekiyorsan 16:9 hatta gerekirse 1.33:1 yani 4:3 bile çekilebilir. Yukarı doğru alan insanı daha iyi kapsar.
Mekan önemliyse, NBC filminde veya bilimkurgu diziinden 2.35 mantıklı olabilir. Fakat bizim Türk dizileri amatör kısa filmcilerin de düştüğü "2.35 müthiş sinematik aga, üstten alttan kesicen" kafasındalar bence. Kameralarla ilgili bişey değil çünkü. 35mm çekiyor olsan anamorfik çekip 2.35 yaparsın çok mantıklı, dijitalde sensörler farklı ama ve çoğu anamorfik falan çekmiyor.
Ek olarak, Red kameranın falan öncülük ettiği "2:1" oranı var. Ne 1.78:1 (16:9) gibi dar, ne 2.35 gibi üstten çok basık. Bence yeni oran bu olacak ki David Fincher falan bunu kullanıyor bildiğim hatırladığım kadarıyla.
edit: ek olarak, yönetmen ve görüntü yönetmeninin gözü 2.35'e alışıksa öyle daha iyi kadraj yarattıklarını düşünüyorlarsa öyle yapıyorlardır tabii ama o da kolaycılık biraz. Örneğin Famu'da okumuş görüntü yönetmeni arkadaşım hepsini yapmak durumunda. Reklam çekerken 16:9, film çekerken 2.35 vs.
- nhk ni youkosu (08.02.21 00:45:30 ~ 00:47:33)
1