sünnet farz değil.
kurban farz değil.
islamda bişey kalmadı. :)
kurban farz değil.
islamda bişey kalmadı. :)
- herhaltibiliyoring (02.09.17 15:20:08 ~ 15:21:53)
bana var gibi geliyor ama kurban kestirecek kadar param olsa dahi kestirmez, ihtiyaç sahiplerine veririm.
bunlar hep şekilcilik. bana samimi gelmiyor ve iddia edildiği gibi sosyal yardımlaşma vs gibi bir sonuç da vermediğini görüyorum.
rahmetli yaşar nuri öztürk de kurbanla ilgili aynı görüşleri savunuyor.
hacca da gitmem, parasını ihtiyacı olana veririm. gerekirse gitmek isteyip de imkanı olmayan birisi benim yerime gitsin.
bunlar hep şekilcilik. bana samimi gelmiyor ve iddia edildiği gibi sosyal yardımlaşma vs gibi bir sonuç da vermediğini görüyorum.
rahmetli yaşar nuri öztürk de kurbanla ilgili aynı görüşleri savunuyor.
hacca da gitmem, parasını ihtiyacı olana veririm. gerekirse gitmek isteyip de imkanı olmayan birisi benim yerime gitsin.
- runagain (02.09.17 15:24:04)
bi de böyle müslümanlar var. ılımlı müslüman. çeşit çeşit işte :) namaz yok diyen bile oldu
- dafuq (02.09.17 15:45:05)
Bu deliyi ciddiye almak gereksiz
- benaslindayohum (02.09.17 16:12:04)
Keske yukarida evet ya da hayir diyenler uyduracaklarina ayet gosterseler.
- Traveller (02.09.17 16:18:05)
ihsan eliacik ne diyosa dogrudur.
kendisini cekemeyen yobazlar da deli falan der.
akit vs gbi tuvalet kagitlarinda yazanlar cok kildir kendisine.
geziparki surecini desteklemis, yeryuzu sofralari gibi super bi fikri ortaya cikarmis bi adamdir.
Bok atanlara inanmamak lazim
kendisini cekemeyen yobazlar da deli falan der.
akit vs gbi tuvalet kagitlarinda yazanlar cok kildir kendisine.
geziparki surecini desteklemis, yeryuzu sofralari gibi super bi fikri ortaya cikarmis bi adamdir.
Bok atanlara inanmamak lazim
- rentts (02.09.17 16:34:30)
Kevser 2:
"fesalli lirabbike venhar". Yani
"Rabbin için salât et ve boğazla".
Salâtın tek anlamı namaz değil. Boğazlamak da sadece boğazlamak işte, kan dökme veya hayvan öldürme anlamında değil.
Salât, desteklemek anlamına da geliyormuş. Salavatlarda da mealen "Allah'ım peygamberimize ve ailesine salât ve selâm eyle" derken aslunda Allah'tan peygamber ve ailesi için destek ve ferahlık istemiş oluyoruz.
Boğazlamak ise biyolojik anlamda baksak bütün vücudu yöneten merkezin (beyin, baş) vücuttan ayrılıp uzaklaştırılması suretiyle bir "canlı"nın öldürülmesi olarak akla geliyor ilkin. Fakat ayette hayvan yok canlı yok öldür yok kan yok. O zaman daha geniş bir anlam düşünülebilir. Mesela o bğazlanması istenen canlı, bizim hâlâ bilerek veya bilmeyerek devam ettirerek yaşattığımız olumsuz hallerimiz huylarımız alışkanlıklarımız ve Allah'ın kurallarına ters düşen anlayışlarımız olabilir.
Bunun böyle olabileceğini düşünüyorum. Doğrusunu Allah bilir.
"fesalli lirabbike venhar". Yani
"Rabbin için salât et ve boğazla".
Salâtın tek anlamı namaz değil. Boğazlamak da sadece boğazlamak işte, kan dökme veya hayvan öldürme anlamında değil.
Salât, desteklemek anlamına da geliyormuş. Salavatlarda da mealen "Allah'ım peygamberimize ve ailesine salât ve selâm eyle" derken aslunda Allah'tan peygamber ve ailesi için destek ve ferahlık istemiş oluyoruz.
Boğazlamak ise biyolojik anlamda baksak bütün vücudu yöneten merkezin (beyin, baş) vücuttan ayrılıp uzaklaştırılması suretiyle bir "canlı"nın öldürülmesi olarak akla geliyor ilkin. Fakat ayette hayvan yok canlı yok öldür yok kan yok. O zaman daha geniş bir anlam düşünülebilir. Mesela o bğazlanması istenen canlı, bizim hâlâ bilerek veya bilmeyerek devam ettirerek yaşattığımız olumsuz hallerimiz huylarımız alışkanlıklarımız ve Allah'ın kurallarına ters düşen anlayışlarımız olabilir.
Bunun böyle olabileceğini düşünüyorum. Doğrusunu Allah bilir.
- yaren (02.09.17 18:17:14)
- herhaltibiliyoring (02.09.17 18:43:59 ~ 18:44:11)
Heh bakayım sağ ol.
- yaren (02.09.17 18:44:42)
Kurban, Kevser suresinin 2. ayetinde emrediliyor.
www.kuranmeali.com
"Şu halde Rabbin için namaz kıl ve kurban kes."
Din konusunda halkımız çok cahil maalesef. Birileri de bundan çok güzel faydalanıyor. Oradaki kelime şu manaya geliyor diye sallayıp, çarpıtıyorlar. Nasıl olsa anlayan kimse yok.
.
www.kuranmeali.com
"Şu halde Rabbin için namaz kıl ve kurban kes."
Din konusunda halkımız çok cahil maalesef. Birileri de bundan çok güzel faydalanıyor. Oradaki kelime şu manaya geliyor diye sallayıp, çarpıtıyorlar. Nasıl olsa anlayan kimse yok.
.
- kartallar yuksek ucar (02.09.17 19:01:42)
Kitabı, peygamberi, tefsiri, ömürlerini ilme dine adamış hakiki din alimlerini saymayıp ben kitaptakinden şunu anlıyo böyle yorumlyom bence böyle diyenler lütfen kendilerine başka bir din kursun ama Müslümanım islam dinine inanıyorum demesin artık ya, yeni bir din çıkartmak isteyip var olanı kafasına göre yorumlayan her bayram ortaya çıkanlardan yıldık artık. Namaz yok kurban yok oruç yok o yok bu yok ne var lan!!!! Diyesi geliyor insanın artık, eööfff!
