[]
Belgesel projesine destek ve GoPro Hero 4
Merhaba;
İki sorum olacak;
Birincisi, Avrupa'daki bir sığınmacı kampıyla ilgili kısa film/belgesel projem var. Amaç kamptaki insanlık dışı şartları göstermek ve Avrupa'nın çok övündüğü insan hakları meselesine vurgu yapmak. Bir gazeteci olarak defalarca gittiğim kamptaki rezalet şartları bir şekilde göstermem gerekiyor.
Bununla ilgili Türkiye'den sponsor bulmam gerekiyor, kime başvurabilirim?
İkincisi de gece gizli çekim almamız gereken aksiyon sahneleri var (sığınmacıların kamptan kaçışı ve polisin sığınmacılara uyguladığı şiddet vs gibi) bunun için GoPro Hero 4 işimi görür mü?
Arabaya monte edip otobanda 130 km hızla çekim aldığımda verimliliği nasıl olur? (gece ve gündüz)
Kamera çekim yaparken herhangi bir ışık yanıyor mu üzerinde? Kullanacağım cihazı bir şekilde üzerimde kamufle etmem şart, yoksa polisle ciddi sorunlar yaşama ihtimalim var.
GoPro dışında böyle bir iş için daha uygun bir cihaz var mıdır?
Teşekkürler
Esma
İki sorum olacak;
Birincisi, Avrupa'daki bir sığınmacı kampıyla ilgili kısa film/belgesel projem var. Amaç kamptaki insanlık dışı şartları göstermek ve Avrupa'nın çok övündüğü insan hakları meselesine vurgu yapmak. Bir gazeteci olarak defalarca gittiğim kamptaki rezalet şartları bir şekilde göstermem gerekiyor.
Bununla ilgili Türkiye'den sponsor bulmam gerekiyor, kime başvurabilirim?
İkincisi de gece gizli çekim almamız gereken aksiyon sahneleri var (sığınmacıların kamptan kaçışı ve polisin sığınmacılara uyguladığı şiddet vs gibi) bunun için GoPro Hero 4 işimi görür mü?
Arabaya monte edip otobanda 130 km hızla çekim aldığımda verimliliği nasıl olur? (gece ve gündüz)
Kamera çekim yaparken herhangi bir ışık yanıyor mu üzerinde? Kullanacağım cihazı bir şekilde üzerimde kamufle etmem şart, yoksa polisle ciddi sorunlar yaşama ihtimalim var.
GoPro dışında böyle bir iş için daha uygun bir cihaz var mıdır?
Teşekkürler
Esma
130 km veya uzeri goruntulerde sorun olmaz fakat gece cekimlerinde bir sey bekleme cunku isik kaynagi olmadigi icin leş bir goruntu alirsin. GoPro araba icin vakumlu yapisan aksesuarlardan alirsin. Arac cok titreyecekse gopro'da titresim absorbe edici ozellik yok. Sony'nin action cam'a de bakabilirsin. GoPro'yu biraz gizli kamera gostermek zor gibi geldi.
edit: Bazi seyleri tecrube oldusundan soyledim.
edit: Bazi seyleri tecrube oldusundan soyledim.
- evimin paspasi (16.05.16 00:37:46 ~ 00:38:27)
Şu ülkede sponsor bulmak kadar zor bir şey yok.Tecrübeyle sabittir.Bildiğin ne kadar dernek , vakıf varsa ara , mail at.Belediyelerden bir şey çıkmaz ama mail atarak şansını deneyebilirsin.Çektiğim son tv programı için bir sanayi sitesinden küçük bir atölyeyi sponsor yapmıştık kendimize.
- TheDifference (16.05.16 01:09:36)
Bu çapta bi işe giriyorsan yanında teknik anlamda yetkin bir yoldaşın olmalı. Bi ışık patlatırsın, tüm görüntü gider vs. ya da o an ayar yapman zaman alır... Roland Barthes'ın bahsettiği punctum'u kaçırırsın, tad vermez. Gopro'nun ışık konusunda yeterli olup olmadığını sorduğun için o konuda yeterli olmadığını düşünerek yazdım.
Ertuğrul Karslıoğlu, Süha Arın falan anca sponsor bulabiliyorlarmış, amatöre sıra gelmez. En iyi desteği kültürünü vs. tanıttığın bölgelerdeki belediyelerden ve idari amirliklerden alabiliyor yapımda çalışan arkadaşlarım.
Tüm bunlara ek olarak uluslararası film fonlarına da başvuru yaparım diyorsan 100'den fazla fonun bulunduğu bi liste vardı elimde. Onu atabilirim mail olarak.
Ertuğrul Karslıoğlu, Süha Arın falan anca sponsor bulabiliyorlarmış, amatöre sıra gelmez. En iyi desteği kültürünü vs. tanıttığın bölgelerdeki belediyelerden ve idari amirliklerden alabiliyor yapımda çalışan arkadaşlarım.
Tüm bunlara ek olarak uluslararası film fonlarına da başvuru yaparım diyorsan 100'den fazla fonun bulunduğu bi liste vardı elimde. Onu atabilirim mail olarak.
