[]
5 vakit namaz
bugün bir tartışmaya tanıklık ettim
mezhebi şii olan birisi kendi mezhebini överek diğer mezhepleri inanılmaz kötüleyerek neredeyse kafirlikle suçlayarak konuştu
ve kuranda 5 vakit namazın olmadığını 3 vakit olduğunu söyledi
ben evde bunu araştırdım ancak bulduğum kaynaklar oldukça muğlak
kuranda nerede yazıyor 5 vakit açık açık ??
mezhebi şii olan birisi kendi mezhebini överek diğer mezhepleri inanılmaz kötüleyerek neredeyse kafirlikle suçlayarak konuştu
ve kuranda 5 vakit namazın olmadığını 3 vakit olduğunu söyledi
ben evde bunu araştırdım ancak bulduğum kaynaklar oldukça muğlak
kuranda nerede yazıyor 5 vakit açık açık ??
Ben açık açık 5 vakit yazmadığını üstü kapalı 5 vakit olarak geçtiğini biliyorum. Nitekim burada da öyle diyor:
sorularlaislamiyet.com
sorularlaislamiyet.com
sorularlaislamiyet.com
sorularlaislamiyet.com
- Amaranta ursula (03.09.18 22:54:32)
Benim bildigim 3 vakit de yazmiyor kuranda.
- stavro (03.09.18 22:54:34)
umut sarıkaya karikatürü gibi olacak ama kuranda direkt olarak namazın geçmediği konusu bile ciddi savunulabilen bir durum.
- Bruce (03.09.18 22:55:53 ~ 22:56:21)
Kuran ı Kerim i tercümeden okuyup anlamaya çalışınca saçmalamış arkadaşın. Sor bakalım abdestin nasıl alınacağı anlatılıyor muymuş?
Burada sonlara doğru güzel açıklanmış:
m.dinimizislam.com
Burada sonlara doğru güzel açıklanmış:
m.dinimizislam.com
- sirahmet (03.09.18 22:56:35)
Ben hud suresi 114. Ayetten buluyorum. “Gündüzün iki tarafı (2) ve gecenin zülüflerinde (çoğul, minimum 3) ...”
Arapçada tekil, ikil ve çoğul vardır. Çoğul 3’ten başlar. Kuranda adı geçen 3 namaz var.
Arapçada tekil, ikil ve çoğul vardır. Çoğul 3’ten başlar. Kuranda adı geçen 3 namaz var.
- sekerse tehlike (03.09.18 23:53:14)
@sirahmet: abdestin nasıl alınacağı çok net yazılıdır. Maide 6.
- sekerse tehlike (03.09.18 23:54:21)
ben bu konuyu arastirmistim. maalesef ben de 5 vakit cikaramadim. 3 vakit buldum, zorlarsam belki 4. vakiti bulabiliyorum ama bes vakit bulamadim. ha hala 5 vakit kilmaya devam ediyorum cunku ekstra namazin bir zarari yok. ama Kur'an'da 5 vakit acik acik yaziyor diyemem.
- crucio (04.09.18 00:05:35)
peygambersiz/hadissiz islam diye bir şey olamaz. sünnette yani peygamberden görülen namaz ise kesin olarak 5 vakittir.
- ssiradanbirigibi (04.09.18 00:18:33)
Dinimiz nakil dinidir, kuran her konuda uzun uzun anlatım yapmaz her zaman. Oruç tutun, namaz kılın, hacca gidin, zekat verin, kurban kesin yazar ama tam tarif vermez. Bunları bize peygamberimiz (s.a.v) (eski ümmetlerde de onların peygamberleri) öğretir.
Kuranı değil Türkçe, anadili Arapça olan biri bile tefsirsiz okusa kafası karışır.