- mslny (02.09.17 19:23:44)
@mslny, kitap alimlere inmedi, müslümanlara da inmedi. insanlara indi.
her müslümanın okuması ve aklını kullanması gerekiyor. illa arapçasını bilmesine gerek yok. ihsan eliaçık'ı dinler, cübbeli'yi dinler, abdülaziz bayındır'ı vs dinler; değişik kaynaklara bakar ve kendisi de bir akıl yürütme yapar, yapabilir!
mezheplerin, alimlerin hepsinin dediği de birbirini tutmuyor; aynı konuda söyledikleri de bazen çelişiyor. cübbeli'nin "farz değildir, vaciptir" videosu var. orada imam-ı azam'ın vacip dediği ama bazı hanefi alimlerin sünnet dediğini de aktarıyor.
herkes bir işle uğraşıyor diye, "ömrünü ona vakfetti, aman bir şey demeyin" sağlıklı bir düşünce yapısı değil.
kimse burada eyyy filan mezhep, falan cemaat bundan sonra tiz böyle davranın diye fetva vermiyor. duyuruda "ne düşünüyorsunuz?" diye sorulmuş ve herkes de ne düşündüğünü söylüyor. burası dini bir forum da değil, tıpla ilgili bir forum da değil, teknolojiyle de vs vs... şu, işin uzmanı konuşsun siz susun bakayım tavrını siteye girmeden önce bir kenara bırakmak gerekiyor.
lütfen "kendilerine başka bir din kursunlar" deyişinizin ne anlama geldiğini bir düşünün. dine inananlar, dindarlar!... insanları tekfir etmekten vazgeçin! bu benim taam mı, çünkü öyledir taam mı diye insanları ayırmayın, bölmeyin. fikrinizi, düşüncenizi söyleyin.
alimler yüzyıllardır her şeyi tartışıyor! namaz ve rekatları; oruç ve bozan/bozmayan şeyler, vaktin ne zaman girip çıktığı... kurban da tartışılıyor. yahu her şey tartışılıyor zaten. alimler tartışıyor zaten.
o yok, bu yok ne var lann dersen tahammülsüzlük var, cehalet var. özgür düşünce yok! insan aklına, fikrine, ruhuna, düşüncesine tahammül yok.
demesi gelmesin insanın, bir sakin olsun. ve en temel meselelerde bile "ömrünü adamış" alimlerin birbirine hiç uymayan fikir ve içtihatları, fetvaları olduğunu görsün.
her müslümanın okuması ve aklını kullanması gerekiyor. illa arapçasını bilmesine gerek yok. ihsan eliaçık'ı dinler, cübbeli'yi dinler, abdülaziz bayındır'ı vs dinler; değişik kaynaklara bakar ve kendisi de bir akıl yürütme yapar, yapabilir!
mezheplerin, alimlerin hepsinin dediği de birbirini tutmuyor; aynı konuda söyledikleri de bazen çelişiyor. cübbeli'nin "farz değildir, vaciptir" videosu var. orada imam-ı azam'ın vacip dediği ama bazı hanefi alimlerin sünnet dediğini de aktarıyor.
herkes bir işle uğraşıyor diye, "ömrünü ona vakfetti, aman bir şey demeyin" sağlıklı bir düşünce yapısı değil.
kimse burada eyyy filan mezhep, falan cemaat bundan sonra tiz böyle davranın diye fetva vermiyor. duyuruda "ne düşünüyorsunuz?" diye sorulmuş ve herkes de ne düşündüğünü söylüyor. burası dini bir forum da değil, tıpla ilgili bir forum da değil, teknolojiyle de vs vs... şu, işin uzmanı konuşsun siz susun bakayım tavrını siteye girmeden önce bir kenara bırakmak gerekiyor.
lütfen "kendilerine başka bir din kursunlar" deyişinizin ne anlama geldiğini bir düşünün. dine inananlar, dindarlar!... insanları tekfir etmekten vazgeçin! bu benim taam mı, çünkü öyledir taam mı diye insanları ayırmayın, bölmeyin. fikrinizi, düşüncenizi söyleyin.
alimler yüzyıllardır her şeyi tartışıyor! namaz ve rekatları; oruç ve bozan/bozmayan şeyler, vaktin ne zaman girip çıktığı... kurban da tartışılıyor. yahu her şey tartışılıyor zaten. alimler tartışıyor zaten.
o yok, bu yok ne var lann dersen tahammülsüzlük var, cehalet var. özgür düşünce yok! insan aklına, fikrine, ruhuna, düşüncesine tahammül yok.
demesi gelmesin insanın, bir sakin olsun. ve en temel meselelerde bile "ömrünü adamış" alimlerin birbirine hiç uymayan fikir ve içtihatları, fetvaları olduğunu görsün.
- runagain (02.09.17 19:36:01)
@mslny
Zaten hiçbir şey yok ki, yalnızca Allah var. "Lâ mevcude illallah". Hepimiz birer simülasyonda yaşayan gölgeleriz. Normal yani.
Zaten hiçbir şey yok ki, yalnızca Allah var. "Lâ mevcude illallah". Hepimiz birer simülasyonda yaşayan gölgeleriz. Normal yani.
- yaren (02.09.17 19:37:15)
Din, kişinin kafasına uymaz, dine uyulur. Ben bu halini beğenmiyom böyle yapmak istiyom denilecek bişey değildir, gayet uzun yazardım fakat vaktim yok, sadece herkesin kendi mantığına göre yorumlaması ayrı komik, hayatını adamış hakiki alimleri geçtim peygamberi bile beğenmeyip kendi aklına güvenilmesini beklemesi ayrı komik.
- mslny (02.09.17 19:46:27)
@mslny, hııı hiç de bile taam mı gibi bir şey yazdığın. ne demek istiyorsun ki?
duyurunun dini bir platform olmadığı, duyuruda "ne düşünüyorsunuz?" diye sorulduğu; alimlerin de, üstelik aynı meselede bile olsa ihtilaflı olduğu gibi bir sürü şey var. senin dediğin hiçbir şey yok!
dine değil, filan alime, onun yorumuna/görüşüne uyuyorsun, öncelikle onu bil.
dindarlığın sana mübarek ve hayırlı olsun ama insanları din dışı/dinden çıkmış gibi gösterme.
ithamların katlanarak artıyor, peygamberi bile beğenmeyen bir müslüman çıkmadı burada, çok iyi bir iş yaptığını düşünüyorsun ama çok büyük veballere giriyorsun.
okuduğunu anlamamakta ısrar ediyorsun.
duyurunun dini bir platform olmadığı, duyuruda "ne düşünüyorsunuz?" diye sorulduğu; alimlerin de, üstelik aynı meselede bile olsa ihtilaflı olduğu gibi bir sürü şey var. senin dediğin hiçbir şey yok!
dine değil, filan alime, onun yorumuna/görüşüne uyuyorsun, öncelikle onu bil.
dindarlığın sana mübarek ve hayırlı olsun ama insanları din dışı/dinden çıkmış gibi gösterme.
ithamların katlanarak artıyor, peygamberi bile beğenmeyen bir müslüman çıkmadı burada, çok iyi bir iş yaptığını düşünüyorsun ama çok büyük veballere giriyorsun.
okuduğunu anlamamakta ısrar ediyorsun.
