[]
hayatında hiç müslüm gürses dinlememiş olan var mı?
merak ettim, var mı acaba?
edit: önyargı'dan dolayı dinlemeyen biri varsa eğer önyargı'dan dolayı dinlemedim diye de belirtirse sevinirim.
edit: önyargı'dan dolayı dinlemeyen biri varsa eğer önyargı'dan dolayı dinlemedim diye de belirtirse sevinirim.
Ben.
- kurnaz (03.09.16 23:00:06)
Hatırladığım kadarıyla hayatımda bir defa bile dinlemek isteyip açmışlığım yok. Bir keresinde üniversite şenliklerinde konseri vardı, denk geldi katıldım, beğenmiştim bayağı. Sonra yine dinlemedim hiç özel olarak.
Şimdi baktım, spotify listemde Nilüfer varmış sadece Müslüm Gürses'ten, denk geldiğinde beğenip eklemişim herhalde.
Adamı kişilik olarak pek sevmezdim, önyargı mıdır bilmiyorum. Ama bir İbrahim Tatlıses'e gıcık olduğum kadar nefret falan da yok yani, özel bir tavır yok, beğenmedim dinlemedim.
Şimdi baktım, spotify listemde Nilüfer varmış sadece Müslüm Gürses'ten, denk geldiğinde beğenip eklemişim herhalde.
Adamı kişilik olarak pek sevmezdim, önyargı mıdır bilmiyorum. Ama bir İbrahim Tatlıses'e gıcık olduğum kadar nefret falan da yok yani, özel bir tavır yok, beğenmedim dinlemedim.
- long live rock n roll (03.09.16 23:10:29)
dinlemmiyorum.. dinlemek zorunda kaldiğim ortamlardan yapabileceğim yorum ses rengi hoşuma gitmiyor
- eylul (03.09.16 23:18:46)
özellike açıp dinlemedim hiç.
- spirit crusher (03.09.16 23:27:06)
müslüm gürses'i tabii ki biliyom, sesini tanırım falan ama kendim açıp hiç şarkısını dinlemedim. ahmet kaya dinlemişimdir mesela ama müslüm gürses dinlemedim.
- der meister (03.09.16 23:35:58)
çoğu şarkısını bir şekilde duymuşumdur, özellikle teoman'la yaptıkları falan filan. ama özellikle açıp dinlemeyi soruyorsan sadece "hangimiz sevmedik"i merak edip dinlemiştim bir diziye jenerik müzik olunca.
- doxanikee (04.09.16 00:05:23)
Açıp dinlenmese bile elbet bir yerde denk gelinmiştir
- gazozailacatmauzmani (04.09.16 00:15:41)
ben yazdığım gibi hayatımda hiç açıp dinlemedim, bulunduğum ortamda varsa da kalktım. arabesk konusunda bu kadar netim.
en başta bence bir değeri yok yapılan eserlerin. güzel değil, kulağa hoş gelmiyor, sesler kötü, seslendiren ağzını burnunu eğip müzik yaptım sanıyor, müzik aletlerinin kullanışı kötü, içerik bana hitap etmiyor(töre, kan davası, dam üzerindeki memeler, liselimler etc.).
kısaca kalite düşük. mesela benim hiç müslüm dinleyen arkadaşım olmadı abi. ya da bu adama benzer kişilerin müziklerini dineleyen arkadaşlarım olmadı.
çevrenize bakın, aklı başında, dünyayı görmüş, tanımış, akıllıca konuşabilen kaç arkadaşınız arabesk dinliyor? çoksa bir sorun var demektir.
en başta bence bir değeri yok yapılan eserlerin. güzel değil, kulağa hoş gelmiyor, sesler kötü, seslendiren ağzını burnunu eğip müzik yaptım sanıyor, müzik aletlerinin kullanışı kötü, içerik bana hitap etmiyor(töre, kan davası, dam üzerindeki memeler, liselimler etc.).
kısaca kalite düşük. mesela benim hiç müslüm dinleyen arkadaşım olmadı abi. ya da bu adama benzer kişilerin müziklerini dineleyen arkadaşlarım olmadı.
çevrenize bakın, aklı başında, dünyayı görmüş, tanımış, akıllıca konuşabilen kaç arkadaşınız arabesk dinliyor? çoksa bir sorun var demektir.