Peygamber efendimize yanında bazı sahabiler varken bir vahiy gelir (bir konu tartışılırken, cevap aranırken ve de peygamberin buna bir cevabı/bilgisi yok iken vahiy gelmesi çok fazladır. Hatta Hz. Ömer'in taraf olduğu/savunduğu/öngördüğü görüşte çok fazla ayet gelmiştir, ayrı bir konu)
Peygamber efendimiz gelen bu vahyi/ayeti yanıdakilere okur, sahabilerden biri (yanlış hatırlamıyorsam Hz. Ebubekir) der ki;
"Ya Allah'ın resulu, bu ayet ne anlama gelmektedir?"
Bakın dikkatinizi çekerim, adamın ana dilinde konuştuğu bir peygamber var karşısında. Bir vahiy geliyor ve ayet okunuyor, ama yine de "ne anlama geliyor" diye açıklama isteniyor.
Ama yok bizim süper zeki bazı insanlarımız hadise/peygambere gerek yok, ben kuranı okur anlarım sanıyor. Ondan sonra bektaşinin dediği gibi, "kuranda namaza yanaşmayın" yazıyor!
Kuranı değil Türkçe, anadili Arapça olan biri bile tefsirsiz okusa kafası karışır.
Peygamber efendimize yanında bazı sahabiler varken bir vahiy gelir (bir konu tartışılırken, cevap aranırken ve de peygamberin buna bir cevabı/bilgisi yok iken vahiy gelmesi çok fazladır. Hatta Hz. Ömer'in taraf olduğu/savunduğu/öngördüğü görüşte çok fazla ayet gelmiştir, ayrı bir konu)
Peygamber efendimiz gelen bu vahyi/ayeti yanıdakilere okur, sahabilerden biri (yanlış hatırlamıyorsam Hz. Ebubekir) der ki;
"Ya Allah'ın resulu, bu ayet ne anlama gelmektedir?"
Bakın dikkatinizi çekerim, adamın ana dilinde konuştuğu bir peygamber var karşısında. Bir vahiy geliyor ve ayet okunuyor, ama yine de "ne anlama geliyor" diye açıklama isteniyor.
Ama yok bizim süper zeki bazı insanlarımız hadise/peygambere gerek yok, ben kuranı okur anlarım sanıyor. Ondan sonra bektaşinin dediği gibi, "kuranda namaza yanaşmayın" yazıyor!
- John Bloor (04.09.18 10:52:33)
islamin tek gercek kaynagi Kur'an'dir. Kur'an Allah'in sozudur ve dinin butun kurallari Kur'anda yazilmistir. hadislere, sunnete gore Kur'an'da yazmayan birsey helal/haram yada farz olamaz. Hz. Muhammed'in gorevi sadece teblig idi, dini kural(helal/haram, farz vs) koymak, pergamberlerin gorevleri arasinda yoktur ve bu tevhid inancina da ters duser. Kur'an'dan bu konu ile ilgili bazi ayetler:
Biz bu kitabı sana, her şeyin ayrıntılı açıklayıcısı, bir doğruya iletici, bir rahmet, Müslümanlara bir müjde olarak indirdik. (16-Nahl-89)
Kendilerine okunmakta olan Kitab’ı sana indirmemiz onlara yetmiyor mu? (29-Ankebut-51)
Hüküm yalnız Allah’ındır. O kendisinden başkasına kulluk etmemenizi emretmiştir. Dosdoğru olan din işte budur. Ama insanların çoğu bilmiyorlar. (12-Yusuf-40)
Kendi hükmünde hiç kimseyi ortak kılmaz. Rabbin’in kitabından sana vahyedileni oku. O’nun kelimelerini değiştirecek hiçbir kudret yoktur. (18-Kehf-26,27)
Rabbinin sözü hem doğruluk, hem adalet bakımından tamamlanmıştır. O’nun sözlerini değiştirecek hiçbir kuvvet yoktur. (6-Enam-115)
Allah size kitabı detaylandırılmış bir halde indirmişken Allah’ın dışında bir hakem mi arayayım? (6-Enam-114)