- runagain (02.09.17 19:51:17)
Allah aklı bizzat kendi yaratıp insana bağışlamıştır. Ayrıca üzerine hem oku hem düşün diye kaç kez emretmiştir. Ne münasebet kendi aklına güvenilmesini beklemek komik? Akıllı insan çok çeşitli fikirleri ve bilgileri edinip kendine bir doğru yol çizer. Sonra da dindarsa eğer, o yol dinine uygun mu,Allah'ın tasvip edeceği şekilde mi diye ayrıca üzerinde çalışır. Sen kimin hangi niyette olduğunu herhalde kendinden biliyorsun ki bu şekilde konuşuyorsun.
- yaren (02.09.17 19:53:42)
Öncelikle ben bana cevap veren sizi direkt itham ederek değil genel olarak yazdım, başlığa gelirsek ben de onu söyleyen adamın ve türevlerinin fikirlerini bilerek düşüncemi yazdım?? Filan alimin söylediğine inanıyorsun derken? Benim inandığım peygamber, eshabı ve bahsettiğim "hakiki" alimler hangi dine mensup pardon? Sanki başka bir dine kitaba göre yaşamışlar da nasıl onların söylediklerine bakarsın gibi olmuş=) sanki hadislere inanan, hakiki alimleri yok saymayanlar kuran kerim okumuyor bilmiyor sadece sunulanı hiç bilmeden yaşıyor gibi sanılıyor ya bu da ayrı komik=)
diğer komik dediğim şeyi yanlış yazmışım, yani kendi aklına güvenilmesini beklemesi derken kişinin kendi aklına güvenmesini değil diğerlerinden bunu beklemesini kastettim. Yine anlatamamış olabilirim, yani demek istiyorum ki şu minik aklımla birinin aklına güvenmem gerekecekse bu ihsan eliaçık ve benzerleri ve kendi yorumunu burda yapanların değil peygamberin aklına güvenmeyi tercih ediyorum.
diğer komik dediğim şeyi yanlış yazmışım, yani kendi aklına güvenilmesini beklemesi derken kişinin kendi aklına güvenmesini değil diğerlerinden bunu beklemesini kastettim. Yine anlatamamış olabilirim, yani demek istiyorum ki şu minik aklımla birinin aklına güvenmem gerekecekse bu ihsan eliaçık ve benzerleri ve kendi yorumunu burda yapanların değil peygamberin aklına güvenmeyi tercih ediyorum.
- mslny (02.09.17 21:29:11 ~ 22:05:46)
@mslny
peygambere uyarım diyorsun, kendisini canlı görüp duymadığını kabul edersek, hadislere
inanman lazım. ama hangilerine? sahih hadisler var, sahih olmayan hadisler var. sahih hadislerin bile bazıları şüpheli. demek ki neymiş, akıl süzgecinden geçirmeden peygambere
uyamıyormuşsun.
"hakiki" alimlere güvenirim diyorsun. kime göre, neye göre hakiki bu alimler?
Birbirinin tamamen zıttını söyleyen alimler ve mezhepler var. aklını kullanmadan nasıl seçeceksin?
Yunus Suresi 100. ayeti hatırlatalım: "Allah, pisliği, akıllarını kullanmayanların üzerine bırakır"
peygambere uyarım diyorsun, kendisini canlı görüp duymadığını kabul edersek, hadislere
inanman lazım. ama hangilerine? sahih hadisler var, sahih olmayan hadisler var. sahih hadislerin bile bazıları şüpheli. demek ki neymiş, akıl süzgecinden geçirmeden peygambere
uyamıyormuşsun.
"hakiki" alimlere güvenirim diyorsun. kime göre, neye göre hakiki bu alimler?
Birbirinin tamamen zıttını söyleyen alimler ve mezhepler var. aklını kullanmadan nasıl seçeceksin?
Yunus Suresi 100. ayeti hatırlatalım: "Allah, pisliği, akıllarını kullanmayanların üzerine bırakır"
- herhaltibiliyoring (02.09.17 22:26:04 ~ 22:26:44)
@herhaltibiliyoring +1
Meal bile okurken, o meali yazan kişinin aklına zihnine bağımlı oluyoruz. Ancak o mealleri karşılaştırmalı okursak aklımızı kullanabiliriz, tefsirler için de geçerli. Aynı dine mensup olup kabul edilmeyen aleviler şiiler gibi gruplar da var. İnsan kendini bilmeden Kur'an'ı nasıl anlayacak? O zaman kendini bilmek için de birçok bilgiler edinmen gerekecek... bilgi olmadan akıl kullanılır mı? Anlamak için dinlemek lazım, laf yetiştirmek için değil. İhlas denen "iyilik yönündeki samimiyet"in başlangıç noktası budur.
Meal bile okurken, o meali yazan kişinin aklına zihnine bağımlı oluyoruz. Ancak o mealleri karşılaştırmalı okursak aklımızı kullanabiliriz, tefsirler için de geçerli. Aynı dine mensup olup kabul edilmeyen aleviler şiiler gibi gruplar da var. İnsan kendini bilmeden Kur'an'ı nasıl anlayacak? O zaman kendini bilmek için de birçok bilgiler edinmen gerekecek... bilgi olmadan akıl kullanılır mı? Anlamak için dinlemek lazım, laf yetiştirmek için değil. İhlas denen "iyilik yönündeki samimiyet"in başlangıç noktası budur.
- yaren (02.09.17 22:52:27)
Sanırım anlatamıyorum, aklımı kullanmadığımı nereden biliyorsunuz? Canlı görüp duymama gerek yok, kitabımı okurum peygamberimin de hayatını rehber alırım, sıkıntı var mı? Siz nakil dini kabul etmeyebilirsiniz, silsileye inanmayabilirsiniz, din o gün varolup yüzyıllar geçip şu an sizinle akıl mantık kazanmadı, hadisleri peygamberi alimleri yok sayarak istediğinizi yapabilirsiniz, ben de sizin aklınıza mantığınıza güvenmiyorum bu kadar basit.
- mslny (03.09.17 00:06:15)
adam dikkat çekmek için attıkça atıyor. bırak türkleri dünyanın her köşesinde müslümanlar kurban keserler. milyarlarcası yanlış anlamış, bu adam doğru anlamış öyle mi? gülüyorum.