- la rana (16.05.16 01:30:18 ~ 01:31:27)
Bu aslında teknik anlamda ancak orta ama yapılan amaç ve gösterilmeye çalışılan kısmıyla epey ses getirebilecek bir iş. Zaten görüntülerin büyük bir kısmı da gizli alındı (bahsettiğim kampta her gün gazeteciler dövülüyor, uyuşturucu, silah çeteler var, hukuk yada polis yok)
Dolayısıyla kamp görüntülerinin büyük bir kısmını stabilizer kullanarak iphone 6s plusla gizlice aldık. Bir şekilde stabilizerı gizlemeyi ve üzerimde sabitlemeyi başardım.
Görüntüler 4K, ortam sesini de gayet iyi almış. Titreme ve sallama da çok az ki sonrasında üzerine stabilizer attığında gayet işe yarar bir görüntü ortaya çıkıyor.
Kamp şartları, profesyonel çekim yapmayı neredeyse imkansız kılıyor. Zaten burada dikkat edilecek konu görüntü kalitesi değil de içeride neler olup bittiği ve insanların anlattıkları, hikayeleri. Tamamen gerçek, kurgusuz bir hikaye göstermek istiyorum.
Bir de herşey çok spontane gelişeceği için burada ışık ayarı yapalım, kamerayı şöyle tutalım deme zamanımız yok.
Herşey 10 saniye içinde yaşanıp bitiyor ve bunlar yaşanırken polisin benim görüntü aldığımı anlamaması gerek.
Polis, otobanda, kamptan kaçmaya çalışan sığınmacıları yakalayıp dövüyor, plastik mermi ve biber gazı kullanıyor. Böyle bir ortamda benim ancak 10-15 saniye duraklama şansım olabilir. Arabaya sabitleyeceğim ve göze batmayacak bir kameraya ihtiyacım bundan. Yada tam aksi mültecilerin otobanda kaçışını da çekmem gerek. Otobanda bir şekilde durdurdukları kamyonlara, tırlara tutunarak kaçmaya çalışıyorlar.
Kısacası bana olabildiğince kamufle edilebilir, orta düzey kalite görüntü almamı sağlayabilecek küçük bir cihaz.
Ben de belgeselci değil, gazeteciyim. Ama etrafımda bu işi yaptıracak kadar cesur adam bulamadığım için mecburen ben kendi elimdekilerle bir şekilde yapmaya karar verdim.
Yine de yarışmalara yollamayı planlıyorum ama zaten içerisindeki bu kadar sert Avrupa eleştirisi olan bir yapımın şansı neredeyse sıfır.
Ama amacım birilerine iyi kötü orada neler olup bittiğini göstermek, gösterebilmek.
Dolayısıyla kamp görüntülerinin büyük bir kısmını stabilizer kullanarak iphone 6s plusla gizlice aldık. Bir şekilde stabilizerı gizlemeyi ve üzerimde sabitlemeyi başardım.
Görüntüler 4K, ortam sesini de gayet iyi almış. Titreme ve sallama da çok az ki sonrasında üzerine stabilizer attığında gayet işe yarar bir görüntü ortaya çıkıyor.
Kamp şartları, profesyonel çekim yapmayı neredeyse imkansız kılıyor. Zaten burada dikkat edilecek konu görüntü kalitesi değil de içeride neler olup bittiği ve insanların anlattıkları, hikayeleri. Tamamen gerçek, kurgusuz bir hikaye göstermek istiyorum.
Bir de herşey çok spontane gelişeceği için burada ışık ayarı yapalım, kamerayı şöyle tutalım deme zamanımız yok.
Herşey 10 saniye içinde yaşanıp bitiyor ve bunlar yaşanırken polisin benim görüntü aldığımı anlamaması gerek.
Polis, otobanda, kamptan kaçmaya çalışan sığınmacıları yakalayıp dövüyor, plastik mermi ve biber gazı kullanıyor. Böyle bir ortamda benim ancak 10-15 saniye duraklama şansım olabilir. Arabaya sabitleyeceğim ve göze batmayacak bir kameraya ihtiyacım bundan. Yada tam aksi mültecilerin otobanda kaçışını da çekmem gerek. Otobanda bir şekilde durdurdukları kamyonlara, tırlara tutunarak kaçmaya çalışıyorlar.
Kısacası bana olabildiğince kamufle edilebilir, orta düzey kalite görüntü almamı sağlayabilecek küçük bir cihaz.
Ben de belgeselci değil, gazeteciyim. Ama etrafımda bu işi yaptıracak kadar cesur adam bulamadığım için mecburen ben kendi elimdekilerle bir şekilde yapmaya karar verdim.
Yine de yarışmalara yollamayı planlıyorum ama zaten içerisindeki bu kadar sert Avrupa eleştirisi olan bir yapımın şansı neredeyse sıfır.
Ama amacım birilerine iyi kötü orada neler olup bittiğini göstermek, gösterebilmek.
- esma_sultan (16.05.16 11:17:29)
1