Rabbin asla unutkan değildir. (19-Meryem-64)
Kitap’ta hiçbir şeyi eksik bırakmadık. (6-Enam-38)
Size ne oluyor, nasıl hüküm veriyorsunuz? Hiç mi öğüt almıyorsunuz? Yoksa sizin apaçık olan bir deliliniz mi var? Şayet doğru söylüyorsanız kitabınızı getirin. (37-Saffat-154-157)
Neyiniz var? Nasıl hüküm veriyorsunuz? Yoksa okuyup, ders almakta olduğunuz bir kitabınız mı var? İçinde keyfinize uyanın sizin olduğu. 68-Kalem-36,37)
Sen de aralarında, Allah’ın indirdiğiyle hükmet. (5-Maide-49)
De ki “Ben sizi ancak vahiy ile uyarıyorum.” (21-Enbiya-45)
Bana gore, Kur'an dinin anayasasidir. Butun kurallar burada belirtilmistir. Hadisler ve sunnet bu kurallarin gunluk hayata nasil uygulanacagini gosteren bir nevi yonetmelik gibidir. En eski hadis kitabi Hz. Muhammed oldukten yuzyil sonra yazilmis olmasina ragmen, arada bir suru insanin rivayeti olmasina ragmen ve insanin kelime anlami 'unutan" olmasina ragmen ve peygamberler dahil hatasiz hicbir insan olamayacagi yine Kur'an da belirtilmis olmasina ragmen hadislere gore dini kural koymak Kur'an'i inkar etmektir.
Biz bu kitabı sana, her şeyin ayrıntılı açıklayıcısı, bir doğruya iletici, bir rahmet, Müslümanlara bir müjde olarak indirdik. (16-Nahl-89)
Kendilerine okunmakta olan Kitab’ı sana indirmemiz onlara yetmiyor mu? (29-Ankebut-51)
Hüküm yalnız Allah’ındır. O kendisinden başkasına kulluk etmemenizi emretmiştir. Dosdoğru olan din işte budur. Ama insanların çoğu bilmiyorlar. (12-Yusuf-40)
Kendi hükmünde hiç kimseyi ortak kılmaz. Rabbin’in kitabından sana vahyedileni oku. O’nun kelimelerini değiştirecek hiçbir kudret yoktur. (18-Kehf-26,27)
Rabbinin sözü hem doğruluk, hem adalet bakımından tamamlanmıştır. O’nun sözlerini değiştirecek hiçbir kuvvet yoktur. (6-Enam-115)
Allah size kitabı detaylandırılmış bir halde indirmişken Allah’ın dışında bir hakem mi arayayım? (6-Enam-114)
Rabbin asla unutkan değildir. (19-Meryem-64)
Kitap’ta hiçbir şeyi eksik bırakmadık. (6-Enam-38)
Size ne oluyor, nasıl hüküm veriyorsunuz? Hiç mi öğüt almıyorsunuz? Yoksa sizin apaçık olan bir deliliniz mi var? Şayet doğru söylüyorsanız kitabınızı getirin. (37-Saffat-154-157)
Neyiniz var? Nasıl hüküm veriyorsunuz? Yoksa okuyup, ders almakta olduğunuz bir kitabınız mı var? İçinde keyfinize uyanın sizin olduğu. 68-Kalem-36,37)
Sen de aralarında, Allah’ın indirdiğiyle hükmet. (5-Maide-49)
De ki “Ben sizi ancak vahiy ile uyarıyorum.” (21-Enbiya-45)
Bana gore, Kur'an dinin anayasasidir. Butun kurallar burada belirtilmistir. Hadisler ve sunnet bu kurallarin gunluk hayata nasil uygulanacagini gosteren bir nevi yonetmelik gibidir. En eski hadis kitabi Hz. Muhammed oldukten yuzyil sonra yazilmis olmasina ragmen, arada bir suru insanin rivayeti olmasina ragmen ve insanin kelime anlami 'unutan" olmasina ragmen ve peygamberler dahil hatasiz hicbir insan olamayacagi yine Kur'an da belirtilmis olmasina ragmen hadislere gore dini kural koymak Kur'an'i inkar etmektir.
- crucio (05.09.18 01:28:31)
1