- pinkpeony (03.09.17 00:15:42)
şu son tartışmalarda haklı taraf net olarak mslny bence. islam kuralları gayet net, belli olan bir dindir. kuran da farklı surelerdeki ayetlerde de defalarca tekrarlandığı üzere anlaşılması rahat olsun diye epey basit ve açık yazılmıştır aslında. ama zorlayarak öyle anlamlar çıkartılmaya çalışılıyor ki akıl alır gibi değil, kuran'ın tüm doğasına aykırı.
ayrıca herhaltibiliyoring, kuran üzerine tartışma yapmak için yeterli birikime sahip olmadığını şu yazdığından anlıyoruz aslında: "Yunus Suresi 100. ayeti hatırlatalım: "Allah, pisliği, akıllarını kullanmayanların üzerine bırakır"
yanlış anlaşılmasın, sataşmak için yazmadım, sadece bariz bir hatayı gördüğüm için yazdım. kaldı ki ben de kendimi yeterli bulmam, zira müslüman da değilimdir, en önemlisiyse arapça bilmem ancak yunus suresi'nin tümünü okuduğunda oradaki aklın "kişinin imanı kendi hür iradesiyle seçmesi" gibi bir anlmamda kullanıldığı çok nettir. tüm sureyi okumanı tavsiye ederim. genel bir akıl kullanılmasıyla uzaktan yakından alakası yoktur hatta. nitekim şüphe edilmemesi gerektiğiyle alakalı da bir ayet vardır aynı surede. nerede akıl o halde? önceki günlerde başka birisi daha bu ayetten aynı şekilde örnek vermişti, yeni moda mı oldu nedir.
ha bana kalsa tabii ki bu tip yenilikçi fikirler insanlığın yararınadır, ancak islam reforma uğramış olur, kuran'ın doğası değiştirilmiş olur. islam alemi buna hazırsa tabii ki yapılsın, islam'ın reforma ihtiyacı var, fakat şu anki kuran'ı böyle tuhaf şekillerde yorumlamak fazla zorlama oluyor kanımca. yapılacaksa da adı koyulsun, "kuran'ın bu çağa ait olmayan bazı kısımları olduğu için reforma gidiyoruz, sizden ayrılıyoruz" denilsin. her şeyden öteyse arapça öğrenmenin gerekli olduğunu düşünüyorum. yani müslüman olsam kesinlikle öğrenirdim, zira islam, atatürk'ün de medeni bilgiler'de dediği gibi arap dini zaten, evrensel değil, gayet yereldir. bu dine gönül verseydim gider arapçayı da öğrenirdim, kuran'ı direkt kendi irademle okurdum.
ayrıca herhaltibiliyoring, kuran üzerine tartışma yapmak için yeterli birikime sahip olmadığını şu yazdığından anlıyoruz aslında: "Yunus Suresi 100. ayeti hatırlatalım: "Allah, pisliği, akıllarını kullanmayanların üzerine bırakır"
yanlış anlaşılmasın, sataşmak için yazmadım, sadece bariz bir hatayı gördüğüm için yazdım. kaldı ki ben de kendimi yeterli bulmam, zira müslüman da değilimdir, en önemlisiyse arapça bilmem ancak yunus suresi'nin tümünü okuduğunda oradaki aklın "kişinin imanı kendi hür iradesiyle seçmesi" gibi bir anlmamda kullanıldığı çok nettir. tüm sureyi okumanı tavsiye ederim. genel bir akıl kullanılmasıyla uzaktan yakından alakası yoktur hatta. nitekim şüphe edilmemesi gerektiğiyle alakalı da bir ayet vardır aynı surede. nerede akıl o halde? önceki günlerde başka birisi daha bu ayetten aynı şekilde örnek vermişti, yeni moda mı oldu nedir.
ha bana kalsa tabii ki bu tip yenilikçi fikirler insanlığın yararınadır, ancak islam reforma uğramış olur, kuran'ın doğası değiştirilmiş olur. islam alemi buna hazırsa tabii ki yapılsın, islam'ın reforma ihtiyacı var, fakat şu anki kuran'ı böyle tuhaf şekillerde yorumlamak fazla zorlama oluyor kanımca. yapılacaksa da adı koyulsun, "kuran'ın bu çağa ait olmayan bazı kısımları olduğu için reforma gidiyoruz, sizden ayrılıyoruz" denilsin. her şeyden öteyse arapça öğrenmenin gerekli olduğunu düşünüyorum. yani müslüman olsam kesinlikle öğrenirdim, zira islam, atatürk'ün de medeni bilgiler'de dediği gibi arap dini zaten, evrensel değil, gayet yereldir. bu dine gönül verseydim gider arapçayı da öğrenirdim, kuran'ı direkt kendi irademle okurdum.
- soso (03.09.17 00:34:20 ~ 00:45:10)
@soso
O zaman sana göre arapça bilmeyen kişi müslüman olamaz. Ama Allah'ın böyle bir ayeti kuralı şartı kanunu yasası yok. Nasıl yapalım onu?
O zaman sana göre arapça bilmeyen kişi müslüman olamaz. Ama Allah'ın böyle bir ayeti kuralı şartı kanunu yasası yok. Nasıl yapalım onu?
- yaren (03.09.17 00:55:22)
@yaren; yani bunca şey yazdım, arapçaya mı takıldın :) öyle bir kesinlikten bahsetmedim, sözünü ettiğim şey kişisel bir tercih. ben olsaydım arapça öğrenirdim, çünkü dinin kendisi yerel. ancak bir yörenin herhangi bir kültürel değerine ilgi duyuyorsan tabii ki o dili öğrenmek zorunda değilsin. fakat elbette ki bir şekilde eksikliğini de hissedeceksindir. baksana onlarca meale bakıp kendi aklına mantıklı geleni seçiyorsun. kuran'ın apaçık yazıldığı ayetlerde belirtilmişken bu şekildeki "bana mantıklı gelen yorum doğrudur" anlayışı tuhaf değil mi sence de? destekliyorum sizin gibi aklını kullanan, ona göre kendine has bir inanç sistemi kuran müslümanları, yanlış anlama. sadece adı koyulsa daha iyi olur sanki.
edit: şimdi kendi yazdığımı tekrar okudum da ben arapça konusuna fazla değinmişim, takılman doğalmış :) ama doğru değil mi? mesela caner taslaman deniyor, adama sorsan nedir kendinde gördüğün kusur diye, büyük ihtimalle arapça bilmemem diyecektir. gerçi ukala adam, demeyebilir de ancak her tartışmada öne çıkıyor bu eksikliği.
edit: şimdi kendi yazdığımı tekrar okudum da ben arapça konusuna fazla değinmişim, takılman doğalmış :) ama doğru değil mi? mesela caner taslaman deniyor, adama sorsan nedir kendinde gördüğün kusur diye, büyük ihtimalle arapça bilmemem diyecektir. gerçi ukala adam, demeyebilir de ancak her tartışmada öne çıkıyor bu eksikliği.
