[]
Karakalem
Karantina döneminde karakaleme başladım. Portre çiziyorum. Yeni başlamış olmama rağmen güzel de çizdiğimi düşünüyorum aslında ama bir türlü pürüzsüz görüntüyü beceremedim.
Mesela ekteki fotoğraf baya pürüzsüz bir dağılım var.
Adam yorumlarında peçete, tortillon gibi klasik şeylerle yapıyorum diyor ama olmuyor ben de. Şimdi sizce bu adam fotoğrafları koyarken oynuyor ondan mı böyle oluyor yoksa bu pürüzsüzlük gerçekten yakalanabilir mi ?
Fotoğraflarda oynanıyor gibi de. Öyleyse boşuna kendimi harap etmeyeyim :)
Mesela ekteki fotoğraf baya pürüzsüz bir dağılım var.
Adam yorumlarında peçete, tortillon gibi klasik şeylerle yapıyorum diyor ama olmuyor ben de. Şimdi sizce bu adam fotoğrafları koyarken oynuyor ondan mı böyle oluyor yoksa bu pürüzsüzlük gerçekten yakalanabilir mi ?
Fotoğraflarda oynanıyor gibi de. Öyleyse boşuna kendimi harap etmeyeyim :)
Bana pek orijinal haliyle yüklenmiş gibi gelmedi. Kaldı ki "pürüssüz görüntü" karakalem çalışmalarda resmi yapaylaştırıyor diye düşünüyorum. Kağıdın ve kalemin dokusunu, çizerin hareketlerini görmek daha iyidir bence.
Yağlı boyada da mesela fırça darbeleri eserin değerini artırır.
Yağlı boyada da mesela fırça darbeleri eserin değerini artırır.
- lancelot du lac (03.12.20 14:19:53)
Kullandığınız kâğıt nasıl? Markası aklıma gelmedi, dokusuz ve parlak bir çizim kâğıdı vardı, öyle bir malzemeyle daha kolay olur mesela. Ama dokuyu görmek iyidir +1
- kobuzchu kiz (03.12.20 14:35:37)
Realistik çizimlere ben de kafa yormuştum bir dönem. Hızlandırılmış çizim videolarını görene kadar fotoğrafta oynama veya grafik tablet işidir, kurşun kalemle bu kadar temiz iş çıkmaz diyordum.
İzlediğim videolardan birinde elinin kolunun değdiği yerler dağılmasın diye jelatin kağıt kullanıyordu. Büyük ebat kağıtta çalışmak da daha çok detay verebilmeyi kolaylaştırır. İzlerken çok basit görünüyor tabi. Yüz, kaş, göz neyse de saçları birebir çizmeye çalışırken beynim yanıyor.
youtu.be
İzlediğim videolardan birinde elinin kolunun değdiği yerler dağılmasın diye jelatin kağıt kullanıyordu. Büyük ebat kağıtta çalışmak da daha çok detay verebilmeyi kolaylaştırır. İzlerken çok basit görünüyor tabi. Yüz, kaş, göz neyse de saçları birebir çizmeye çalışırken beynim yanıyor.
youtu.be
- zihua (03.12.20 14:37:23)
@kobuzchu kiz canson 1557 ve Fabriano schizzi sketch var.
@zihua A3 boyutunda iki kağıt da . Detay olarak çok problem değil de bu tendeki temiz geçişler pek olacak gibi durmuyor.
Saçlar zaten sinir krizine sokar adamı.
@zihua A3 boyutunda iki kağıt da . Detay olarak çok problem değil de bu tendeki temiz geçişler pek olacak gibi durmuyor.
Saçlar zaten sinir krizine sokar adamı.
- harmonia (03.12.20 14:43:32)
@ lancelot du lac doğru söylüyorsun doku görmek de çok hoş. Ama bunu da olabilecek bir şey mi onu bileyim de ona göre kafama takmaya devam edeyim. zaten zamanla tekniğim oturur yolumu bulurum.
- harmonia (03.12.20 14:45:46)
@heidi'nin dedesi Benim sormak istediğim eklediğim örnek fotoğraftaki pürüzsüz geçişler. Yoksa attığın tarzda çizim yapabiliyorum.
- harmonia (03.12.20 15:28:15)
Kesinlikle oynama var. Ben de aynı şeyi yağlı boya için gördüm. Mesela sanatçının fotoğraf gönderileri mat ve pürüzsüz gözüküyor. Videolu gönderi paylaştığında gerçek görüntü gözüküyor. Arada bariz fark var. Birçok yabancı ressam için geçerli bu dediğim.
- oyokbuyoknevar (03.12.20 15:56:28)
yazdım işte hocam. farklı yumuşaklıkta kalemler: 2b 3b...9b vs. farklı dokuda sketch kağıtları. yani set olması lazım elinde. hamur silgi, kağıt kalem vs. ince ayar yapmak motor beceriyi artırmakla olur.
www.guvensanat.com
www.guvensanat.com
www.guvensanat.com
www.guvensanat.com
www.guvensanat.com
www.guvensanat.com
- heidi'nin dedesi (03.12.20 16:41:58)
Kömür alıp falçatayla toz haline getirip suluboya fırçası ile gölgeler vererek ilerleyebilirsin. En pürüzsüzü öyle çıkar. Elimizin altına kağıt koymayı da unutmayalım.
- dedi ve gitti (04.12.20 00:41:06)
@dedi ve gitti Evet akşam ben de tekrar bakarken kömür tozu olabilir diye düşündüm. Ama son kararım bu adamın fotoğraflarla oynadığı yönünde oldu :)
- harmonia (04.12.20 09:49:37)
1