[]
32 bit 64 bit farki?
basliklara baktim biraz ama tam anlayamadim, sunu en basit haliyle anlatabilir misiniz, 32 bitle soyle olur, 64 ile soyle olur gibi.
32-bit denilen bir işlemci tek hamlede iki adet 32-bitten oluşan sayıyı toplar. (işlemcisine göre bir iki adım gerektirebilir) 64-bit diye tabir edilen işlemci ise tek hamlede 64-bitten oluşan bir sayıyı toplar.
hayır sadece toplama yapmıyor işlemciler, fakat mantık bu.
hayır sadece toplama yapmıyor işlemciler, fakat mantık bu.
- fredi (03.10.07 17:06:21)
sayi derken 0 ve 1 lerden mi bahsediyoruz, oyleyse anladim diyecegim?
- turkish tekila (03.10.07 17:18:27)
misal 8 bitlik bir işlemcin var. 1000 tane kaydı sırasıyla kontrol etmen lazım. mantık nedir 1 den başla 1000 e kadar kontrol et. ama olmaz, 8 bit ile çalışırken elindeki en büyük sayı 255 dir. işler bu aşamada karışır. ekstra kod yazarak bunun üstesinden gelmen gerekir. bu da = zaman kaybı, performans kaybı.
ama şöyle 10 bitlik bir işlemcin olsaydı, 2^10=1024. elindeki en büyük sayı 1024 olacaktı ve işleri karıştırmadan basit bir döngü ile olayı halledecektin.
ayrıca evet 32bit denildiğinde (10101000001010111010101000101001) şeklinde 32 adet 1 ve 0 dan oluşan bir sayı kastediliyor. bu sayı 2 tabanında
ama şöyle 10 bitlik bir işlemcin olsaydı, 2^10=1024. elindeki en büyük sayı 1024 olacaktı ve işleri karıştırmadan basit bir döngü ile olayı halledecektin.
ayrıca evet 32bit denildiğinde (10101000001010111010101000101001) şeklinde 32 adet 1 ve 0 dan oluşan bir sayı kastediliyor. bu sayı 2 tabanında
- kimlanbu (03.10.07 17:19:56)
bir de şöyle bir şey var, eğer bir program 32 bit için yazılmışsa sizin 64bit işlemciye geçmeniz olayı hızlandırmaz. bu yüzden winxp 64 bit edition gibi şeyler var.
- sourlemonade (03.10.07 18:33:47)
Bir kepçe ile bir tencere çorbayı başka bir tencereye aktardığınızı düşünün. Bu kepçenin adı 32-bit kepçe olsun. 64-bit kepçe ile birim sürede (ve dolayısıyla genelde) daha fazla çorba taşırsınız.
- fredi (03.10.07 18:49:22)
anladigim kadariyla gecis suresinin beklenmesi gerekiyor. su an icin programlar yeterli degildir henuz, yani 64 biti destekleyen.
- turkish tekila (03.10.07 19:22:08)
peki konsollar 128 bit felan diyorlar cpu değik ekran kartı ile mi ilgili o
- kofteburger (03.10.07 20:54:17)
pek degil ps2 de 128 bit emotion engine vardı cpu olarak.
@tekila: gecisten ziyade kullandıgınız programlar daha onemli. 3ds vs gibi programların 64 bit versiyonları, coklu cekirdek destegi vs oldukca iyiler diye okuduk sagdan soldan.
@tekila: gecisten ziyade kullandıgınız programlar daha onemli. 3ds vs gibi programların 64 bit versiyonları, coklu cekirdek destegi vs oldukca iyiler diye okuduk sagdan soldan.
- bryan fury (03.10.07 21:08:08)
olayi tamamen karistirmak gibi olmasin ama, 32bit sistem 32bitlik veriyi adresleyebilir, 64bitlik sistem 64bitlik veriyi adresleyebilir. ornek olmasi acisindan da 32bit 2^32=4gb yapar, bu demektir ki 32bitlik windows kullaniyorsaniz teoride en fazla 4gb ram kullanabilirsiniz. pratikte boyle olmaz cunku IRQ adresleri vs. de bu alanin bir kismini kullanir. 4gb ram taktiginiz 32bit sistemler 3,5gb falan gosterir bu nedenle...
ayrica belirtmekte fayda var 64bit olmasi sistemin bir anda super hizli mukemmel olacagi 2^64luk bir kepce haline gelecegi anlamina gelmez. neredeyse y2k sorunu gibi bir sorundur bu. 1980lerde 4gb hayal oldugu icin daha fazlasinin gereksiz oldugunu dusunmus ibm'deki amcalar. durum bundan ibarettir, abartmaya gerek yoktur.
ayrica belirtmekte fayda var 64bit olmasi sistemin bir anda super hizli mukemmel olacagi 2^64luk bir kepce haline gelecegi anlamina gelmez. neredeyse y2k sorunu gibi bir sorundur bu. 1980lerde 4gb hayal oldugu icin daha fazlasinin gereksiz oldugunu dusunmus ibm'deki amcalar. durum bundan ibarettir, abartmaya gerek yoktur.
- strategic (04.10.07 03:49:17)
1