- soso (03.09.17 01:07:12 ~ 01:13:59)
@soso
Bu adı konulması gereken değil adı konulmuş bir şey. Adı nedir dersen islamiyet derim. Dinde zorlama yoktur. Dinde aşırılık haramdır. Her şeyde aşırılık haramdır. Sarhoşluk (hamr diye geçer) haramdır ki bu sarhoşluk ifadesine yobazlık da girer, çünkü yobazlık şekilcilik fanatizm faşizm hep aşırılıktır ve ihtirasla tutunulan yanlış değerlerdir, ihtiras ise bizzat sarhoşluktur. Ayrıca akıl ve bilgi esastır, okumak ve düşünmek demirbaştır, olmazsa olmaz. Olamaz.
Evet arapçaya takıldım çünkü en kendine göre bir kural koyup insanları bu şekilde yargılıyorsun, üstelik bizi de tam bununla itham ediyorsun.
Bu adı konulması gereken değil adı konulmuş bir şey. Adı nedir dersen islamiyet derim. Dinde zorlama yoktur. Dinde aşırılık haramdır. Her şeyde aşırılık haramdır. Sarhoşluk (hamr diye geçer) haramdır ki bu sarhoşluk ifadesine yobazlık da girer, çünkü yobazlık şekilcilik fanatizm faşizm hep aşırılıktır ve ihtirasla tutunulan yanlış değerlerdir, ihtiras ise bizzat sarhoşluktur. Ayrıca akıl ve bilgi esastır, okumak ve düşünmek demirbaştır, olmazsa olmaz. Olamaz.
Evet arapçaya takıldım çünkü en kendine göre bir kural koyup insanları bu şekilde yargılıyorsun, üstelik bizi de tam bununla itham ediyorsun.
- yaren (03.09.17 01:28:31)
Kurban kesmek zaten islamın şartlarından biri değil. Hanefi mezhebinde vacip, diğer bir çok meshepte ise sünnet. Kurban'ın din ve islamiyet dışında bu topraklarda geleneksel bir yönü de var, kan akıtmanın belayı kazayı uzaklaştıracağı yönünde.. doğrudur yanlıştır tartışılır fakat kurban kesmek farz değil bu kesin.
Bir de şöyle bir durum var, adam islamın 5 şartından da uzak fakat kurban kesmeyi kaçırmaz, onlara da ne desek bilemedim :)
Bir de şöyle bir durum var, adam islamın 5 şartından da uzak fakat kurban kesmeyi kaçırmaz, onlara da ne desek bilemedim :)
- nuisance (03.09.17 01:52:35)
@yaren; kural koyduğumu söylemedim, nereden çıkarıyorsun? tercihten bahsediyorum. kuran'ı daha net anlamak için arapça öğrenilmesi gerekir diyorum, evet. ama "bunu yapmazsan müslüman falan değilsin" demiyorum. kendini öyle görüyorsan her türlü müslümansın zaten, buna kimsenin bir şey dediği yok ki. itham falan da yok ortada. ancak mesela yunus suresi'nden verilen örnek bariz hatalıdır, bu da kişinin kuran konusunda yetersiz olduğunu gösterir diyorum tabii ki. ve pek tabii, kuran'ı aşırı zorlama bir şekilde yorumladığınızda da dinde bir reform yapmış oluyorsunuz.
ayrıca dediğim gibi çok güzel şeyler söylüyorsun, kesinlikle destekliyorum ve sana katılıyorum, ancak kuran katılmıyor sana, ne yapayım ben şimdi. ithamda bulunmuyorum, ithamda bulunan olsa olsa kuran'ın kendisidir.
hadi ben de hucurat'tan cımbızlayayım mesela: "Gerçek müminler ancak Allah'a ve Resulüne iman eden, ondan sonra asla şüpheye düşmeyen, Allah yolunda mallarıyla ve canlarıyla savaşanlardır. İşte doğrular ancak onlardır."
kuran'da defalarca, bunun dışında da bakara'da, ali imran'da, enam'da, yunus'da...vs şüpheye düşülmemesi gerektiği söylenir. sense diyorsun ki düşünmek demirbaştır. halbuki düşünen insanda zamanla şüphe de açığa çıkabilir, aklın baskın olduğu yerde şüphe de vardır, haksız mıyım?
ayrıca dediğim gibi çok güzel şeyler söylüyorsun, kesinlikle destekliyorum ve sana katılıyorum, ancak kuran katılmıyor sana, ne yapayım ben şimdi. ithamda bulunmuyorum, ithamda bulunan olsa olsa kuran'ın kendisidir.
hadi ben de hucurat'tan cımbızlayayım mesela: "Gerçek müminler ancak Allah'a ve Resulüne iman eden, ondan sonra asla şüpheye düşmeyen, Allah yolunda mallarıyla ve canlarıyla savaşanlardır. İşte doğrular ancak onlardır."
kuran'da defalarca, bunun dışında da bakara'da, ali imran'da, enam'da, yunus'da...vs şüpheye düşülmemesi gerektiği söylenir. sense diyorsun ki düşünmek demirbaştır. halbuki düşünen insanda zamanla şüphe de açığa çıkabilir, aklın baskın olduğu yerde şüphe de vardır, haksız mıyım?
- soso (03.09.17 02:05:35 ~ 02:07:17)
Düşünmek her zaman şüphe etmek değildir, orada bi anlaşalım. Ben bir şeyi anlamak için onu oturup düşünürüm, hakkında etraflıca bilgi edinirim, bilgi sahibi olmadıkça nasıl fikir sahibi olup konuyu anlayabilirim ki?
Bak, Allah'la bizzat konuşan Hz. İbrahim'in olayı
www.kuranmeali.org
Kalbi tatmin olsun istediği için bilgilenmeyi talep ediyor. Hz. Musa'ya da Allah benzer şekilde "eğer anlamak için sormasaydın seni cezalandırırdım" gibi bir şey söylüyor. Elbette soracağız, didikleyip düşüneceğiz, ne münasebet? İlk emri oku, ikinci emri düşün olan Allah nasıl olur da düşünmeyi şüphe etmek olarak ifade eder? Şüphe etmek kötü niyettendir, güvensizliktendir, insanda güvenme inanma bağlanma ihtiyaçlarının ne kadar aç kaldığının veya yanlış doyurulduğunun tezahürüdür... lütfen Kuran meallerini bi karşılaştır da şüphe ile düşünme kelimelerini bi tespit et. Ben inanamıyorum senin böyle düşünmüş olmana...