- kurnaz (04.09.16 01:17:03)
3-4 yıl önce sorsan ben derdim. Çok dip çok avam ortamlar görsem de hiç bulaşmadım bu tür yorumculara. Sonra bir süre yalnız bir hayat düzenine mecbur kaldım. Gergedan tablet satan kaçak frekans radyoları dinlediğim karanlık bir dönemdi. 30 yaş sviçi gibi bir şey var sanırım, o yaşı geçince, bir değişim oldu. Şu an ali tekintüre güfteleri, selami şahin besteleri ve coşkun Sabah yorumları ile duygulanan bir ortayaşlıyım. Nasıl oldu bilmiyorum. Ferdi özbeğenin öldüğü gün gerçekten bir ölüme üzüldüğüm ilk gün galiba. Dedemin ninemin ölümünü gördüm daha önce hatta..
Elbow dinleyen adamdım lan ben.
Elbow dinleyen adamdım lan ben.
- kargn (04.09.16 02:23:05)
özel olarak dinlemedim+1
2000 ler öncesinde önyargım vardı evet. çünkü jiletçiler baliciler dinlerdi müslüm'ü.
hangi yıl tam hatırlamıyorum bi yıl izmir fuarına gelmiş. biz de o gün çoluk çocuk fuardayız. tübitak standına girmiştik biz, o zaman tübitak güzel kitaplar yayımlıyordu. bi çıktık oralık mahşer yeri, tipler balici gibi. o zamanlar baliciler vardı topluma epeyce sıkıntı yaratıyorlardı. yolda yürürken gündüz vakti bıçak çekiyor para istiyorlardı.
müslüm konseri olduğunu öğrenince koşar adım uzaklamıştık.
şimdi jiletçi balici tayfa kalmadı bereket. ama o dönemde jiletçilerin artışında müslüm konserlerin payı olabilir diye düşünüyorum. sanatçıların böyle bir gücü var. kitlesini iyi veya kötü yöne itebilir. hele de kitlesinin yaş ortalaması -eğitim seviyesi düşükse.
şimdi müslüm'ün konumu biraz daha farklı. arabeske kayan bir trend de var. dizilerle de pekişiyor ya da diziler yönlendiriyor olabilir. benim adım gültepe dizisinde dolmuş sahnesi hayattan bir kareydi mesela. arabesk dolmuş müziğiydi, gecekondu müziğiydi, sanayi çalışanlarının takıldığı tavernamsı , pupımsı mekanların müziğiydi. hatta 70'lerin ikinci yarısında yeni yeni gelişen yazlık toplaşkaların diskomsu mekanlarında da dinlenirdi arabesk. orhan gencebay'ı ilk öyle bir mekanda tanımıştım ben mesela. batsın bu dünya parçasıydı galiba.
müslüm teoman'ın parçasını güzel yorumlamış, onun dışında denk gelip dinlediğim hiçbir parçasını sevmedim. paramparça'yı dinlemek istersem müslüm'den tercih etmem yine de.
2000 ler öncesinde önyargım vardı evet. çünkü jiletçiler baliciler dinlerdi müslüm'ü.
hangi yıl tam hatırlamıyorum bi yıl izmir fuarına gelmiş. biz de o gün çoluk çocuk fuardayız. tübitak standına girmiştik biz, o zaman tübitak güzel kitaplar yayımlıyordu. bi çıktık oralık mahşer yeri, tipler balici gibi. o zamanlar baliciler vardı topluma epeyce sıkıntı yaratıyorlardı. yolda yürürken gündüz vakti bıçak çekiyor para istiyorlardı.
müslüm konseri olduğunu öğrenince koşar adım uzaklamıştık.
şimdi jiletçi balici tayfa kalmadı bereket. ama o dönemde jiletçilerin artışında müslüm konserlerin payı olabilir diye düşünüyorum. sanatçıların böyle bir gücü var. kitlesini iyi veya kötü yöne itebilir. hele de kitlesinin yaş ortalaması -eğitim seviyesi düşükse.
şimdi müslüm'ün konumu biraz daha farklı. arabeske kayan bir trend de var. dizilerle de pekişiyor ya da diziler yönlendiriyor olabilir. benim adım gültepe dizisinde dolmuş sahnesi hayattan bir kareydi mesela. arabesk dolmuş müziğiydi, gecekondu müziğiydi, sanayi çalışanlarının takıldığı tavernamsı , pupımsı mekanların müziğiydi. hatta 70'lerin ikinci yarısında yeni yeni gelişen yazlık toplaşkaların diskomsu mekanlarında da dinlenirdi arabesk. orhan gencebay'ı ilk öyle bir mekanda tanımıştım ben mesela. batsın bu dünya parçasıydı galiba.
müslüm teoman'ın parçasını güzel yorumlamış, onun dışında denk gelip dinlediğim hiçbir parçasını sevmedim. paramparça'yı dinlemek istersem müslüm'den tercih etmem yine de.
- hayat aklini konusacak bir filozof uret (04.09.16 08:18:18 ~ 08:24:36)
1