[]
[C#] Neden float toplamlarında eşitlik açısından hata olmuyor double gibi?
Merhabalar
Floating point mantığını biliyorsunuzdur, double için mesela, noktalı sayılarda 0.1 + 0.2 == 0.3 geriye false döndürür.
stackoverflow.com
Peki bu neden float için geçerli değil? O da base 2 değil mi? 0.1f + 0.2f == 0.3f geriye true döndürüyor zira.
Bilgisi olan var mıdır?
Floating point mantığını biliyorsunuzdur, double için mesela, noktalı sayılarda 0.1 + 0.2 == 0.3 geriye false döndürür.
stackoverflow.com
Peki bu neden float için geçerli değil? O da base 2 değil mi? 0.1f + 0.2f == 0.3f geriye true döndürüyor zira.
Bilgisi olan var mıdır?
her zaman öyle olacak diye bir şey yok bence, biraz baktım da zaten sen de zamanında cevaplamışsın stackoverflow'da.
stackoverflow.com
mesela rextester'da true dönüyor,
rextester.com
ama
dotnetfiddle'ın compiler'ında false dönüyor.
dotnetfiddle.net
stackoverflow.com
mesela rextester'da true dönüyor,
rextester.com
ama
dotnetfiddle'ın compiler'ında false dönüyor.
dotnetfiddle.net
- aziz dostum jack (06.02.21 18:33:49)
1