Bak, Allah'la bizzat konuşan Hz. İbrahim'in olayı
www.kuranmeali.org
Kalbi tatmin olsun istediği için bilgilenmeyi talep ediyor. Hz. Musa'ya da Allah benzer şekilde "eğer anlamak için sormasaydın seni cezalandırırdım" gibi bir şey söylüyor. Elbette soracağız, didikleyip düşüneceğiz, ne münasebet? İlk emri oku, ikinci emri düşün olan Allah nasıl olur da düşünmeyi şüphe etmek olarak ifade eder? Şüphe etmek kötü niyettendir, güvensizliktendir, insanda güvenme inanma bağlanma ihtiyaçlarının ne kadar aç kaldığının veya yanlış doyurulduğunun tezahürüdür... lütfen Kuran meallerini bi karşılaştır da şüphe ile düşünme kelimelerini bi tespit et. Ben inanamıyorum senin böyle düşünmüş olmana...
- yaren (03.09.17 02:15:06)
@yaren;
ben şunu demişim: "halbuki düşünen insanda zamanla şüphe de açığa çıkabilir."
sen de demişsin ki; "Düşünmek her zaman şüphe etmek değildir, orada bi anlaşalım."
bak orada "şüphe de açığa çıkaBİLİR" yazmışım. orada o eki kullanmamın bir sebebi var. "şüphe açığa çıkar" demiyorum. yani orada zaten anlaşıyoruz.
sonra da demişsin ki;
"ikinci emri düşün olan Allah nasıl olur da düşünmeyi şüphe etmek olarak ifade eder?"
ya tuhaf gerçekten. farkındaysan kendi kendine farklı anlamlar çıkarıyorsun yazdıklarımdan. belki de bu yüzden inanamadın böyle düşündüğüme, zira ne düşündüğümü anlatamadım sanırım. hani allah düşünmeyi şüphe etmek olarak ifade ediyor falan demedim, ne ara geldik oraya anlamadım. ama ayetleri bir öğüt olarak algılayıp örneğin genel insanlık üzerine düşünmek farklı, kuran'da geçen ayetler üzerine sorgulamalar yapmak ayrıdır. ayetin içeriği sorgulanamaz. ben de aklın olduğu yerde sorgulamanın ve şüphenin de yeri olması gerektiğini düşünüyorum, sense şüphe etmeyi çok daha olumsuz algılıyorsun. dolayısıyla ortak bir noktada buluşamayız. tartışma da böyle saatlerce kısır döngü biçiminde gidebilir.
ben şunu demişim: "halbuki düşünen insanda zamanla şüphe de açığa çıkabilir."
sen de demişsin ki; "Düşünmek her zaman şüphe etmek değildir, orada bi anlaşalım."
bak orada "şüphe de açığa çıkaBİLİR" yazmışım. orada o eki kullanmamın bir sebebi var. "şüphe açığa çıkar" demiyorum. yani orada zaten anlaşıyoruz.
sonra da demişsin ki;
"ikinci emri düşün olan Allah nasıl olur da düşünmeyi şüphe etmek olarak ifade eder?"
ya tuhaf gerçekten. farkındaysan kendi kendine farklı anlamlar çıkarıyorsun yazdıklarımdan. belki de bu yüzden inanamadın böyle düşündüğüme, zira ne düşündüğümü anlatamadım sanırım. hani allah düşünmeyi şüphe etmek olarak ifade ediyor falan demedim, ne ara geldik oraya anlamadım. ama ayetleri bir öğüt olarak algılayıp örneğin genel insanlık üzerine düşünmek farklı, kuran'da geçen ayetler üzerine sorgulamalar yapmak ayrıdır. ayetin içeriği sorgulanamaz. ben de aklın olduğu yerde sorgulamanın ve şüphenin de yeri olması gerektiğini düşünüyorum, sense şüphe etmeyi çok daha olumsuz algılıyorsun. dolayısıyla ortak bir noktada buluşamayız. tartışma da böyle saatlerce kısır döngü biçiminde gidebilir.
- soso (03.09.17 02:49:03)
""kuran'da defalarca, bunun dışında da bakara'da, ali imran'da, enam'da, yunus'da...vs şüpheye düşülmemesi gerektiği söylenir. sense diyorsun ki düşünmek demirbaştır. halbuki düşünen insanda zamanla şüphe de açığa çıkabilir, aklın baskın olduğu yerde şüphe de vardır, haksız mıyım?""
Tepkimin sebebi bu paragrafın. Evveliyatına zaten itirazım yoktu. Ama burayı okuyunca hâlâ o tepkiyi veriyorum.
Şüpheyi olumsuz almamın sebebi, Allah'ın kendine ve peygamberine inanmak konusunda yasaklamış olması. Kötü olmasaydı yasaklamazdı. Bunda da anlaştık sanırım.
Ayetleri mealleriyle öğreniyorum. Yani arapça öğrenmek yerine mealler okuyorum, üzerinde düşünüyorum. Fark ediyorum ki her bir meal yazarının yetiştiği kültür psikoloji bilgi seviyesi insaniyet kalitesi vs ile harmanlanmış bir Kur'an okuyorum ben. Arapçayı öğrenip elime Kur'an'ı her alışımda şakır şakır anlayabilecek noktaya gelmem demek, benim o süreyi Kur'an'dan habersiz geçirmem gerek. Halbuki ben ne yapıyorum? Bütün samimiyetimle Allah'tan yardım ve destek isteyerek başlıyorum meal okumaya. Diyorum ki "bütün bu mealler insan elinden geçmiş, belki aralarında yanlışlık vardır, anlamam gerekeni bana sen ilham et" diyorum ve okurken de gerçekten anlayabilme amacıyla okuyorum. Gerçekten de o ilhamı bana veriyor Allah.
Şimdi ben bunu bırakıp arapça ve 6. yy kureyş lehçesi öğrenmeye kalkarsam,işte asıl bu şüphe etmek olur. Çünkü zaten envai çeşit meal ve tefsir var. Okuyorum, aklım ve kalbim var, düşünüyorum, kafa yoruyorum, buluyorum, sağlamasını yapıp doğruluğunu gözümle görüyorum... daha ne isteyeyim ki?
Herkes tam olarak emin olmak için arapça öğrenecek olsa ortalıkta arap kültüründen başka bir şey kalmaz. Halbuki bizzat Allah yaratmıştır toplum ve lisan farklılıklarını.
Bilemiyorum altancım. Sosocum. Anadil her şeydir. Başka hiçbir şey demem.
Tepkimin sebebi bu paragrafın. Evveliyatına zaten itirazım yoktu. Ama burayı okuyunca hâlâ o tepkiyi veriyorum.
Şüpheyi olumsuz almamın sebebi, Allah'ın kendine ve peygamberine inanmak konusunda yasaklamış olması. Kötü olmasaydı yasaklamazdı. Bunda da anlaştık sanırım.
Ayetleri mealleriyle öğreniyorum. Yani arapça öğrenmek yerine mealler okuyorum, üzerinde düşünüyorum. Fark ediyorum ki her bir meal yazarının yetiştiği kültür psikoloji bilgi seviyesi insaniyet kalitesi vs ile harmanlanmış bir Kur'an okuyorum ben. Arapçayı öğrenip elime Kur'an'ı her alışımda şakır şakır anlayabilecek noktaya gelmem demek, benim o süreyi Kur'an'dan habersiz geçirmem gerek. Halbuki ben ne yapıyorum? Bütün samimiyetimle Allah'tan yardım ve destek isteyerek başlıyorum meal okumaya. Diyorum ki "bütün bu mealler insan elinden geçmiş, belki aralarında yanlışlık vardır, anlamam gerekeni bana sen ilham et" diyorum ve okurken de gerçekten anlayabilme amacıyla okuyorum. Gerçekten de o ilhamı bana veriyor Allah.
Şimdi ben bunu bırakıp arapça ve 6. yy kureyş lehçesi öğrenmeye kalkarsam,işte asıl bu şüphe etmek olur. Çünkü zaten envai çeşit meal ve tefsir var. Okuyorum, aklım ve kalbim var, düşünüyorum, kafa yoruyorum, buluyorum, sağlamasını yapıp doğruluğunu gözümle görüyorum... daha ne isteyeyim ki?
Herkes tam olarak emin olmak için arapça öğrenecek olsa ortalıkta arap kültüründen başka bir şey kalmaz. Halbuki bizzat Allah yaratmıştır toplum ve lisan farklılıklarını.
Bilemiyorum altancım. Sosocum. Anadil her şeydir. Başka hiçbir şey demem.
- yaren (03.09.17 03:06:46)
"Şüpheyi olumsuz almamın sebebi, Allah'ın kendine ve peygamberine inanmak konusunda yasaklamış olması. Kötü olmasaydı yasaklamazdı. Bunda da anlaştık sanırım."
e ben de bunu söylüyorum işte, ne tartıştık bu kadar bunca saat anlamadım gitti. evet, şüphe kötü diyor. aynen anlaştık tabii ki. ancak ben şüphe kötüdür demiyorum, akıl şüpheyi getirir diyorum. şüphe olumsuz değildir, şüphe akıl yürütmenin sonuçlarından birisidir.
yani özetle sen tabii ki daha kişisel ve duygusal yorumlar yapıyorsun, bense kuran okumuş inançsız birisi olarak objektif bakıyorum. belki de inançsız olduğumu atladın bir noktadan sonra. öte yandan farkındaysan hep allah inancından bahsediyorsun, orada da benim söylediklerim tabii ki geçersiz oluyor. arapça ile kuran'ın çok daha net anlaşılır olabileceğini söylüyorum, sense türkçe farklı mealler okuyup düşündüğünü, allah'ın da sana verdiği ilhamla bir nevi doğru sonuca ulaştığını söylüyorsun. ancak bu hep senin şahsi yorumlaman işte, net doğrudan bahsedemeyiz. halbuki kuran gayet net yazılmıştır, bu kadar da kafa karışıklığına lüzum yok. eğer ki ayetler bunca karmaşaya sebep veriyorsa kuran'ın apaçık yazıldığını belirten onca ayet de geçerliliğini yitirmiş oluyor.
ana dil, hele ki türkçe tabii ki önemli, zira türk kimliği coğrafyadan ziyade dil ile tayin edilmiştir. konumuz o değil. sanırım epey bi arapsever birisi falan sandın beni :)
e ben de bunu söylüyorum işte, ne tartıştık bu kadar bunca saat anlamadım gitti. evet, şüphe kötü diyor. aynen anlaştık tabii ki. ancak ben şüphe kötüdür demiyorum, akıl şüpheyi getirir diyorum. şüphe olumsuz değildir, şüphe akıl yürütmenin sonuçlarından birisidir.
yani özetle sen tabii ki daha kişisel ve duygusal yorumlar yapıyorsun, bense kuran okumuş inançsız birisi olarak objektif bakıyorum. belki de inançsız olduğumu atladın bir noktadan sonra. öte yandan farkındaysan hep allah inancından bahsediyorsun, orada da benim söylediklerim tabii ki geçersiz oluyor. arapça ile kuran'ın çok daha net anlaşılır olabileceğini söylüyorum, sense türkçe farklı mealler okuyup düşündüğünü, allah'ın da sana verdiği ilhamla bir nevi doğru sonuca ulaştığını söylüyorsun. ancak bu hep senin şahsi yorumlaman işte, net doğrudan bahsedemeyiz. halbuki kuran gayet net yazılmıştır, bu kadar da kafa karışıklığına lüzum yok. eğer ki ayetler bunca karmaşaya sebep veriyorsa kuran'ın apaçık yazıldığını belirten onca ayet de geçerliliğini yitirmiş oluyor.
ana dil, hele ki türkçe tabii ki önemli, zira türk kimliği coğrafyadan ziyade dil ile tayin edilmiştir. konumuz o değil. sanırım epey bi arapsever birisi falan sandın beni :)
- soso (03.09.17 03:23:55)
ben müslümanları cidden anlamıyorum. hem dine karşı en ufak yorumlamayı bile sert biçimde eleştirip o zaman müslümanım demeyin dini kendinize uydurmayın diyorlar hemde müslümanlıktan çıkana ya da artık müslüman değilim diyenlere toplumsal baskı yapıyorlar. dertleri ne anlamıyorum ki açıkçası ben bıktım usandım bu islamın her şeye karışmasından. inanmayana bile hayatı cehennem ediyor.
- hayvan gibi yazar (03.09.17 03:37:08)
@soso
Yok arapsever sanmadım, kastettiğim şey başkaydı, draje olarak koydum sadece, açmadım.
Kur'an'ı okuyup inançsız olduğunu söyleyenlerde hep bir mükemmeliyetçilik, fabrikasyon seri üretim tek tip insanlar beklentisi var. Halbuki dilinizle de farklılıkların kucaklanması gerektiğini savunuyorsunuz ama insanın mükemmel olamayacağını, her insanın biricikliğinin dinlerde de kendini göstereceğini, milyarlarca çeşit algı ve tepki olduğunu bir türlü ya düşünemiyorsunuz ya da kabul edemiyorsunuz.
Hiçbir din mensubu, dinini %100 ve mükemmel bir şekilde uygulayamaz. Bunu bu şekilde uygulayabilecek tek varlık vardır o da Allah'tır. Peygamber bile Allah'tan ikaz almıştır. Yani müslüman topluluğunun hepsinin aynı şekilde davranmasını, aynı ruh halinde olmasını, aynı şeyleri savunmasını beklemek hata... inançsızım diyenlerde hep bu var. Halbuki inançsız da değilsiniz çoğunuz...
Bak kurbanı konuşuyorduk. Benim kalbim kaldırmıyor o hayvanı kesmeyi. Peki Allah zalim mi ki hassas insanları "vahşet"e mecbur kılsın? Hayır. Elbette yorumlanır o zaman. Hem Kur'an'da masumun canını alıp kanını dökerek bayram etmek var mı? Ki masum dediğim o hayvanlardan Allah "onlar da sizin gibi birer ümmettir" der. Niye apaçık kan dök can al bayram et diye bir ayet yokken yorumlamama kızarsın anlamadım.
Yok arapsever sanmadım, kastettiğim şey başkaydı, draje olarak koydum sadece, açmadım.
Kur'an'ı okuyup inançsız olduğunu söyleyenlerde hep bir mükemmeliyetçilik, fabrikasyon seri üretim tek tip insanlar beklentisi var. Halbuki dilinizle de farklılıkların kucaklanması gerektiğini savunuyorsunuz ama insanın mükemmel olamayacağını, her insanın biricikliğinin dinlerde de kendini göstereceğini, milyarlarca çeşit algı ve tepki olduğunu bir türlü ya düşünemiyorsunuz ya da kabul edemiyorsunuz.
Hiçbir din mensubu, dinini %100 ve mükemmel bir şekilde uygulayamaz. Bunu bu şekilde uygulayabilecek tek varlık vardır o da Allah'tır. Peygamber bile Allah'tan ikaz almıştır. Yani müslüman topluluğunun hepsinin aynı şekilde davranmasını, aynı ruh halinde olmasını, aynı şeyleri savunmasını beklemek hata... inançsızım diyenlerde hep bu var. Halbuki inançsız da değilsiniz çoğunuz...
Bak kurbanı konuşuyorduk. Benim kalbim kaldırmıyor o hayvanı kesmeyi. Peki Allah zalim mi ki hassas insanları "vahşet"e mecbur kılsın? Hayır. Elbette yorumlanır o zaman. Hem Kur'an'da masumun canını alıp kanını dökerek bayram etmek var mı? Ki masum dediğim o hayvanlardan Allah "onlar da sizin gibi birer ümmettir" der. Niye apaçık kan dök can al bayram et diye bir ayet yokken yorumlamama kızarsın anlamadım.
- yaren (03.09.17 03:54:35)
@mslny, bugün @1adam bir, sen iki... türk-çe yazılmasına rağmen anlamamakta ısrarlısınız.
hiçbir şey anlatmaya çalışacak değilim. yetti gari... ne yazdığım apaçık ortada.
isteyen kessin, isteyen kesmesin ne istiyorsanız onu yapın. daha okuduğunu anlama, yorumlamaktan uzaksınız ve her iki cümleden birinde insanları tekfir etmeye bayılıyorsunuz!
bana neyse kurbandan... benim derdi bana yeter, bir de laf anlamaz insanlarla muhatap oluyoruz.
heee en müslüman sensiniz tamam. kabul. bye.
hiçbir şey anlatmaya çalışacak değilim. yetti gari... ne yazdığım apaçık ortada.
isteyen kessin, isteyen kesmesin ne istiyorsanız onu yapın. daha okuduğunu anlama, yorumlamaktan uzaksınız ve her iki cümleden birinde insanları tekfir etmeye bayılıyorsunuz!
bana neyse kurbandan... benim derdi bana yeter, bir de laf anlamaz insanlarla muhatap oluyoruz.
heee en müslüman sensiniz tamam. kabul. bye.
- runagain (03.09.17 06:43:25)
@yaren; kuran ile ilgili yazıyorum. nereden geldik farklılıkların kucaklanmasına, mükemmeliyetçiliğe, tek tip insana...vs, yine anlamadım, acayip.
yani sonuç olarak, kendi mantığına uymayan şeyleri yorumlayarak herkes kendine has bir islam dini ortaya çıkarabilir. yazdıklarından ben bunu anladım. bu düşünce tarzını destekliyorum zaten. ama bu şahsi yorumların "kuran'da aslında böyle deniyor" şeklinde yapılmaması gerektiğini söylüyorum sadece, çünkü yanlış oluyor. sen farklı düşünebilirsin ama senin farklı yorumlama isteğin kuran'daki içeriği değiştirmez. değiştirse reform oluyor zaten. hatta islam'ın reforma ihtiyacı olduğunu kendin de düşünüyorsun gibi geliyor bana.
peki allah zalim mi demişsin. kuran'da benim gibiler için pek hoş şeyler yazmıyor hani. ebedi işkencelerden bahsediyorum. tek sebebi ona inanmayıp iman etmiyor oluşum. akıl dedik ya, aklımı kullanıp sorgulama yoluna gittiğim için cezalandırılacağım. şimdi bu normal geliyor sana ama iki koyunun kesilmesini isteyebilmesine zalimlik mi diyorsun?
yani sonuç olarak, kendi mantığına uymayan şeyleri yorumlayarak herkes kendine has bir islam dini ortaya çıkarabilir. yazdıklarından ben bunu anladım. bu düşünce tarzını destekliyorum zaten. ama bu şahsi yorumların "kuran'da aslında böyle deniyor" şeklinde yapılmaması gerektiğini söylüyorum sadece, çünkü yanlış oluyor. sen farklı düşünebilirsin ama senin farklı yorumlama isteğin kuran'daki içeriği değiştirmez. değiştirse reform oluyor zaten. hatta islam'ın reforma ihtiyacı olduğunu kendin de düşünüyorsun gibi geliyor bana.
peki allah zalim mi demişsin. kuran'da benim gibiler için pek hoş şeyler yazmıyor hani. ebedi işkencelerden bahsediyorum. tek sebebi ona inanmayıp iman etmiyor oluşum. akıl dedik ya, aklımı kullanıp sorgulama yoluna gittiğim için cezalandırılacağım. şimdi bu normal geliyor sana ama iki koyunun kesilmesini isteyebilmesine zalimlik mi diyorsun?
- soso (03.09.17 13:14:46)
1